Gjest student 021 Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Hver dag så tenker eg at no må eg begynne å gjøre noe. Men så kommer eg hem så blir eg bare sittenes enten med dataen eller går ut med venner eller er med kjæresten.. Eg klarer meg helt ok no og har et snitt rundt 3.8 mn vil høyere men klarer ikkje å sette meg ned hjemme å jobbe.. Noen som har noen tips? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Jeg klarer ikke å lese hjemme. Mye lettere på lesesalen. Men du er elev, ikke student? Har dere muligheter for å gjøre lekser på skolen? 0 Siter
Gjest student 021 Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Jeg klarer ikke å lese hjemme. Mye lettere på lesesalen. Men du er elev, ikke student? Har dere muligheter for å gjøre lekser på skolen? Er student jo. Ja har vel forsåvidt sjangsen til det ja 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Er student jo. Ja har vel forsåvidt sjangsen til det ja Men er det ikke innført bokstavkarakterer for alle studenter da? Så du hadde et snitt på 3.8, og det høres ikke student ut... 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Men er det ikke innført bokstavkarakterer for alle studenter da? Så du hadde et snitt på 3.8, og det høres ikke student ut... 3.8 ville vært stakkarslige 0,2 poeng fra stryk... Det tror jeg ikke noen har i snitt. 0 Siter
Elis31 Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Forsøk å les litt hver dag istedenfor å planlegg alt for mye. Kjøp deg en bok om studieteknikk de er bestandig oppmuntrende. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 3.8 ville vært stakkarslige 0,2 poeng fra stryk... Det tror jeg ikke noen har i snitt. De finnes:) 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 En del læresteder arrangerer kurs i studieteknikk, du har jo høre med rådgiver. 0 Siter
Gjest student 021 Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Men er det ikke innført bokstavkarakterer for alle studenter da? Så du hadde et snitt på 3.8, og det høres ikke student ut... Sånn du tenker på. Kan godt hende..Men linjen eg går på er ikkje elev og ikkje helt student.Men faglig kalles vi student 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Sånn du tenker på. Kan godt hende..Men linjen eg går på er ikkje elev og ikkje helt student.Men faglig kalles vi student Sånn mellomting på en måte altså? Er ikke så flink til å motivere meg selv heller jeg, men leser bra på bussen. Ellers er lesesal noe å prøve, med mindre du blir opptatt av å følge med alle andre, og det blir mere kaffekos enn studier:) 0 Siter
Gjest student 021 Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Sånn mellomting på en måte altså? Er ikke så flink til å motivere meg selv heller jeg, men leser bra på bussen. Ellers er lesesal noe å prøve, med mindre du blir opptatt av å følge med alle andre, og det blir mere kaffekos enn studier:) er teknisk fagskole eg går på. Ja får bare prøve meg fram.Hjemme klarer eg no ikkje å sitte:( takkr no for oppmerksomheten 0 Siter
Gjest student 021 Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 3.8 ville vært stakkarslige 0,2 poeng fra stryk... Det tror jeg ikke noen har i snitt. Hmm. tror kanskje du misforstod litt.. vi har karakterer fra 0-6, 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Det er bare å sette seg på lesesalen og lese. Gå dit alene. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 3.8 ville vært stakkarslige 0,2 poeng fra stryk... Det tror jeg ikke noen har i snitt. Hun går sannsynligvis på yrkesskole (tilsvarende vgs) og der har de karakterer fra 0-6. 3,8 er ikke 0,2 fra stryk, under 2 er stryk. 0 Siter
Gjest Mange som tror de er studenter Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Sånn du tenker på. Kan godt hende..Men linjen eg går på er ikkje elev og ikkje helt student.Men faglig kalles vi student Yrkesskole på vgs nivå har elever, ikke studenter. Student er du ikke før du har fullført vgs og starter på _høyere utdanning_ . 0 Siter
Akela Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Hei! Lag en skikkelig leseplan. Altså hva du skal gjøre hver dag frem til eksamen... Når du henger litt forann planen kan du belønne deg selv med noe. ( shopping el god mat). Og når du henger bak så straffer du deg selv.. Dette hjelper kjempe bra for meg. Men du må ha litt viljestyrke til å begynne med :-) Lykke til 0 Siter
Gjest student 021 Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Yrkesskole på vgs nivå har elever, ikke studenter. Student er du ikke før du har fullført vgs og starter på _høyere utdanning_ . Eg er ferdig med både vidergående og lærling perioden. Og når ble teknisk fagskole vgs ? Og hvordan kan eg få studiekompetanse uten å vere student? Og hvorfor får eg student rabatter hvis eg ikjke er student? Skjønner ikkje hvorfor du gidder å si noe engang når eg seier at eg er STUDENT 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Hun går sannsynligvis på yrkesskole (tilsvarende vgs) og der har de karakterer fra 0-6. 3,8 er ikke 0,2 fra stryk, under 2 er stryk. Hvis hun/han går på skole, så er det ingen student Men for all del, hvis folk vil kalle seg studenter..så må de gjerne det. Bare litt forvirrende i denne tråden, siden de fleste antar det er høyere utdanning det er snakk om... 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Eg er ferdig med både vidergående og lærling perioden. Og når ble teknisk fagskole vgs ? Og hvordan kan eg få studiekompetanse uten å vere student? Og hvorfor får eg student rabatter hvis eg ikjke er student? Skjønner ikkje hvorfor du gidder å si noe engang når eg seier at eg er STUDENT Da jeg tok Tysk B-Språk via Sonans Nettgymnaset, ble jeg kalt elev, men fikk likevell studenrabatter:) Så det er mulig. Men Teknisk Fagskole er vel ingen høgere utdanningsinstitusjon? Men man kan komme inn på høgskole om man har det. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Hvis hun/han går på skole, så er det ingen student Men for all del, hvis folk vil kalle seg studenter..så må de gjerne det. Bare litt forvirrende i denne tråden, siden de fleste antar det er høyere utdanning det er snakk om... Ja jeg er helt enig, synes også det var rart at h*n kaldte seg student. Og det var ikke før jeg leste flere av vedkommende at jeg skjønte at h*n gikk på yrkesskole. Og i mine øyne er man da ikke student. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.