Gjest sånn gjør jeg. Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Legen mener iallefall at det laget som blir igjen (fettlaget, om du ønsker) beskytter slimhinnene. Og hun (fortsatt legen) mener at man blir akkurat passe rein med bare vann. Så urenslig kan det ikke være. Du fjerner ikke den naturlige beskyttelsenom du vakser deg en gang om dagen med intimvask. Jeg har spurt de to fastlegene jeg har hatt, og begge mente det var helt greit. Jeg har aldri hørt en lege si at man ikke skal vaske seg skikkelig, men jeg har heller aldri hatt noen problemer med sopp eller annet der nede da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/176688-vaske-med-s%C3%A5pe-eller-bare-vann/page/3/#findComment-1181812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleva Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Du fjerner ikke den naturlige beskyttelsenom du vakser deg en gang om dagen med intimvask. Jeg har spurt de to fastlegene jeg har hatt, og begge mente det var helt greit. Jeg har aldri hørt en lege si at man ikke skal vaske seg skikkelig, men jeg har heller aldri hatt noen problemer med sopp eller annet der nede da. Du har nok rett i det at om man ikke har noen ubalanse eller er svært ømfintlig, så går intimvask, (IKKE vanlig såpe) helt fint en gang om dagen. Men for dem som er det er sikkert vann bedre enn ingenting:) Har f.eks ei venninne som er sykt allergisk mot alt, shampoer, parfymer, såper osv. Også intimsåper. Så hun må holde seg til vann. (Hvordan hun får vasket håret aner jeg ikke- tror jeg må spørre henne neste gang!) Men da er det nok viktig å ikke bare plaske på med littegranne vann, men sørge for å skylle godt i dusjen eller noe. Da jeg hadde sopp og ikke kunne bruke noe slag såpe, satt jeg heller med rumpa i en balje med varmt vann en god stund, evt hadde bittelitt grønnsåpe i, eller jeg skylte minst 5 min med dusjen. Nettopp fordi jeg ønsket å være sikker på at jeg ble helt ren. Til vanlig bruker jeg som sagt intimsåpe den ene gangen om dagen jeg vasker meg, mens jeg bare bruker vann den andre- for å ikke få for mye såpebruk. Men når jeg bruker vann vasker jeg meg skikkelig, kunne ikke tenkt meg å bare "plaske på" med litt vann! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/176688-vaske-med-s%C3%A5pe-eller-bare-vann/page/3/#findComment-1181844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sånn gjør jeg. Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Du har nok rett i det at om man ikke har noen ubalanse eller er svært ømfintlig, så går intimvask, (IKKE vanlig såpe) helt fint en gang om dagen. Men for dem som er det er sikkert vann bedre enn ingenting:) Har f.eks ei venninne som er sykt allergisk mot alt, shampoer, parfymer, såper osv. Også intimsåper. Så hun må holde seg til vann. (Hvordan hun får vasket håret aner jeg ikke- tror jeg må spørre henne neste gang!) Men da er det nok viktig å ikke bare plaske på med littegranne vann, men sørge for å skylle godt i dusjen eller noe. Da jeg hadde sopp og ikke kunne bruke noe slag såpe, satt jeg heller med rumpa i en balje med varmt vann en god stund, evt hadde bittelitt grønnsåpe i, eller jeg skylte minst 5 min med dusjen. Nettopp fordi jeg ønsket å være sikker på at jeg ble helt ren. Til vanlig bruker jeg som sagt intimsåpe den ene gangen om dagen jeg vasker meg, mens jeg bare bruker vann den andre- for å ikke få for mye såpebruk. Men når jeg bruker vann vasker jeg meg skikkelig, kunne ikke tenkt meg å bare "plaske på" med litt vann! Leste et sted (tror det var her inne) en lege som IKKE anbefalte å spyle for mye med vann der nede, nettopp pga at man da vasket slimhinnene tørre, men tror det var i forbindelse med noen som lurte på om onani med dusjen var farlig. Og da blir det vel kanskje litt mer intens spyling enn under en såpefri spyle-vask. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/176688-vaske-med-s%C3%A5pe-eller-bare-vann/page/3/#findComment-1181847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleva Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Leste et sted (tror det var her inne) en lege som IKKE anbefalte å spyle for mye med vann der nede, nettopp pga at man da vasket slimhinnene tørre, men tror det var i forbindelse med noen som lurte på om onani med dusjen var farlig. Og da blir det vel kanskje litt mer intens spyling enn under en såpefri spyle-vask. Hehe, ja det kan jeg jo garantere! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/176688-vaske-med-s%C3%A5pe-eller-bare-vann/page/3/#findComment-1181861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.