Gå til innhold

"Hemmelig" plass i hjertet for flere?

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Jeg er i et godt forhold som beveger seg fremover. Jeg elsker mannen min og jeg elsker livet vårt sammen.

Men likevel så har jeg en hemmelig plass i hjertet for flere av mine ex`er. Jeg kan ta meg i å mimre om det som var bra mellom oss, og kjæle med minnene.

Om noen dager skal jeg på reise, og ha en avtale om å treffe en gammel venn. Vi var aldri elskere, men hadde et nært forhold. Han ville gjerne at jeg skulle møte hans nye kjæreste, og da kjente jeg et stikk av sjalusi!

Hallo!? Det er jo helt sykt å kjenne sjalusi over en gammel flamme som det aldri ble noe med, når jeg er i et godt forhold....?

Eller er det naturlig å beholde et lite rom åpent i hjertet for dem man en gang har vært glad i? Jeg har det nemlig slik med flere av mine ex-er...

Er det flere som har det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176168-hemmelig-plass-i-hjertet-for-flere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

serendipity

Helt sunt og normalt! Man har da vært glad i de engang. Og så lenge du ikke ønsker deg tilbake til de, emn at det kunne er søte minner er de verdt å ta vare på.

Man kan da ikke "tråkke på egne minner" for å ikke ha dårlig samvittighet. Jeg ville ikke for noen pris hatt tilbake noen av x-ene. Men det hender jeg tenker på de og på de fine stundene vi hadde.

serendipity

Vet ikke om jeg forstår deg riktig når du skriver "kjæler med minnene". Det hender jeg tenker på x- og det og det som vi gjorde sammen, men det er stort sett helt situasjonsbetinget. Og tankene er over i løpet av minutter. Men om du sitter og tenker på det i timesvis er det nok ikke de samme tankene som jeg har :-)

fuji1365380447

Vet ikke om jeg forstår deg riktig når du skriver "kjæler med minnene". Det hender jeg tenker på x- og det og det som vi gjorde sammen, men det er stort sett helt situasjonsbetinget. Og tankene er over i løpet av minutter. Men om du sitter og tenker på det i timesvis er det nok ikke de samme tankene som jeg har :-)

Tja, om det er over på et par minutter kan jeg vel ikke si.

Det er vel mer slik at om det er noe som minner meg om en mann jeg har vært glad i, så har jeg ham i tankene en dag eller to..

Men det er aldri tanker om at jeg vil være sammen med dem, eller at jeg heller vil være med dem. Det er mer en sentimental runde med minner.

Men jeg tror at jeg slår meg til ro med at jeg har gode minner, og at det er noen jeg alltid vil ha en plass for i hjerte mitt.

I en viss alder er det vel ganske naturlig å henfalle til mimring over svunne tider. Om det ikke er normalt å beholde et rom i hjertet for noen tidligere flammer, er ikke jeg heller normal... Dog har jeg til gode å føle noen form for sjalusi i møte med deres "nye" liv.

fuji1365380447

I en viss alder er det vel ganske naturlig å henfalle til mimring over svunne tider. Om det ikke er normalt å beholde et rom i hjertet for noen tidligere flammer, er ikke jeg heller normal... Dog har jeg til gode å føle noen form for sjalusi i møte med deres "nye" liv.

Jeg har en liten teori om at jeg kun mimrer om dem som jeg aldri fikk, eller som gjorde det slutt med meg.

Jeg har ikke samme følelsene for dem som jeg selv gjorde det slutt med, eller som jeg mistet interessen for.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...