Gå til innhold

sex og menssmerter

Anbefalte innlegg

Gjest smertestillende
Skrevet

har hørt at sex, eller orgasme, kan redusere smertene ved mens, hvordan fungerer det? og hvis man har sex like før mensen skal komme, hjelper det? kan mensen utsettes hvis man har sex like før den skulle kommet, venter nemlig no på overtid. er ikke gravid.

Skrevet

Når man får orgasme- på samme måte som når man trener f.eks- utskiller kroppen endorfiner, et slags beroligende hormon som kan ha smertestillende effekt. Det kalles også av og til "lykkehormon", man kan føle seg oppstemt av det.

Det er dette som gjør at orgasme/sex kan hemme menssmerter, og også hodepine. Så det å f.eks skylde på hodepine når man ikke vil ha sex er dermed en dårlig ide!:)

Når det gjelder innvirkning på når mensen kommer har jeg aldri opplevd at den "blir forsinket" ved å ha sex rett før, så det vet jeg ikke.

Skrevet

Hvis mensen er forsinket, synes jeg det hjelper å få staket opp. Så jeg har altså motsatt erfaring av det du beskriver.

Når det gjelder smerter, vet jeg ikke. Jeg har aldri menssmerter. Bank i bordet.

Men det er nok riktig at orgasme utløser endorfiner og dermed kan hjelpe på smerter både her og der.

Skrevet

Hvis mensen er forsinket, synes jeg det hjelper å få staket opp. Så jeg har altså motsatt erfaring av det du beskriver.

Når det gjelder smerter, vet jeg ikke. Jeg har aldri menssmerter. Bank i bordet.

Men det er nok riktig at orgasme utløser endorfiner og dermed kan hjelpe på smerter både her og der.

"Å få staket opp".

Det var da en utrolig lite romantisk beskrivelse!

Gjest smertestillende
Skrevet

Når man får orgasme- på samme måte som når man trener f.eks- utskiller kroppen endorfiner, et slags beroligende hormon som kan ha smertestillende effekt. Det kalles også av og til "lykkehormon", man kan føle seg oppstemt av det.

Det er dette som gjør at orgasme/sex kan hemme menssmerter, og også hodepine. Så det å f.eks skylde på hodepine når man ikke vil ha sex er dermed en dårlig ide!:)

Når det gjelder innvirkning på når mensen kommer har jeg aldri opplevd at den "blir forsinket" ved å ha sex rett før, så det vet jeg ikke.

takk for informativt svar! det høres jo logisk ut det der med endorfiner,da.

Gjest smertestillende
Skrevet

hehe, ja man skulle jo tro at mensen heller kom før tida pga sex. hva vet jeg, kanskje den ville vært enda seinere hvis vi ikke hadde hatt sex?

Skrevet

takk for informativt svar! det høres jo logisk ut det der med endorfiner,da.

Alltid hyggelig å kunne hjelpe!

Hilsen den alltid behjelpelige

Skrevet

"Å få staket opp".

Det var da en utrolig lite romantisk beskrivelse!

Alt til sin tid. Når vi skal ha sex, må romantikken vike. "Du har deilig kropp" er turn-on. Men "jeg elsker deg" er turn-off under sex.

gammel røy
Skrevet

Alt til sin tid. Når vi skal ha sex, må romantikken vike. "Du har deilig kropp" er turn-on. Men "jeg elsker deg" er turn-off under sex.

Hmm, du er nok inne på noe der...;)

Skrevet

"Jeg elsker deg" er turn-on for meg...

Og det er "Du har en deilig kropp også"...

Gjest meg i dag
Skrevet

Alltid hyggelig å kunne hjelpe!

Hilsen den alltid behjelpelige

lilleva har hatt ganske mange kloke svar, ja.

for meg, har vi ikke sex i dagene før jeg får mensen. jeg er aldri delaktig, altså jeg har alltid klærne på da. grunnen til dette er at mensen har blitt utløst relativt mange ganger av det, og vi vil ikke kjøre brannbil.

jeg vet ikke om det er tilfeldigheter, men det har skjedd en fire-fem-seks ganger når vi har kost masse rundt den dagen jeg pleier å få mensen, + at jeg fikk det en gang akkurat når vi begyndte på samleie. kjendte plutselig et vondt stikk i livmora, så skjønte jeg etterhvert hva det var.

p-piller redda meg fra de værste smertene. nå ligger jeg ikke hjemme å spyr og griner lengre. prøv det hvis du ikke allerede går på det...

blåbær eller ananas er også godt. spes. blåbær for meg, føler også jeg får mindre blødning da. og trening (IKKE NOE MED HOPPING ELLER STREKKING AV MAGE Å GJØRE, DET DREPER LIVMORA MI!!)

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...