Gå til innhold

Kan man helle matolje i do?

Anbefalte innlegg

Molly Mandy
Skrevet

Jeg har en 3 literskanne med matolje stående på kjøkkenbenken. En sånn vi har bruk til frityrkoker ol. Nå har den bydd meg i mot en ganske lang stund, men jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av innholdet før jeg kaster den.

Er redd for å tette vasken og vil ikke slenge det rundt hushjørnet heller.

Klarer vel ikke tette do, eller?

*ler litt av meg sjøl nå, men sånn er det bare*

:-D

Skrevet

Slenge hele dunken i restavfallet?

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Tror jeg ville kastet hele greia i søpla. Det blir veldig fett i dassen av sånt

Molly Mandy
Skrevet

Tror jeg ville kastet hele greia i søpla. Det blir veldig fett i dassen av sånt

Joa, det er sant det at det blir ekkelt i do, men jeg har litt medfølelse med søplemannen. Hva om han står bak på bilen i det kverna begynner å gå, også *splash*^får han hele oljeladningen rett i fleisen?

Fettete do eller fettete søplemann? *veier og vurderer*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Mitt motto er at alt som kan inntas som føde også kan helles i toalettet. Det sier seg egentlig selv. Du spiser det uten at dassen tetter seg, det du spiser havner jo ofte i toalettet, med mindre du ikke er renslig, noe jeg antar at du er, man antar jo ofte det om folk, ergo kan du helt problemfritt helle innholdet i dritern uten at den tetter seg.

Hvis du virkelig vil krisemaksimere er det strengt tatt ikke verre enn at du drikker det en kveld, og ser om det går greit.

Det vil det gjøre.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Joa, det er sant det at det blir ekkelt i do, men jeg har litt medfølelse med søplemannen. Hva om han står bak på bilen i det kverna begynner å gå, også *splash*^får han hele oljeladningen rett i fleisen?

*lol*.. "fettete søplemann" -- sikkert ikke det verste han har opplevd, uansett.

Er det flere problemstillinger i heimen vi skal drøfte,så kom med dem - her er intet problem for stort, intet for lite...

:)

Gjest dassen
Skrevet

Mitt motto er at alt som kan inntas som føde også kan helles i toalettet. Det sier seg egentlig selv. Du spiser det uten at dassen tetter seg, det du spiser havner jo ofte i toalettet, med mindre du ikke er renslig, noe jeg antar at du er, man antar jo ofte det om folk, ergo kan du helt problemfritt helle innholdet i dritern uten at den tetter seg.

Hvis du virkelig vil krisemaksimere er det strengt tatt ikke verre enn at du drikker det en kveld, og ser om det går greit.

Det vil det gjøre.

For doen er det jo ikke farlig. Det kjipe er bare belegget som blir liggende i skåla og som ikke forsvinner med kaldt vann. Da må det varmt vann og såpe og kost og spyling til.

mil1365380270
Skrevet

Den ville jeg ikke helt i do. Det størkner når det blir kaldt nok, og det kan være utenfor huset deres. Oljen kan klumpe seg opp i en skjøt som allerede begynner å bli trang. Det baller på seg, og en dag dere uforvarende kaster tørkepapir i do, eller vaskefilla forsvinner ut med vaskevannet, kan det tette seg. Alle bekker små.... Jeg putter dunkene i søppelposen, eller heller oljen ut i skogen.

Skrevet

Det vil det gjøre.

Men du driter jo ikke litervis med olivenolje i slengen? Du er riktignok sleip, men....

Skrevet

Du får holde deg i nærheten, er han kjekk så kan du tilby deg å vaske ham etterpå? ;o)

Skrevet

Matolje skal ikke i do, ei heller i restavfall, det skal i våtorganisk har jeg lest et sted. Oljene kan visstnok gjenvinnes til teknisk olje.

Skrevet

Kan du ikke bare hive hele greia i søpla, da?

Tror ikke jeg ville hatt et oljebelegg verken i do eller i noen vask.

Gjest Calóni
Skrevet

Men du driter jo ikke litervis med olivenolje i slengen? Du er riktignok sleip, men....

Mener du å påstå at det ikke er normalt? :o

ShitDiddelyDo
Skrevet

For doen er det jo ikke farlig. Det kjipe er bare belegget som blir liggende i skåla og som ikke forsvinner med kaldt vann. Da må det varmt vann og såpe og kost og spyling til.

Bare å drikke litt varm kakao og problemet er løst.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tja, med klyster burde ikke det være noe pes.

Jeg går aldri hjemmefra uten klyster.

Skrevet

Tja, med klyster burde ikke det være noe pes.

Jeg går aldri hjemmefra uten klyster.

La meg si det sånn: setter du et klyster med halvannen liter matolje (mens du er hjemme) kommer du deg ikke hjemmefra på en ukes tid!

*Hyler av latter*

ShitDiddelyDo
Skrevet

La meg si det sånn: setter du et klyster med halvannen liter matolje (mens du er hjemme) kommer du deg ikke hjemmefra på en ukes tid!

*Hyler av latter*

Joda, det går fint. Hvis du ikke tror meg er det bare å prøve. Jeg har gjort det mange ganger, og kan derfor garantere deg at det går bra!

Gjest nickedokka
Skrevet

Er det ikke derfor søppelmannen får utbetalt smusstillegg? ;o)

Molly Mandy
Skrevet

*lol*.. "fettete søplemann" -- sikkert ikke det verste han har opplevd, uansett.

Er det flere problemstillinger i heimen vi skal drøfte,så kom med dem - her er intet problem for stort, intet for lite...

:)

He he heee. Digger forum!

:-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...