Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg får utrolig lett soppinfeksjon i underlivet. Legen mente det kom av overdreven renslighet.

Derfor har jeg sluttet helt å vaske med såpe - selv spesialsåpe til intimt bruk blir for sterkt.

Under mensen bruker jeg mest uparfymerte våtservietter beregnet på babyer.

Til vanlig bruker jeg bare vann - mye vann. Legen sa at det var det beste.

Inspirert av tråden om kjønnshår, lukt og renslighet spør jeg dere andre: Hva vasker dere dere med? Underlivssåpe, vanlig såpe, eller bare vann?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176688-vaske-med-s%C3%A5pe-eller-bare-vann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

5

• lilleva

5

• Mary Poppins

4

• Kizza1365380506

3

Mest aktive i denne tråden

lavparfymert underlivssåpe (pH 3,5) en gang i uken, så dusjer jeg (bare vann i underlivet) hver dag.

jeg vet ikke for sikkert, men hvis vi bruker servietter, enten asan sine eller baby-, så kan du tørke ut slimhinner på ytre kjønnsorgan pga "gnikking" (eller evt.annet ord) hihi ;)

men pass på asansåpen. den er faktisk pH 5.5, noe som er weeey for høyt for kvinneunderlivet. jeg bruker blå lactacyd. ellers finnes dr.greve, og andre intimseper på apoteket.

Enda godt. Jeg leste den tråden om kjønnshår og lukt etc etc, og følte meg nesten skitten...

*S*

Eneste jeg har blitt obs på er at jeg må vaske ekstra etter sex. Vanligvis vasker jeg meg om kvelden, men dersom jeg har hatt sex lønner det seg med en runde ekstra om morran etter jeg har stått opp.

Annonse

Kizza1365380506

Jeg bruker bare vann når jeg vasker meg i underlivet bortsett fra dersom jeg har mensen og ekstra utflod. Når jeg dusjer skyller jeg meg ekstra godt nedentil, da bruker jeg kanskje også en mild såpe.

En annen ting du kan prøve er ett annet dopapir og bind/truseinnlegg. Jeg er veldig sensitiv for det. Kan kun bruke Lambi dopapir og always truseinnlegg.

Mvh

Gjest soppfri jente??? :-)

Jeg har alltid vasket med samme såpe som jeg vasker resten av kroppen med, og det er ikke noen spesiell såpe med lav ph, men helt vanslig dusjsåpe.... Tror ikke jeg har hatt noen infeksjoner noen gang nedentil. Hvordan merker en om en har fått en soppinfeksjon eller andre ting da? Klør det veldig? Kan det være at jeg kan ha hatt soppinfeksjon uten at jeg har merket det selv? Kan soppinfeksjon gå over av seg selv? Sikker veldig teite spørsmål, men stiller dem likevel...:-)

Jeg har alltid vasket med samme såpe som jeg vasker resten av kroppen med, og det er ikke noen spesiell såpe med lav ph, men helt vanslig dusjsåpe.... Tror ikke jeg har hatt noen infeksjoner noen gang nedentil. Hvordan merker en om en har fått en soppinfeksjon eller andre ting da? Klør det veldig? Kan det være at jeg kan ha hatt soppinfeksjon uten at jeg har merket det selv? Kan soppinfeksjon gå over av seg selv? Sikker veldig teite spørsmål, men stiller dem likevel...:-)

Hei,

du merker det om du får sopp. Trust me, hehe. Det er ikke noe festlig, og det klør noe vanvittig. Svir og klør. Og så får du sånn småklumpete utflod. Blir rød og kløete og sviete. Umulig å ikke merke.

Hvis du får det, er det lurt å kjøpe canesten kombinasjonspakning; med vagitorie og krem. Husk å smøre et par dager etter symptomfrihet.

Men altså, hvis du ikke har merket noe sånt, har du ikke hatt sopp.

Annonse

Nå er ikke jeg kvinne, men :-)

På dette området har jeg kjent alt fra kvinner som ikke engang kunne bruke intimsåpe, til de som vasket seg grundig i alle hull med vanlig dusjsåpe. Det er forskjell på folk, gitt.

Nå sies det jo at vi menn også skal være forsiktige, og jeg bruker som regel bare intimsåpe selv.

".............................."

ShitDiddelyDo

Nå er ikke jeg kvinne, men :-)

På dette området har jeg kjent alt fra kvinner som ikke engang kunne bruke intimsåpe, til de som vasket seg grundig i alle hull med vanlig dusjsåpe. Det er forskjell på folk, gitt.

Nå sies det jo at vi menn også skal være forsiktige, og jeg bruker som regel bare intimsåpe selv.

".............................."

Skal vi være forsiktige? Jeg bruker alltid helt vanlig shampo...

Jeg vasker meg bare med rent vann og har gjort dette i mange, mange år.

Har aldri hatt sopp, og er ikke plaget med utflod ol.

Jeg mener bestemt at vann er nok, og er helt enig med legen din at overdreven renslighet og bruk av all slags såper er grunnen til mange av dagens tilfeller av sopp og underlivsinfeksjoner.

Jeg lukter rent støtt, som gubben sier...

"du trenger jo ikke dusje på en uke du", "nå får du ikke lov til å dusje på et par dager" osv.

Mye humor i dette, men han mener det i stor grad og er overrasket over hvor ren jeg er.

Nå er vi selvsakt forskjellige, slik at noen er plaget med sterkere kroppslukt. Vet om jenter som folk prater om..."den der går ikke ann å kose i skrevet på".

Disse jentene er også plaget med kraftig svettelukt o.l ellers også, så det henger nok sammen.

For andre, som har en "vanlig" kropp så skal det i de aller fleste tilfeller være nok med rent vann til intimvask.

Mener nå jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...