Gå til innhold

Smerte rundt endetarm ved vedvarende sitting / sjelden blødning.

Anbefalte innlegg

Hei.Hadde for 6 mnd'er siden hyppig blødning med friskt rødt blod under avføring. Gikk etter 3 uker til lege for å få dette sjekket iogmed at det ikke ga seg. Hun undersøkte meg internt og fant en ganske kraftig fissur (som kom etter 3 dager med meget vondt forstoppelse).Jeg fikk beskjed om å spise mye volumøkende mat (linfrø etc) og drikke mye. Det hjalp raskt og sluttet å blø helt etter overkant av 1 uke.Hadde igjen en hard avføring for 3-4 uker siden hvor jeg hadde ganske kraftig blødning. Dette ga seg derimot umiddelbart ved neste avføring da jeg sørget for å få veldig myk og bløt avføring. Ca 1 uke etter dette begynte jeg å merke smerte som kommer etter å sitte mye (sitter mye på jobben, ca 6-7 timer hver dag). I helgene når jeg f.eks ligger på soffaen, så har jeg ikke vondt.Har hatt disse smertene nå i litt over 1 uke, og tok idag 'fingertesten' på megselv, og kunne kjenne noe som føles som en 4mm lang 'tapp' med klump på ca 2 cm innenfor endetarmsåpningen. Hva skal jeg gjøre med dette?Som sagt, når jeg ikke sitter, så får jeg ingen smerter. Kjenner det heller nesten ikke når jeg har avføring (hard eller ikke), men etter 6-7 timer på jobb, og når jeg fortsatt må sitte når jeg kommer hjem, så kan det bli så 'betent' (i manglel av bedre utrykk) at jeg har ganske store smerter når jeg legger meg!

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen vurderte at

spørsmålet ikke er relevant for dette forumet. Brukeren blir

selvfølgelig ikke belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon

for liknende spørsmål.

Mette Moen, Gynekolog

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen vurderte at

spørsmålet ikke er relevant for dette forumet. Brukeren blir

selvfølgelig ikke belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon

for liknende spørsmål.

Legg spørsmålet til forum for allmennmedisin, det hører ikke under gynekologens fag-område.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...