Gå til innhold

Nå jenter, vet dere ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...at det er kvinnedagen idag? Ingen som fyrer av noen slagord eller appeller?

Trenger dere egentlig kvinnedagen og sære lovparagrafer i 2005?

Dere er da mennesker, som oss gutta, eh?

(med fradrag for en uhyggelig ansamling Ottar-skinn)

Skrevet

Nei, det trenger vi ikke. Jeg syns det heller virker mot sin hensikt å måtte ha paragrafer å måtte ty til. Er det ikke så at alle styrer skal ha minst to kvinner? Latterlig!

For all del, kvinner opp igjennom historien har gjort en fantastisk jobb, men nå klarer vi oss helt selv.

Gjest ikke ottar
Skrevet

Synes det er ganske så kvinnediskriminerende jeg at vi liksomskal ha en kvinnedag. Akkurat som de resterende er manne-dager liksom?

Nei, sånt trenger vi ikke. Hvis noen liksom skal sette pris på kvinner i dag, hvorfor ikke også gjøre det resten av året? For dumt..

fei1365380229
Skrevet

Fint med kvinnedag, men det kunne nå vært en kvinnefridag også, en ekstra Gro-dag liksom.

Så kunne vi gått hjemme i husene våre denne dagen og stelt barn, hus og hatt middagen klar til mannen kom hjem :o)

Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av kvinnedagen.

Så nei, det blir ingen paroler fra meg.

Skrevet

Vi trenger fortsatt den internasjonale kvinnedagen, ja. Men de som trenger den mest er vel ikke her inne...

Skrevet

Fint med kvinnedag, men det kunne nå vært en kvinnefridag også, en ekstra Gro-dag liksom.

Så kunne vi gått hjemme i husene våre denne dagen og stelt barn, hus og hatt middagen klar til mannen kom hjem :o)

Kaller du det fridag????

fei1365380229
Skrevet

Kaller du det fridag????

Nei, men jeg tenkte kanskje det var en del menn som ville satt mer pris på kvinnedagen da :o)

Selv skal jeg ikke gjøre en skitt i dag, når mannen min kommer hjem fra jobben så skal jeg påberope meg en kvinnefridag og så skal jeg bare ligge på sofaen og lese avisa.

Skrevet

Vi trenger fortsatt den internasjonale kvinnedagen, ja. Men de som trenger den mest er vel ikke her inne...

Næhei, hvor er de hen da, da?

Skrevet

En ekstra fridag ville det vel ikke blitt før mannen i huset tok de oppgavene, mens du slanget deg på sofa'n?

fei1365380229
Skrevet

En ekstra fridag ville det vel ikke blitt før mannen i huset tok de oppgavene, mens du slanget deg på sofa'n?

Sant det :o), men jeg er nå så heldig at mannen min og jeg gjør ganske like mye både i forhold til hus og unger.

Skrevet

For meg er ihvertfall de viktigste sakene både 8. mars og 1. mai, de internasjonale sakene, som tar opp urettferdighet og undertrykkelse i andre deler av verden. Solidaritet med andre ord.

Selvsagt er det fortsatt viktige saker i Norge, både 8. mars og 1. mai, men skulle jeg gått under en parole, ville det vært en solidaritetssak.

Jeg antar det var det Mirabell mente når hun sa at de ikke var her, at de befinner seg i andre land, og gjerne sett helt uten internettilgang..

Skrevet

For meg er ihvertfall de viktigste sakene både 8. mars og 1. mai, de internasjonale sakene, som tar opp urettferdighet og undertrykkelse i andre deler av verden. Solidaritet med andre ord.

Selvsagt er det fortsatt viktige saker i Norge, både 8. mars og 1. mai, men skulle jeg gått under en parole, ville det vært en solidaritetssak.

Jeg antar det var det Mirabell mente når hun sa at de ikke var her, at de befinner seg i andre land, og gjerne sett helt uten internettilgang..

Her kan du lese litt om misbrukte ord og begreper:

http://www.antipsykopat.org/misbrukte_ord.php

Skrevet

Her kan du lese litt om misbrukte ord og begreper:

http://www.antipsykopat.org/misbrukte_ord.php

Jeg kom ikke inn på linken, men hvis spørsmålet er hva slags internasjonale saker jeg tenker på, er det bla. kjønnlemlestelse, kvinners rett til å eie land, kvinners rett til å lære å lese og skrive, til å bestemme over egen kropp mht prevensjon osv. Har oppholdt meg over tid i flere afrikanske land, og ser at dette er aktuelle problemstillinger, hvor det ofte er utenlandsk støtte som har gjort endringer mulig.

Men det kan være at jeg svarer på noe helt annet enn du spør om, når jeg ikke har lest linken du la ved.

:-)

Skrevet

? Hva mener du ?

De som trenger kvinnedagen er over alt i verden. (Her inne er jo bare en liten andel av de ganske få som forstår norsk på denne kloden..)

Skrevet

Jeg kom ikke inn på linken, men hvis spørsmålet er hva slags internasjonale saker jeg tenker på, er det bla. kjønnlemlestelse, kvinners rett til å eie land, kvinners rett til å lære å lese og skrive, til å bestemme over egen kropp mht prevensjon osv. Har oppholdt meg over tid i flere afrikanske land, og ser at dette er aktuelle problemstillinger, hvor det ofte er utenlandsk støtte som har gjort endringer mulig.

Men det kan være at jeg svarer på noe helt annet enn du spør om, når jeg ikke har lest linken du la ved.

Nah, jeg kom bare til å tenke på disse venstresosialistene som synes å ha funnet opp begrepet. De opptrer som de rene sharia-horer og halliker for islamistene, og er ikke snauere enn at de spytter etter nasjoner som er lengre fremme enn oss hva likestilling og likeverd angår.

Jeg får liksom en vond smak i munnen når sånne folk snakker om solidaritet, særlig når de solidariserer seg med banditter som de siste 1400 år har kultivert kvinneundertrykkelse gjennom blant annet æresdrap.

Noen burde likestille Tornerose snart, i det minste vekke henne.

Skrevet

Nah, jeg kom bare til å tenke på disse venstresosialistene som synes å ha funnet opp begrepet. De opptrer som de rene sharia-horer og halliker for islamistene, og er ikke snauere enn at de spytter etter nasjoner som er lengre fremme enn oss hva likestilling og likeverd angår.

Jeg får liksom en vond smak i munnen når sånne folk snakker om solidaritet, særlig når de solidariserer seg med banditter som de siste 1400 år har kultivert kvinneundertrykkelse gjennom blant annet æresdrap.

Noen burde likestille Tornerose snart, i det minste vekke henne.

Nå står jeg politisk ikke så ekstremt langt hverken til høyre eller venstre, og det er bl.a islamsk kultur som har stått for enkelte av overgrepene jeg tenker på som naturlige temaer å rette oppmerksomhet på en dag som denne, så jeg tror ikke jeg er en av dem du nevner her :-).

Har vært i Afrika som representant for norsk firma, og ikke via noen organsiasjon som er støttet av noen politisk eller religiøs gruppe, så jeg føler at mine opplvelser kanskje står friere fra slike "føringer" enn mange andres.

Men jeg har sett at engasjement "utenfra" kan medføre stor forbedring for enkeltgrupper, og føler at man kan bruke de dagene (8. mars, 1. mai)hvor pressen setter av spalteplass til å ta opp slike temaer, til å ta opp nettopp saker der det er stort forbedringspotensiale (når vi har kommet såpass langt som vi har i Norge på rettigheter for grupper som (tidligere hos oss, og) i dag opplvever stor urett.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Da Gud hadde skapt Adam og Eva sa han : "Jeg har to gaver igjen , kunsten å stå og tisse og..."..."den vil jeg ha " avbrøt Adam. Eva nikket og Adam fikk gaven... Adam ropte og skrek av fryd , løp rundt i Edens Hage , tisset opp og ned trærne , løp langs stranden og tisset mønster i sanden....Gud og Eva betraktet den glade mannen og Eva spurte "Hva er den andre gaven ? " Gud svarte : " Hjernen Eva...hjernen ... "

Gratulerer med kvinnedagen !!

Skrevet

Da Gud hadde skapt Adam og Eva sa han : "Jeg har to gaver igjen , kunsten å stå og tisse og..."..."den vil jeg ha " avbrøt Adam. Eva nikket og Adam fikk gaven... Adam ropte og skrek av fryd , løp rundt i Edens Hage , tisset opp og ned trærne , løp langs stranden og tisset mønster i sanden....Gud og Eva betraktet den glade mannen og Eva spurte "Hva er den andre gaven ? " Gud svarte : " Hjernen Eva...hjernen ... "

Gratulerer med kvinnedagen !!

Har hørt samme vitsen men da var Guds svar "Multiple Orgasms, Eve!"

Begge deler er vel greit å ha fått med seg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...