Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har ikke forlovet oss enda, men når det skjer, skal det skje kort tid før vi skal gifte oss, max. 1-2 år, bryllpsdato skal settes da, og det skal skje den dagen han frir (vi er veeeldig gammeldagse på dette:)). Dette fordi forlovelse for oss nettopp er en "mellomstasjon", et løfte om at vi skal gifte oss snart. Og det er for meg en midlertidig situasjon- selv om det hele jo skal vare livet ut.

Derfor ønsker jeg egne ringer- for meg er forlovelse og ekteskap to "adskilte" perioder, selv om de jo på en måte symboliserer det samme.

Det er jo heller ikke snakk om å kaste forlovelsesringen når vi gifter oss- den vil jeg ha f.eks på venstre hånd eller rundt halsen, som et minne om denne epoken i livet vårt. Men i tillegg vil jeg altså ha en egen, _helt spesiell_ ring for å symbolisere vårt ekteskap.

Men for andre kan det jo være me

Når det gjelder at forlovelsesperioden skal være kort, er vi helt på linje :)

Vi var forlovet 6 mnd før vi giftet oss, men det var JEG som fridde. Da hadde vi ikke diskutert ekteskap på forhånd, frieriet mitt kom ganske impulsivt og i et par sekund var jeg livredd for at han skulle si nei!

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Rubia

14

• Dorthe

7

• lurulf

7

• lilleva

7

Mest aktive i denne tråden

Når det gjelder at forlovelsesperioden skal være kort, er vi helt på linje :)

Vi var forlovet 6 mnd før vi giftet oss, men det var JEG som fridde. Da hadde vi ikke diskutert ekteskap på forhånd, frieriet mitt kom ganske impulsivt og i et par sekund var jeg livredd for at han skulle si nei!

Hehe, flott at du fridde da.:)

Jeg kunne forsåvidt godt fridd, men både jeg og han er "gammeldagse" og ønsker at han skal gå ned på kne osv. Noen synes sikkert det virker tåpelig, men det gir vi blanke i:). Jeg tror nesten han ville blitt snurt om jeg kom ham i forkjøpet!

Forøvrig vet vi på en måte at vi skal gifte oss- vi har liksom begge "fridd" allerede, dvs at vi begge er 100% sikre på at vi SKAL gifte oss om noen år. Både han og jeg har "spurt" sånn på "tøys", og den andre har svart et rungende -ja-, og vi vet begge at det ligger alvor bak spørsmålet. Av og til spør vi som et alternativ til å si at vi elsker hverandre, hehe.. Og vi vet begge at det blir om ca. 3 år- etter at vi har kjøpt og pusset opp hus sammen, det skjer om 1 år.. Så uformelt kan man jo si at vi er "forlovet"- vi er jo enige om at vi skal gifte oss.

Men akkurat det formelle ved frieriet vil vi altså gjøre "ordentlig", og på den gammeldagse måten!

Hehe, flott at du fridde da.:)

Jeg kunne forsåvidt godt fridd, men både jeg og han er "gammeldagse" og ønsker at han skal gå ned på kne osv. Noen synes sikkert det virker tåpelig, men det gir vi blanke i:). Jeg tror nesten han ville blitt snurt om jeg kom ham i forkjøpet!

Forøvrig vet vi på en måte at vi skal gifte oss- vi har liksom begge "fridd" allerede, dvs at vi begge er 100% sikre på at vi SKAL gifte oss om noen år. Både han og jeg har "spurt" sånn på "tøys", og den andre har svart et rungende -ja-, og vi vet begge at det ligger alvor bak spørsmålet. Av og til spør vi som et alternativ til å si at vi elsker hverandre, hehe.. Og vi vet begge at det blir om ca. 3 år- etter at vi har kjøpt og pusset opp hus sammen, det skjer om 1 år.. Så uformelt kan man jo si at vi er "forlovet"- vi er jo enige om at vi skal gifte oss.

Men akkurat det formelle ved frieriet vil vi altså gjøre "ordentlig", og på den gammeldagse måten!

Jeg skjønner godt at dere vil ha en ramme rundt frieriet. Har i etterkant ønsket at jeg selv var litt mindre impulsiv og i hvert fall hadde holdt igjen en dag eller to slik at jeg kunne rukket å kjøpt blomster og tatt ham med til et romantisk sted...

Men sånn var det, jeg hadde det travelt;)

Men for meg virker det litt rart å vite at man skal bli fridd til om tre år... Kan dere ikke like godt fri nå da? Dere er nok mye mer tolmodig enn jeg var...

Jeg skjønner godt at dere vil ha en ramme rundt frieriet. Har i etterkant ønsket at jeg selv var litt mindre impulsiv og i hvert fall hadde holdt igjen en dag eller to slik at jeg kunne rukket å kjøpt blomster og tatt ham med til et romantisk sted...

Men sånn var det, jeg hadde det travelt;)

Men for meg virker det litt rart å vite at man skal bli fridd til om tre år... Kan dere ikke like godt fri nå da? Dere er nok mye mer tolmodig enn jeg var...

Han skal ikke fri om 3 år, men vi vet vi skal gifte oss om ca 3 år:)

Frieriet får han ta når han vil.. Men vi er enige om at vi vil ha en kort forlovelsesperiode- brylluoet skal planlegges fra forlovelsesdato, om du skjønner hva jeg mener.

Vi tar alt i "riktig" rekkefølge vi- nå leier vi sammen, neste år skal vi kjøpe sammen, så, når alt er i orden med det nye huset- ja da kan vi begynne å planlegge bryllup, dvs. forlove oss. Så han frir nok en gang i løpet av 2006/2007, men akkurat når- ja det får han overraske meg med!:)

Han skal ikke fri om 3 år, men vi vet vi skal gifte oss om ca 3 år:)

Frieriet får han ta når han vil.. Men vi er enige om at vi vil ha en kort forlovelsesperiode- brylluoet skal planlegges fra forlovelsesdato, om du skjønner hva jeg mener.

Vi tar alt i "riktig" rekkefølge vi- nå leier vi sammen, neste år skal vi kjøpe sammen, så, når alt er i orden med det nye huset- ja da kan vi begynne å planlegge bryllup, dvs. forlove oss. Så han frir nok en gang i løpet av 2006/2007, men akkurat når- ja det får han overraske meg med!:)

Leie sammen, bygge sammen, gifte seg - blir det neste å få barn sammen?

*erte veldig pent og forsiktig for å ikke støte noen*

Leie sammen, bygge sammen, gifte seg - blir det neste å få barn sammen?

*erte veldig pent og forsiktig for å ikke støte noen*

*skikkelig støtt*!:)

Neida!

Forhåpentlig i den rekkefølgen, ja, men jeg er fullstendig klar over at man ikke alltid har så mye å si i den saken!;)

Og det er jo ikke sikkert vi kan få egne barn sammen, men da adopterer vi gjerne en liten kineser. Har jo allerede en skjønn koreaner i familien, min lille gullunge av en nevø!

Annonse

*skikkelig støtt*!:)

Neida!

Forhåpentlig i den rekkefølgen, ja, men jeg er fullstendig klar over at man ikke alltid har så mye å si i den saken!;)

Og det er jo ikke sikkert vi kan få egne barn sammen, men da adopterer vi gjerne en liten kineser. Har jo allerede en skjønn koreaner i familien, min lille gullunge av en nevø!

Lykke til med planene dine :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...