Gjest nettkjøper Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Reserve Not Met Har bydd over den prisen som ligger inne, men alikevel får jeg ikke kjøpe den (salget er ikke over enda) pga Reserve Not Met. hva betyr det? 0 Siter
citoyen Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Det betyr at selgeren har satt en minstepris, og vil ikke selge uten at noen byr over denne prisen. 0 Siter
Gjest nettkjøper Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Det betyr at selgeren har satt en minstepris, og vil ikke selge uten at noen byr over denne prisen. jeg er jo 10 doller over en prisen som ligger inne fra de andre budene. 0 Siter
Zarine Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 jeg er jo 10 doller over en prisen som ligger inne fra de andre budene. Ja, men "minstepris" og "utropspris" er ikkje det same. (Reserve er "minstepris" og "starting bid" er "utropspris" ) Sett at eg har ein ting eg vil selje på auksjon. Eg vil ha MINST 100 kroner for den. Men for å lokke folk til å by, så set eg utropsprisen til 10 kroner. "Hurra, et røverkjøp viss eg får tilslaget," tenker Frøken Byder, og legg inn sitt bud på 10 kroner. Så kjem Herr Pengepung og byr over, han byr 20 kroner. Så kjem Nora Nettkjøp og byr 50 kroner; men LIKEVEL får du ikkje kjøpe. Det er fordi du er nødt til å by over den skjulte minsteprisen som i mitt tilfelle er 100 kroner, men ein veit aldri kva den minsteprisen er før ein byr over, da får ein vite at minstepris er oppnådd. Slik funkar det. Sjølv syns eg det er kjipt å drive å by på ting med minstepris :-( 0 Siter
Gjest nettkjøper Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Ja, men "minstepris" og "utropspris" er ikkje det same. (Reserve er "minstepris" og "starting bid" er "utropspris" ) Sett at eg har ein ting eg vil selje på auksjon. Eg vil ha MINST 100 kroner for den. Men for å lokke folk til å by, så set eg utropsprisen til 10 kroner. "Hurra, et røverkjøp viss eg får tilslaget," tenker Frøken Byder, og legg inn sitt bud på 10 kroner. Så kjem Herr Pengepung og byr over, han byr 20 kroner. Så kjem Nora Nettkjøp og byr 50 kroner; men LIKEVEL får du ikkje kjøpe. Det er fordi du er nødt til å by over den skjulte minsteprisen som i mitt tilfelle er 100 kroner, men ein veit aldri kva den minsteprisen er før ein byr over, da får ein vite at minstepris er oppnådd. Slik funkar det. Sjølv syns eg det er kjipt å drive å by på ting med minstepris :-( tusen takk for veldig god forklaring:-) 0 Siter
Zarine Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 tusen takk for veldig god forklaring:-) Bare hyggelig. Korleis gikk det med auksjonen til slutt, da? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.