Gå til innhold

Hvis dere gikk til sengs med en gutt..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest pimpi

Jeg ville nok likt best å visst det på forhånd ja, uten tvil.

Jeg hadde ikke brydd meg om typen min hadde dette eller fikk dette mens vi var sammen, men jeg ville ikke hatt et one night stand med en med stomi.

Tror det beste er å finne seg en fast partner, fortelle så ha sex.

Ikke det at stomi er noe forferdelig, men hadde jeg hatt dette ville jeg ikke gått rundt å hatt meg one night stands

Gjest Ileostomi

Jeg ville nok likt best å visst det på forhånd ja, uten tvil.

Jeg hadde ikke brydd meg om typen min hadde dette eller fikk dette mens vi var sammen, men jeg ville ikke hatt et one night stand med en med stomi.

Tror det beste er å finne seg en fast partner, fortelle så ha sex.

Ikke det at stomi er noe forferdelig, men hadde jeg hatt dette ville jeg ikke gått rundt å hatt meg one night stands

Er enig med deg, ville også ha likt å vite dette på forhånd. Det er en bekjent av meg som har stomi som har hatt noen one night stands som ikke har gått så bra....

jeg har arbeidet med blant annet en stomipasient...så jeg er vant til å se det.

1.bud: vær varsom, gå sakte frem

jeg tror ikke det er like mange som vet hva en stomi er, og du vil gjøre det lurt i å fortelle det før dere kler av dere.

jeg ville fortalt det litt tidlig, slik at du slipper å fortelle om det når dere begge er kåte, og det er rett før dere kler av dere.

i tillegg tror jeg det kommer litt ann på alder. nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg vil påstå at en voksen kvinne i 40-årene har mer forståelse for det enn en ung jente.

jeg tror at hvis jeg skulle gått til sengs med en gutt som hadde stomi, ville jeg satt pris på at han fortalte det først (og eventuelt hva det var), gjerne en dag vi hadde brukt mye tid sammen.

jeg tror også at du gjør det lurt i å fortelle hvordan den posen ser ut før du viser den (hvor den er plassert, om selve posen er hudfarget, gjerne peke på hvor langt opp mot brystet den rekker, og hvor langt ned mot magen den rekker).

hvis dama ikke har sett/hørt om det før, kan du kanskje på forhånd finne en god nettside (o.l.) om det før du viser din. du kan eventuelt ligge de første gangene med t-skjorte på, siden det er uvant.

jeg må også tilføye at de fleste kvinner har medfølelse, er empatiske. Jeg ville personlig reagert med nysgjerrighet og vært interessert i hvordan det føles, hvorfor du fikk stomi, og det ville ikke brydd meg!

Gjest ville absolutt visst det

Ja, jeg ville absolutt likt å vite om en sexpartner hadde stomi, fjernet et bryst, eller hadde et annet synlig og relativt stort inngrep / medfødt misdannelse osv.

Mindre ting er ting man kan gjerne oppdage selv, men jeg ville gjerne ha snakket om større ting på forhånd, og slippe å komme i en situasjon hvor man ikke vet ha man skal si, når man skal til å ha sex / sove sammen.

Om det er ting man ikke skal komme borti, som er ømt, som kan forårsake lekkasjer osv, eller undertøy den andre ikke ønsker at skal fjernes (på en "røff måte, ihvertfall) er greit å få vite på forhånd.

Så man burde absolutt fortelle det på forhånd, gjerne såpass tidlig at man får td til å tenke litt på det og spørre om det en lurer på, før en hopper til køys.

Jeg ville nok satt pris på å få vite det på forhånd.

Det for å få vite hvordan en skal forholde seg til det... være forsiktig, gjøre ditt, ikke gjøre datt osv.

Om det alikavel hadde skjedd så hadde jeg helt enkelt spurt hvordan jeg skulle forholde meg til det, hva han ville jeg skulle gjort og ikke, og jeg ville sakt at han fikk ta initiativet til stillinger ol. som passet hans situasjon best.

Men det er meg...

Annonse

gammel røy

Nå har jeg aldri hatt for vane å ha ons, så problemet ville neppe dukket opp for min del. Ville nok kjent ham såpass godt at jeg hadde visst om stomien før sex var aktuelt. Da ville det ikke vært noe problem for min del. Å oppdage det når man er iferd med å skulle ha sex, ville jeg ikke likt.

Annonse

Gjest ileostomi

Hva er egentlig Stomi?? Spør sikkert dumt, men er uviten..

Stomi er en åpning på magen hvor tarmen er lagt ut. Tarminnholdet kommer da ut i en liten pose på magen som skiftes med jevne mellomrom. Den er luktfri, men kan gi høye og sjenerende lyder i blant når tarmen jobber.

Det finnes mange ulike typer stomier. Mange har en midlertidig stomi, hvis feks tykktarmen er fjernet.Når sårene er leget så kan tarmen legges tilbake så man kan gå på do på vanlig måte. Andre har tykktarmen i behold og også endetarmen, men hvor en del av tykktarmen likevel er lagt ut

Man kan også ha urostomi, altså hvor urinlederne er lagt ut, enten som pose, eller som et hulromi buken som man tømmer selv ved hjelp av et kateter.

Icora Panter

Stomi er en åpning på magen hvor tarmen er lagt ut. Tarminnholdet kommer da ut i en liten pose på magen som skiftes med jevne mellomrom. Den er luktfri, men kan gi høye og sjenerende lyder i blant når tarmen jobber.

Det finnes mange ulike typer stomier. Mange har en midlertidig stomi, hvis feks tykktarmen er fjernet.Når sårene er leget så kan tarmen legges tilbake så man kan gå på do på vanlig måte. Andre har tykktarmen i behold og også endetarmen, men hvor en del av tykktarmen likevel er lagt ut

Man kan også ha urostomi, altså hvor urinlederne er lagt ut, enten som pose, eller som et hulromi buken som man tømmer selv ved hjelp av et kateter.

Oki. Takk for bra svar dere to. Da vet jeg litt mer :)

En ileostomi betyr at det er tynntarmen som er lagt ut. Da er ofte "gørret" flytende og det renner mer eller mindre hele tiden. Væske blir sugd opp i tykktarmen. Så en med ileostomi mister mye væske og må drikke desto mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...