Mary Poppins Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Hvis hun/han går på skole, så er det ingen student Men for all del, hvis folk vil kalle seg studenter..så må de gjerne det. Bare litt forvirrende i denne tråden, siden de fleste antar det er høyere utdanning det er snakk om... Men teknisk fagskole er kanskje ikke det samme som yrkesskole? Egentlig så aner jeg ikke hva det er. 0 Siter
Gjest student 021 Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Da jeg tok Tysk B-Språk via Sonans Nettgymnaset, ble jeg kalt elev, men fikk likevell studenrabatter:) Så det er mulig. Men Teknisk Fagskole er vel ingen høgere utdanningsinstitusjon? Men man kan komme inn på høgskole om man har det. Derfor eg skrev at vi va midt på treet.. vi blir ikkje kalt elev eller student..men lærerene sier det er helt idiotisk at vi ikkje blir regnet som student..så for oss er vi studenter.. 0 Siter
Gjest student 021 Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Men teknisk fagskole er kanskje ikke det samme som yrkesskole? Egentlig så aner jeg ikke hva det er. Teknisk fagskole er når du går dypere inn i det faget du holder på med. Hadde det vert egne skoler så hadde vi vert studenter men i og med at vi går på en skole der det er alt fra grunnkurs til vk1 så er vi "elever".. Får å si det sånn da, folk som går på gymnaset og tar studiekompetanse, er de studenter? 0 Siter
Gjest studentin Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Yrkesskole på vgs nivå har elever, ikke studenter. Student er du ikke før du har fullført vgs og starter på _høyere utdanning_ . milde jesus for en diskusjon 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 9. mars 2005 Skrevet 9. mars 2005 Teknisk fagskole er når du går dypere inn i det faget du holder på med. Hadde det vert egne skoler så hadde vi vert studenter men i og med at vi går på en skole der det er alt fra grunnkurs til vk1 så er vi "elever".. Får å si det sånn da, folk som går på gymnaset og tar studiekompetanse, er de studenter? Nei, de som går på videregående skole er skole-elever. De som går på høyskoler og universiteter er studenter. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 9. mars 2005 Skrevet 9. mars 2005 Teknisk fagskole er når du går dypere inn i det faget du holder på med. Hadde det vert egne skoler så hadde vi vert studenter men i og med at vi går på en skole der det er alt fra grunnkurs til vk1 så er vi "elever".. Får å si det sånn da, folk som går på gymnaset og tar studiekompetanse, er de studenter? Nei folk som går på gymnaset er skole-elever. Man er ikke student før man tar høyere utdanning. 0 Siter
Gjest student 021 Skrevet 9. mars 2005 Skrevet 9. mars 2005 milde jesus for en diskusjon enig 0 Siter
Gjest student 021 Skrevet 9. mars 2005 Skrevet 9. mars 2005 Snakket med læreren idag, og han sa vi var på samme nivå som høgskole og der av student 0 Siter
Gjest Mange tror feil Skrevet 9. mars 2005 Skrevet 9. mars 2005 Teknisk fagskole er når du går dypere inn i det faget du holder på med. Hadde det vert egne skoler så hadde vi vert studenter men i og med at vi går på en skole der det er alt fra grunnkurs til vk1 så er vi "elever".. Får å si det sånn da, folk som går på gymnaset og tar studiekompetanse, er de studenter? Du er student Etter at du har tatt studiekompetanse, og studerer mer. Altså høyskole og vgs. Uansett hva læreren din sier;) 0 Siter
Gjest student 021 Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Da jeg tok Tysk B-Språk via Sonans Nettgymnaset, ble jeg kalt elev, men fikk likevell studenrabatter:) Så det er mulig. Men Teknisk Fagskole er vel ingen høgere utdanningsinstitusjon? Men man kan komme inn på høgskole om man har det. Den linjen eg går på må du ha fagbrev. Og eg tar dette for å få høyare utdanning innen faget mitt.. ????? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.