Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sviket

Ja, forrige uke fikk jeg det rett i trynet. Samboeren, kjæresten, forloveden min har vært utro. Det kom som et sjokk på meg. For ca 1/2 år siden begynte hun i ny jobb, der fikk hun god kontakt med en kollega. For to helger siden var dem på firmafest. Hun sider begge var full, og det endte med sex. Hun sier det vanlige, han betydde ikke noe for meg. Å at hun angrer. Vi har vært sammen i 5 år, vi er begge 26 år. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem nå. Jeg elsker henne. Jeg er nå såret og lei meg. hva ville dere ha gjort? jeg ønsker nok å tilgi da jeg elsker henne. Hva ville dere gjort? Noen med erfaring

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176185-utro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sier som Ingvar Ambjørnsen: Det vil være synd å la noen muskelbevegelser i fylla ødelegge et godt forhold.

Bremsene blir dårligere når man drikker, og slike ting kan skje i de beste familier. Og dette handler tross alt om en enkeltstående, ikke-planlagt epidsode.

Ikke for å bagatellisere det, men hvis hun angrer dypt og du er innstilt på å tilgi - så synes jeg du bør gjøre det.

Og tro på henne når hun sier at det ikke betydde noe. Nå har hun fått seg en smell, og lærer antakelig å vise større aktsomhet når hun drikker og er på fest uten deg. Det blir som en fartsbot.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176185-utro/#findComment-1175721
Del på andre sider

Jeg sier som Ingvar Ambjørnsen: Det vil være synd å la noen muskelbevegelser i fylla ødelegge et godt forhold.

Bremsene blir dårligere når man drikker, og slike ting kan skje i de beste familier. Og dette handler tross alt om en enkeltstående, ikke-planlagt epidsode.

Ikke for å bagatellisere det, men hvis hun angrer dypt og du er innstilt på å tilgi - så synes jeg du bør gjøre det.

Og tro på henne når hun sier at det ikke betydde noe. Nå har hun fått seg en smell, og lærer antakelig å vise større aktsomhet når hun drikker og er på fest uten deg. Det blir som en fartsbot.

Jeg er selv blitt sviktet, men det var mye mer alvorlig enn i ditt tilfelle. I mitt tilfelle, gikk samboeren bak ryggen min i nesten ett år. De hadde ikke fysisk sex, men ellers alt annet - sms-sex, telefon-sex og følelser.

I tillegg var det jeg selv som oppdaget dette.

Var det hun som fortalte deg dette? I så fall er det formildende. Dessuten er sex i fylla en gang fullt mulig å gi tilgivelse for. Man er ikke seg selv, man blir dratt med av fysisk lyst og tenker ikke på dagen derpå.

Mitt råd: Ikke bryt. Om hun viser EKTE anger, så la det stå til. Hun må tåle å fortelle om dette igjen og igjen om du krever det, om hva som skjedde osv. Og hun må følge deg i ditt sine og din sorg til det er over.

Selv brukte jeg 15 lange og tunge måneder for å komme over dette. I dag - to år etter - har vi det bedre enn noen gang, og jeg er lykkelig over at jeg ikke brøt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176185-utro/#findComment-1175758
Del på andre sider

Jeg er selv blitt sviktet, men det var mye mer alvorlig enn i ditt tilfelle. I mitt tilfelle, gikk samboeren bak ryggen min i nesten ett år. De hadde ikke fysisk sex, men ellers alt annet - sms-sex, telefon-sex og følelser.

Var det hun som fortalte deg dette? I så fall er det formildende. Dessuten er sex i fylla en gang fullt mulig å gi tilgivelse for. Man er ikke seg selv, man blir dratt med av fysisk lyst og tenker ikke på dagen derpå.

Mitt råd: Ikke bryt. Om hun viser EKTE anger, så la det stå til. Hun må tåle å fortelle om dette igjen og igjen om du krever det, om hva som skjedde osv. Og hun må følge deg i ditt sine og din sorg til det er over.

Selv brukte jeg 15 lange og tunge måneder for å komme over dette. I dag - to år etter - har vi det bedre enn noen gang, og jeg er lykkelig over at jeg ikke brøt.

Pst. Du har lagt innlegget ditt som svar til meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176185-utro/#findComment-1175772
Del på andre sider

Gjest Sviket

takk for fine svar :) Innerst inne vil jeg tilgi henne. Hun sier at hun ikke vil forhaste oss videre, at jeg må virkelig tenke etter hva jeg føler å sann. Det var hun som sa det til meg ja, men jeg måtte spør henne. Skjedde det noe på denne firmafesten? Og da fortalte hun meg det. Jeg brøt sammen, hun også. Så sier hun at vi må ta tiden til hjelp å finne ut hva vi vil. Hva sier dere om dette? Hun sier også at han på jobben som hun lå med er et 0. Og at hun ikke har noen følelser for ham. Hun skal også videre, fått ny jobb. Så hun vil ikke måtte jobbe med han. Skal jobbe i samme kontorlanskap som ham i kun 3 mnd til. Takk for hyggelige svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176185-utro/#findComment-1175785
Del på andre sider

Gjest Sviket

takk for fine svar :) Innerst inne vil jeg tilgi henne. Hun sier at hun ikke vil forhaste oss videre, at jeg må virkelig tenke etter hva jeg føler å sann. Det var hun som sa det til meg ja, men jeg måtte spør henne. Skjedde det noe på denne firmafesten? Og da fortalte hun meg det. Jeg brøt sammen, hun også. Så sier hun at vi må ta tiden til hjelp å finne ut hva vi vil. Hva sier dere om dette? Hun sier også at han på jobben som hun lå med er et 0. Og at hun ikke har noen følelser for ham. Hun skal også videre, fått ny jobb. Så hun vil ikke måtte jobbe med han. Skal jobbe i samme kontorlanskap som ham i kun 3 mnd til. Takk for hyggelige svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176185-utro/#findComment-1175787
Del på andre sider

Annonse

Gjest i samme båt

er i samme båt som deg no. E nokke yngre vi, men i 20 års alderen. Vi har vært sammen i snart 4 år. I ukene studerer hun, i helgene er hun stort sett hjemme. Vi har hatt litt problemer den siste tiden. Noe jeg egentlig ikke har insett før no. jeg har vært dom som ikke har tatt tak i problemene på alvor. Huff! Men nå i helgen så var hun på fest sammen med noen venner. Det endte med at hun var utro mot meg. Ho e no veldig lei seg og angrer på det som skjedde. Jeg vart såra og sjokka. Er litt overaska over måten ej reagerte på. Ble egentlig ikkje so sint på ho. Satt lenge og prata. Ej va veldig lei meg, og grein. Utrulig såra blei ej og e ej. Men for å komme til saken so e det egentlig først no ej innser kor høgt ej elska ho og sett pris på ho. Ej klare ikkje å ver so sint på ho. Vil egenbtlig berre holde rundt ho. E so vanvittig gla i ho, og ej e villig til å tilgi ho for dinne eine gongen. Det gjer ej fordi ej elska ho so høgt. Desverre so hekje ej insett det godt nok før no. Ho seier også at hun vil ha en tenke pause. Der vi begge må tenke oss godt om. Hvordan fungerer dette egentlig? Det jeg føler er godt å varmt er å holde rundt henne og være god. Tenker på henne heile tida, som da jeg var helt nyforelska :) Men hva vil det egentlig si å ha pause? Craven sier forholdet ble enda bedre etter dette, det er nokke ej også håper på!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176185-utro/#findComment-1175840
Del på andre sider

Gjest little2

Ser mange skriver at de ville tilgitt men er det virkelig mulig?

Eg får min del kunne aldrig tilgitt jenten min hadde hun vert utro uansett hvor mye eg elsket hun.

Eg ville sett hun og han foran meg hele tiden.

Damen sa feilt navn under akten og sjølv om det bare er en bagatell i forhold så har eg tenkt på det om og om igjen.. ville ikkje dere gjort det hvis deres kjære hadde vert utro slik som med denne karen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176185-utro/#findComment-1176278
Del på andre sider

Gjest true_love

Jeg selv kunne aldri tilgi tror jeg, det ville ha plaget meg for mye. Utroskap er utroskap enten man er full eller ei. Men nok om det, du har jo lyst å tilgi sier du, og da er det beste å bare ta dere god til, prate om det og få det ut av hodet. Tror du hun hadde fortalt det selv hvis du ikke hadde spurt? Ønsker deg lykke til ivertfall og håper du får forholdet til å fungere videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176185-utro/#findComment-1176291
Del på andre sider

Gjest i samme båt

Ser mange skriver at de ville tilgitt men er det virkelig mulig?

Eg får min del kunne aldrig tilgitt jenten min hadde hun vert utro uansett hvor mye eg elsket hun.

Eg ville sett hun og han foran meg hele tiden.

Damen sa feilt navn under akten og sjølv om det bare er en bagatell i forhold så har eg tenkt på det om og om igjen.. ville ikkje dere gjort det hvis deres kjære hadde vert utro slik som med denne karen?

Det handla ikkje om å glømme at ho he vør utro, men det handla om å prate om det. Koffor skal egentlig et feilsteg gjer at heile forholdet rakna? Ej e sjøl mitt oppi det no. Hekje hatt mange daga å fordøyd det på enda, men ej føle vist vi prata om det, at ho angra og at vi gir det tid så vil det ordne seg om det e meint at det skal ver vi 2. Ej synst selfølgelig det e vanskelig, men ej føle at ikkje nokke e bedre en å få ver atme ho, snakke med ho, holde rundt ho mens vi søv :) Det e fole vanskelig. Men ditte e faktisk den personen ej blei forelska i for nokken år sida, og fortsatt e forelska i, meir en nokken gong.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176185-utro/#findComment-1176789
Del på andre sider

Gjest little2

Det handla ikkje om å glømme at ho he vør utro, men det handla om å prate om det. Koffor skal egentlig et feilsteg gjer at heile forholdet rakna? Ej e sjøl mitt oppi det no. Hekje hatt mange daga å fordøyd det på enda, men ej føle vist vi prata om det, at ho angra og at vi gir det tid så vil det ordne seg om det e meint at det skal ver vi 2. Ej synst selfølgelig det e vanskelig, men ej føle at ikkje nokke e bedre en å få ver atme ho, snakke med ho, holde rundt ho mens vi søv :) Det e fole vanskelig. Men ditte e faktisk den personen ej blei forelska i for nokken år sida, og fortsatt e forelska i, meir en nokken gong.

Er jo bare flott å hvis folk kan tilgi å legge det bak seg..

Men eg tror ikkje uansett hovr mye eg elsket og forelsket eg var i denne personen kunne glømt det..

Men det er jo meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176185-utro/#findComment-1176916
Del på andre sider

Icora Panter

Det er du alene som må velge om du skal tilgi henne eller ikke, men er du sikker på at det ikke skjer igjen?

Hvis bare litt alkohol var det som skulle til for at hun hoppet i seng med en annen og bedro deg på den værst tenkelige måten, så kan det fort skje igjen. Hva når neste firma fest kommer?

Og hvordan vil du føle hver gang hun skal på byen med venninner og det skal drikkes? Tror du skal ta med i vurderingen om hvor mye du kommer til å stole på henne osv i framtiden. For å leve med et menneske man ikke stoler på er vanskelig..

Lykke til videre

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176185-utro/#findComment-1177685
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg!

Dette er noe av det vanskeligste som finnes! Har sjøl skrevet inn her flere ganger p.g.a fortvilelse. I vårt tilfelle, så var det jeg som oppdaget det, etter at det hadde pågått i 8mnd. begynte med sex på en firmatur, senere hadde de kontakt pr. mail-sms-tlf. Så du skal på en måte være glad det kom fram så tidlig, og at hun innrømmet det med en gang. Min partner holdt dette skult(i frykt for å miste meg) og har sagt at dette bare var et spill, og ikke kunne skjønne alvoret av det han gjorde. Vi har hatt noen tøffe mnd. på godt og vondt, men vi elsker hverandre veldig høyt så jeg/vi må prøve å jobbe oss igjennom dette. Å tilgi er ikke lett, for min del er å prøve å tenke på noe annet, og håpe på at tankene på dette vil blekne med årene(for det er det vanskeligste, at du blir minnet på det med jevne mellomrom, når du ser på tv, leser aviser, blader som tar opp temaet).Bilder oppe i hodet som viser deg de 2 i akt, lure på åssen sex de hadde, om det var følelser inne i bildet som gjorde at de fortsatt hadde kontakt.. ovs. Vi har snakket, og snakker stadig om dette, og han har det (faktisk) minst like vondt som meg. Så jeg tror nok man aldri blir ferdig med sånnt, det tar sikkert år før vi kan snakke rolig om det og ikke bli følelsesmessig uttafor i flere dager etterpå! Det er 1 og et halvt år siden jeg oppdaget dette. Det har vært stunder jeg har tenkt å dra, men jeg elsker han altfor mye, og vi har det utrolig godt sammen, så jeg tror ikke jeg hadde vært lykkelig om jeg hadde flyttet heller. Jeg tror heller ikke at dette vil gjenta seg, men tross alt hadde saken vært anderledes om han hadde lagt seg flat og fortalt om den sex`en de hadde hatt, enn i stedet å "la" seg forføre av frustrete, desperate, undernærte fruer...

Lykke til, håper alt ordner seg for dere;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176185-utro/#findComment-1178438
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...