Gå til innhold

Haster(resept)

Anbefalte innlegg

Gjest medisinering
Skrevet

Jeg skal på apoteket i dag og levere 2 resepter som er på blå resept.

Må jeg da betale 2 egenandeler, eller kun 1 i og med at jeg leverer 2 på en gang?

Det er til 2 forskjellige sykdommer jeg har, så det er forskjellige medikamenter.

Takker for svar!

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

tror egenandelen er en prosent av den egentlige prisen. Altså blir det to egenandeler i ditt tilfelle.

Skrevet

hvis de er skrevet ut samme dag (og av samme lege?), blir det en egenandel, hvis ikke blir det to.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

hvis de er skrevet ut samme dag (og av samme lege?), blir det en egenandel, hvis ikke blir det to.

er det ikke en prosent av fullpris på medisin som er egnenandelen da?

Skrevet

er det ikke en prosent av fullpris på medisin som er egnenandelen da?

Joda, det er en viss prosent av prisen som er egenandelen - og så er det et maksimalbeløp per resept.

Hvis det er for dårlig plass til å skrive alle medikamentene på samme resept, og man derfor har flere resepter (utstedt samme dag og fra samme lege) behandles disse som én resept.

Er det flere -forskjellige- resepter (f.eks forskjellige utstedelsesdatoer) kan man risikere å måtte betale flere ganger maksimalbeløpet.

(Beklager at jeg uttrykker meg litt klønete her... håper det er halvveis forståelig)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Tøv. Hvis reseptene gjelder to helt forskjellige medisiner til forskjellige ting, så er det to egenandeler uansett når og av hvem de er skrevet ut.

Gjest medisinering
Skrevet

Joda, det er en viss prosent av prisen som er egenandelen - og så er det et maksimalbeløp per resept.

Hvis det er for dårlig plass til å skrive alle medikamentene på samme resept, og man derfor har flere resepter (utstedt samme dag og fra samme lege) behandles disse som én resept.

Er det flere -forskjellige- resepter (f.eks forskjellige utstedelsesdatoer) kan man risikere å måtte betale flere ganger maksimalbeløpet.

(Beklager at jeg uttrykker meg litt klønete her... håper det er halvveis forståelig)

Dette stemmer. Jeg fikk beskjed at så lenge reseptene var skrevet ut på samme dag, av samme lege, så var det kun en egenandel.

Hadde de derimot vært av forskjellig lege, eller skrevet på forskjellig dato, hadde jeg måttet betale 2 egenandeler.

Skrevet

Tøv. Hvis reseptene gjelder to helt forskjellige medisiner til forskjellige ting, så er det to egenandeler uansett når og av hvem de er skrevet ut.

Du får fortelle apoteket at det er tøv da ;)

Indremedisineren min får selvsagt lov å skrive ut både kolesterolsenkende medisin og medisin mot nyresykdommen min, selv om det er to forskjellige refusjonspunkter i blåreseptforskriften.

Apoteket "straffer" meg heldigvis ikke med mange egenandeler bare fordi jeg har flere sykdommer...

mvh

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Du får fortelle apoteket at det er tøv da ;)

Indremedisineren min får selvsagt lov å skrive ut både kolesterolsenkende medisin og medisin mot nyresykdommen min, selv om det er to forskjellige refusjonspunkter i blåreseptforskriften.

Apoteket "straffer" meg heldigvis ikke med mange egenandeler bare fordi jeg har flere sykdommer...

mvh

Jeg har selv to sykdommer jeg får medisin for på blå resept. Selv om legen min skriver ut begge samtidig må i alle fall jeg jeg ut med to egenandeler.

Skrevet

Jeg har selv to sykdommer jeg får medisin for på blå resept. Selv om legen min skriver ut begge samtidig må i alle fall jeg jeg ut med to egenandeler.

Hmm.... snodig at det praktiseres så forskjellig... undres på hva som -egentlig- er rett da...

Nå er frikortet for 2005 i boks.. så jeg trenger heldigvis ikke bekymre meg for egenandeler på lenge nå =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...