Gå til innhold

Kaker som ikke inneholder tusenvis av kcal?

Anbefalte innlegg

Gjest bake kake
Skrevet

Finnes det oppskrifter på "slankekaker."? Har så lyst til å bake en kake men er litt påpasselig på hva jeg spiser om dagen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dytt i deg hva som helst av kaker i kveld med god samvittighet.

Så lenge du begrenser din kakespising til "i ny og ne" kan du spise hva du vil.

Folk misforstår dette med slanking så til de grader. Det er ikke hva du spiser i det ene måltidet den ene gangen i uka som fucker opp dietten din. Det er det du spiser i de andre 35 måltidene per uke.

Er ikke det egentlig ganske logisk?

Skrevet

Folk misforstår dette med slanking så til de grader. Det er ikke hva du spiser i det ene måltidet den ene gangen i uka som fucker opp dietten din. Det er det du spiser i de andre 35 måltidene per uke.

http://www.soes.soton.ac.uk/resources/collection/minerals/GY105/sediment/quiz/yes.gif

...men fruktose i stedet for sukker kan jo være en fin ting - og nøttekaker i stedet for hvetemelkaker :)

hare1365380455
Skrevet

Helt enig!

Skrevet

Sølekaker!

mnei.. men det går på en måte an å lage en slags veldig mager fromasjkake med å bruke knekkebrød i stedet for søte kjeks i bunnen og søte med fruktose eller noe kunstig. Fromasjen i midten består jo ellers av Freia gelé, fløte og rømme + sukker. Her går det jo an å prøve seg frem med bare lettrømme eller yoghurt, og kanskje lage geléen selv av sukkerfri saft og gelatinplater. På toppen er det jo vanligvis et lag med gelé. Denne kan jo også mikses til på samme måte, gjerne med masse frukt i.

Kunne kanskje være verd et lite forsøk, mens man innbiller seg at det blir en deilig kake.

Skrevet

Problemet oppstår når man bor alene og bruker en uke på å spise opp hele kaka :)

Skrevet

Problemet oppstår når man bor alene og bruker en uke på å spise opp hele kaka :)

Da lønner det seg å heller kjøpe 1-2 kakestykker på baker'n istedenfor å bake/kjøpe en hel kake... ;-)

Skrevet

Sølekaker!

mnei.. men det går på en måte an å lage en slags veldig mager fromasjkake med å bruke knekkebrød i stedet for søte kjeks i bunnen og søte med fruktose eller noe kunstig. Fromasjen i midten består jo ellers av Freia gelé, fløte og rømme + sukker. Her går det jo an å prøve seg frem med bare lettrømme eller yoghurt, og kanskje lage geléen selv av sukkerfri saft og gelatinplater. På toppen er det jo vanligvis et lag med gelé. Denne kan jo også mikses til på samme måte, gjerne med masse frukt i.

Kunne kanskje være verd et lite forsøk, mens man innbiller seg at det blir en deilig kake.

Oppskriften finnes den!

http://www.artoftaste.no/servlet/region?name=visOppskrift&item=10140606

Skrevet

Da lønner det seg å heller kjøpe 1-2 kakestykker på baker'n istedenfor å bake/kjøpe en hel kake... ;-)

Ikke vær så fornuftig da! hehe

Gjest malun
Skrevet

Hvis du er sugen på noe godt, kan jeg anbefale havrelapper. Sunt og snadder.

Lag 1-2 porsjoner havregrøt med lettmelk.

La den kjøle seg litt ned, tilsett 1 egg, litt sukker/søtningsmiddel, kanel og kardemomme, og rør godt.

Stek som mediumstore lapper i stekepanna, og spis med litt syltetøy.

Smaker som en blanding av vafler og arme riddere, har få kalorier, sunn havre og posjonen blir ikke så altfor stor. ;o)

Skrevet

Ikke vær så fornuftig da! hehe

Sier du, som fulgte Fedon og gikk med staver og gikk ned masse... ;-)

Jeg sliter med å komme igang sjøl, sjø...

Skrevet

Sier du, som fulgte Fedon og gikk med staver og gikk ned masse... ;-)

Jeg sliter med å komme igang sjøl, sjø...

Men jeg gikk dem opp igjen også....:)

Det er dumt å spise opp en kransekake rett fra fryseren - SJØL - i romjula. Tror ikke de andre vet at vi hadde en engang,,,,

fei1365380229
Skrevet

Men jeg gikk dem opp igjen også....:)

Det er dumt å spise opp en kransekake rett fra fryseren - SJØL - i romjula. Tror ikke de andre vet at vi hadde en engang,,,,

Sånn er jeg også, men har hatt kontroll nesten helt siden jul nå :o).

Vi hadde noe kransekake fra sist jul som jeg spiste opp alt sammen av på få dager før jul og det var ganske mye. Ingen andre i huset fikk noe :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig med Gemini. Da slipper man til og med å bake.

Jeg vet hvordan det er å ha hele kaker stående. Man spiser til den er spist opp. Derfor bør man ikke utsette seg for den slags. I hvert fall ikke hvis man er litt svak for noe godt, noe de fleste av oss vel er.

Skrevet

Enig med Gemini. Da slipper man til og med å bake.

Jeg vet hvordan det er å ha hele kaker stående. Man spiser til den er spist opp. Derfor bør man ikke utsette seg for den slags. I hvert fall ikke hvis man er litt svak for noe godt, noe de fleste av oss vel er.

Jeg har motsatt problem, egentlig. Jeg liker å bake, men går lei av kake lenge før jeg har klart å spise den opp.

Skrevet

Sånn er jeg også, men har hatt kontroll nesten helt siden jul nå :o).

Vi hadde noe kransekake fra sist jul som jeg spiste opp alt sammen av på få dager før jul og det var ganske mye. Ingen andre i huset fikk noe :)

Tror du det er et syndrom? :)

At vi mangler et kransekakeenzym eller noe?

fei1365380229
Skrevet

Tror du det er et syndrom? :)

At vi mangler et kransekakeenzym eller noe?

Ja kanskje det?

Må innrømme at jeg kan få meg til å gjøre slike ting med andre ting enn kransekake også, men har faktisk klart å kunne ta et kakestykke i det siste uten at jeg blir "trigget" :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...