Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

5

• lilleva

5

• Mary Poppins

4

• Kizza1365380506

3

Mest aktive i denne tråden

Blir jo ikke ren da om man vasker med bare vann. Fettlaget blir liggende igjen, og sikkert endel lukt.

Jeg bruker dr Greve, hver dag om morgenen når jeg dusjer. Våtservietter holderjeg meg langt unna.

Jeg fikk faktisk kjeft av legen min en gang jeg hadde sopp, fordi jeg fortalte at jeg brukte såpe en gang om dagen...

Hun mente iallefall det ble rent nok med vann, men hun mente da god spyling i dusjen, ikke en halvhjertet "sveiv" med kluten..:)

Gjest sånn gjør jeg.

Jeg fikk faktisk kjeft av legen min en gang jeg hadde sopp, fordi jeg fortalte at jeg brukte såpe en gang om dagen...

Hun mente iallefall det ble rent nok med vann, men hun mente da god spyling i dusjen, ikke en halvhjertet "sveiv" med kluten..:)

Intimsåper er ikke direkte såpe da, men mer en hjelp til vasken.

Å bruke såpe i underlivet er jo ikke bra da.

Men å bare skulle skylle av fitta.. uff, DA hadde det nok blitt masse sykdom der nede ja..

Intimsåper er ikke direkte såpe da, men mer en hjelp til vasken.

Å bruke såpe i underlivet er jo ikke bra da.

Men å bare skulle skylle av fitta.. uff, DA hadde det nok blitt masse sykdom der nede ja..

Det er visst ikke så ille å bare bruke vann, men selv velger jeg som jeg skrev lenger ned å også bruke intimsåpe.

Men da jeg hadde sopp var alt som het såpe uaktuelt fordi det sved sånn, men jeg bruker intimsåpe så lenge alt er normalt, og det har det heldigvis vært siden den ene gangen!:)

Men jeg liker å vaske meg både morgen og kveld, men da velger jeg å bare bruke vann annenhver gang, fordi jeg er redd for at det skal bli for mye såpebruk, og det uansett er renere å vaske bare med vann enn ikke å vaske seg i det hele tatt!:)

Det minner meg forøvrig om en bekjent som fortalte at hun bare vasket seg når hun dusjet, og det var ikke oftere enn 2 ganger i uka. Æsj, hvordan lukter det der nede da?

*grøss*

Mary Poppins

Blir jo ikke ren da om man vasker med bare vann. Fettlaget blir liggende igjen, og sikkert endel lukt.

Jeg bruker dr Greve, hver dag om morgenen når jeg dusjer. Våtservietter holderjeg meg langt unna.

Jo du bli veldig ren med bare vann. De fleste som sliter med en del sopp blir til og med anbefalt å bruke bare vann.

Luna21365380663

Ikke hør på hva ujer skriver i "min" tråd, hvis det var den du tenkte på.. hun er bare ute etter å provosere.. men jeg har ikke hørt noe fra henne på lenge, tror faktisk jeg klarte å målbinde henne denne gangen! Stolt? JA!! Hehe..

Forresten vasker jeg meg med Dr.Greves intimsåpe. Og mye vann. Har litt problemer med infeksjoner av og til i perioder, men det går stort sett bra. Har prøvd den du får kjøpt på apoteket, men syntes ikke det var noe forskjell for meg med den i forhold til dr greves. Har du problemer, så hør på legen/gynekologen din.. :o) Han/hun har mer periling enn alle oss tilsammen!

Annonse

Gjest sånn gjør jeg.

Jo du bli veldig ren med bare vann. De fleste som sliter med en del sopp blir til og med anbefalt å bruke bare vann.

Man blir nok IKKE så ren med bare vann som man blir med en vaskeløsning, hvorfor finnes det da vaskeløsninger??

Jeg føler meg hvertfall IKKE ren hvis jeg bare har plasket på vann, særlig ikke etter en heftig omgang sex, eller når jeg har mensen.

De som har problemer med mye sopp, tåler nok ikke så mye, men "vanlige" folk tar ikke skade av vaskeløsninger tror jeg, en kan prøve seg fram til hvilken som passer en best.

Hører jo om folk som ikke engang dusjer hver dag, og jeg tror nok det er verre å ikke vaske seg enn å vaske seg, bare en ikke overdriver med vasken. ALDRI bruke vanlig såpe.

Mary Poppins

Man blir nok IKKE så ren med bare vann som man blir med en vaskeløsning, hvorfor finnes det da vaskeløsninger??

Jeg føler meg hvertfall IKKE ren hvis jeg bare har plasket på vann, særlig ikke etter en heftig omgang sex, eller når jeg har mensen.

De som har problemer med mye sopp, tåler nok ikke så mye, men "vanlige" folk tar ikke skade av vaskeløsninger tror jeg, en kan prøve seg fram til hvilken som passer en best.

Hører jo om folk som ikke engang dusjer hver dag, og jeg tror nok det er verre å ikke vaske seg enn å vaske seg, bare en ikke overdriver med vasken. ALDRI bruke vanlig såpe.

Du må virkelig slutte å være så veldig påståelig.

Hvis andre føler det er best å bare bruke vann er vel det greit? Ikke sliter jeg med underlivsproblemer, og kjæresten synes jeg både lukter og smaker godt.

Hvis du leser nedover tråden her er det flere som er som meg, så så uvanlig er jeg nok ikke. De fleste av mine venniner bruker også bare vann. Og til og med leger anbefaler å bare bruke vann. Men du mener vel at du er mer kvalifisert enn en lege eller?

Jeg synes du bør lære deg at ikke alle er som deg, og selv om du mener noe betyr ikke det at det er noe mer korrekt enn det andre mener.

Gjest sånn gjør jeg.

Du må virkelig slutte å være så veldig påståelig.

Hvis andre føler det er best å bare bruke vann er vel det greit? Ikke sliter jeg med underlivsproblemer, og kjæresten synes jeg både lukter og smaker godt.

Hvis du leser nedover tråden her er det flere som er som meg, så så uvanlig er jeg nok ikke. De fleste av mine venniner bruker også bare vann. Og til og med leger anbefaler å bare bruke vann. Men du mener vel at du er mer kvalifisert enn en lege eller?

Jeg synes du bør lære deg at ikke alle er som deg, og selv om du mener noe betyr ikke det at det er noe mer korrekt enn det andre mener.

Men hallo da?! Jeg bare sier min mening jo, akkurat som du gjorde. Også flipper du fordi jeg mener noe annet? Skjerp deg da, ikke noe som tilsier at du har noe mer rett heller vel, vi bare mener ulikt.

Men hallo da?! Jeg bare sier min mening jo, akkurat som du gjorde. Også flipper du fordi jeg mener noe annet? Skjerp deg da, ikke noe som tilsier at du har noe mer rett heller vel, vi bare mener ulikt.

Nei, mange leger som har gitt råd om kun vann er sikkert helt på jordet...

For all del, jeg bruker Dr. Greve selv jeg altså :-)

Gjest sånn gjør jeg.

Nei, mange leger som har gitt råd om kun vann er sikkert helt på jordet...

For all del, jeg bruker Dr. Greve selv jeg altså :-)

Sier jo ikke det er skadelig å bruke bare vann da, men jeg sier jeg ikke føler jeg blir helt _ren_ da.

Tror neppe legene tenker på det, om man er "slikke-ren" eller ikke, de tenker mest på å ikke ødelegge den naturlige floraen. Sånn jeg har erfart det, blir ikke den ødelagt med dr Greve eller Lactacyd.

Men kan forstå at folk som har mye sopp, ikke tåler DrGreve engang, men de er vel da heller ikke "slikk-bare" så, sålenge de har sopp mener jeg...

Annonse

Legen mener iallefall at det laget som blir igjen (fettlaget, om du ønsker) beskytter slimhinnene.

Og hun (fortsatt legen) mener at man blir akkurat passe rein med bare vann. Så urenslig kan det ikke være.

Sier jo ikke det er skadelig å bruke bare vann da, men jeg sier jeg ikke føler jeg blir helt _ren_ da.

Tror neppe legene tenker på det, om man er "slikke-ren" eller ikke, de tenker mest på å ikke ødelegge den naturlige floraen. Sånn jeg har erfart det, blir ikke den ødelagt med dr Greve eller Lactacyd.

Men kan forstå at folk som har mye sopp, ikke tåler DrGreve engang, men de er vel da heller ikke "slikk-bare" så, sålenge de har sopp mener jeg...

Sant nok, legene bryr seg ikke om man er "slikke-rein". Og det er jeg glad for! *S*

Jeg har alltid vasket med samme såpe som jeg vasker resten av kroppen med, og det er ikke noen spesiell såpe med lav ph, men helt vanslig dusjsåpe.... Tror ikke jeg har hatt noen infeksjoner noen gang nedentil. Hvordan merker en om en har fått en soppinfeksjon eller andre ting da? Klør det veldig? Kan det være at jeg kan ha hatt soppinfeksjon uten at jeg har merket det selv? Kan soppinfeksjon gå over av seg selv? Sikker veldig teite spørsmål, men stiller dem likevel...:-)

Damer kjenner det_godt_hvis de får sopp.

Jeg har hørt at menn noen ganger ikke får symptomer på soppinfeksjon, men likevel kan ha det og smitte partneren sin...

Kizza1365380506

Når du bruker såpe fjerner du naturlig beskyttelse, fettlag og naturlige bakterier. Min gynekolog sier at du kan få soppvekst nettopp fordi det ikke er naturlig og derfor ikke klarer å bekjempe soppen.

Mvh

Kizza1365380506

Vel jeg er garantert sopp dersom jeg bruker såpe. Men selvfølgelig bruker jeg såpe når jeg har mens osv. Men å spyle seg i dusjen hver dag er nok for meg. Ikke har jeg fått noen tilbakemelding på at jeg lukter eller, som Mary Poppins sier, smaker vondt :o)

Dessuten er det mange som får sopp av å gå med string truse. Det er også ett velkjent fenomen. Så folk er forskjellige.

Mvh

Gjest sånn gjør jeg.

Vel jeg er garantert sopp dersom jeg bruker såpe. Men selvfølgelig bruker jeg såpe når jeg har mens osv. Men å spyle seg i dusjen hver dag er nok for meg. Ikke har jeg fått noen tilbakemelding på at jeg lukter eller, som Mary Poppins sier, smaker vondt :o)

Dessuten er det mange som får sopp av å gå med string truse. Det er også ett velkjent fenomen. Så folk er forskjellige.

Mvh

Men du bruker da vel ikke vanlig såpe da heller?

At string kan føre til sopp aner ikke jeg noe om. Mulig noen får det av det, men tipper de ville fått sopp uansett jeg.

Gjest sånn gjør jeg.

Når du bruker såpe fjerner du naturlig beskyttelse, fettlag og naturlige bakterier. Min gynekolog sier at du kan få soppvekst nettopp fordi det ikke er naturlig og derfor ikke klarer å bekjempe soppen.

Mvh

Ja, vet jo at man får sopp og andre ubalanse infeksjoner nettopp fordi man har fått en forstyrrelse i den naturlige baketerifloraen, er jo sånn det funker der nede. Men intimvasker fjerner ikke dette, de er ikke så røffe. Hvis man vasker seg flere ganger om dagen kanskje. Men ikke en gang om dagen. Da har man et veldig ømfintelig underliv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...