Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fast partner og skal begynne med p-piller denne måneden. -sånn at det er sagt liksom! Så det ikke dukker opp masse spørsmål om hvorfor vi ikke bruker annen prevensjon. Vi er også sykdommsfrie begge to! Vi har vært flinke til å bruke kondom når vi har hatt sex, men allikevel har jeg vært litt redd for å være gravid (kondom er vel ikke det sikreste prevensjons middelet med hensyn til graviditet. Det kan jo sprekke etc. etc.) De to-tre første ukene i januar var jeg kvalm. (mest sure oppstøt, men jeg spøy også et par ganger. Jeg var riktignok syk i midten av januar så jeg håper det er forklaringen....Jeg er ikke plaget med kvalme nå.

Jeg skulle hatt mensen 24 januar, men fikk den ikke før 28. Jeg har gått 2-3 dager over tiden før, men så har jeg heller aldri vært nervøs for en graviditet heller. (vet at det kan være en grunn til utsatt mens....)

Da jeg fikk mensen ble jeg kjempelettet og tenkte ikke noe mer på at jeg kunne være gravid,-jeg hadde jo fått mensen. Men hvor sikkert tegn er det egentlig? Jeg syns jeg har hatt litt kortere mens enn vanlig (og kanskje litt svakere også) Jeg har hørt at man kan ha mens selv om man er gravid. Hvor vanlig er dette? Bør jeg teste meg?

Hvordan går man fram når man skal ta abort? Kan jeg gå gjennom legen min? Jeg har hørt at det er ganske fullt på avdelingene der man er før/etter en abort og at man ikke blir tatt så seriøst-det er liksom ikke noe "uvanlig" lenger. Er dette sant? Er det noen som har opplevd dette? Eller er det noen som har opplevd det motsatte? Hvor fort kan man begynne med p-piller igjen etter en abort?

håper jeg får svar på noen av spørsmålene mine!

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17608-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes ikke det høres ut som om du er gravid. Du har ikke hatt ubeskyttet samleie, kondom har en sikkerhet på over 90%. Det er ikke vanlig å ha mensblødninger når man er gravid. Noen har en liten blødning, som de tror kan være menstruasjon, men den varer sjelden i mange dager. Det er mye jeg kan si om både det ene og det andre, men jeg velger å ikke gjøre det. Hvis du er engstelig for om du er gravid, til tross for at jeg ikke synes det virker sånn, synes jeg du skal ta en test. Du får den på apoteket eller i dagligvarehandelen. Den kan du stole på. Dine tanker rundt abortproblematikken lar jeg ligge. Du får heller komme tilbake til forumet hvis det skulle være aktuelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17608-gravid/#findComment-79890
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...