Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk en datter for 7 mnd siden. Jeg ble kvalm allerede noen få dager før uteblitt mens da jeg ble gravid! Jeg var kvalm helt til måned 9. Da fikk jeg den beste måneden i svangerskapet! Det jeg lurer på, kan det være progesteron som gjør meg så kvalm. Det synker jo på slutten av svangerskapet. Jeg har hatt to mens sykluser nå og dagene rundt/etter eggløsning er jeg like kvalm!!?? Progesteron nivå stiger jo etter eggløsning. Jeg var aldri kvalm tidligere! Ca to uker før første mens etter svangerskapet ble jeg nemlig like kvalm og var helt sikker på at jeg var gravid igjen.......og det samme skjedde denne måneden her! Jeg vil jo prøve og bli gravid igjen, men påminnelsen om denne kvalmen gjør meg ganske usikker!!! Jeg ammer fortsatt mye, hvis det kan ha noe betydning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176844-hormoner-og-kvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vi vet ikke sikkert hva det er som utløser kvalme i svangerskapet, men regner med at det er relatert til svangerskapshormonet HCG hvor nivået er høyest i de første tre måneder. Progesteron stiger helt til fødselen, så det kan ikke forklare at kvalmen ble borte i den siste måned. Burde du kanskje få en undersøkelse for å finne mulig annen årsak til kvalmen? Noen mener at det er assosiasjon mellom bakterien helicobacter og kvalme, også i svangerskapet.

Amming har nok ingen betydning.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176844-hormoner-og-kvalme/#findComment-1182567
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...