Gå til innhold

Noen bedre, eller verre om dere vil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært oppe siden 0530, vasket kjøkkenet, satt igang oppvaskmaskinen og slengt over gulvet.

Nei, jeg er ikke flink. Jeg er vel mer forbanna, og måtte få ut litt, og da kunne jeg like gjerne rydde og vaske.

Jeg er så lei av klokka som ringer 0500 for jeg får ikke sove igjen, og jeg skal ligsom prøve å få til noe for meg selv jeg også, men det er faen så vanskelig (unnskyld uttrykket).

Derifra og utover går det i ett, kjøre hit, kjøre dit. Når jeg da skal prøve i en ledig stund, å gjøre mine saker, er jeg så gåen at det svartner foran øynene på meg. Ja, jeg har til og med vært borte.

Jeg kunne ha skrevet en hel masse omkring dette, men velger å la være. Det kan bli for gjenkjennbart, og det ønsker jeg ikke.

Denne forbannede jobben til mannen, tar knekken på meg - særlig når jeg prøver å få til noe som tilsvarer to fulle jobber ved siden av hus og unger. Han reiser til alle døgnets tider, og kommer hjem til alle døgnets tider - dvs. vekker meg, de andre sover heldigvis godt.

Han blir jo også trøtt, så alt blir nærmest et mareritt. I tillegg snorker han, og i natt så trodde jeg han hadde puttet ei fløyte oppi nesa. Jeg er var, og har prøvd ørepropper, som jeg propper så langt inn det er mulig, uten at de møtes på midten, men jeg blir så sår i øra av det.

Ja, jeg holdt til og med på å reise på butikken med en propp i øre en morgen, så i ørska var jeg, at jeg ikke merket det før noen så det før jeg gikk ut av døra. Da måtte vi le også :-)

Ikke er jeg frisk heller, og kan jo ikke bli det i dette presset.

Jeg vet fader ikke hva jeg skal gjøre egentlig. Det blir visst aldri min tur, og døgnet har ikke nok timer. Noen som har et par tips?

Nei, jeg sutrer ikke, er ikke av den typen, men kan trenge en klem og noen godord - kanskje.

Skrevet

***klem***

Det er ikke noe godt å være sliten og trøtt.

Be om audiens hos gubben og spør om dere ikke kan få en halv dag fri hver. -altså fritid, ikke jobbetid! Hvis du tilbyr ham det samme som du ber om får du det sikkert! -og hvis det er langt nok fram, går det helt sikkert an å putte inn i avtaleboka.

Så bestiller du en time hos aromaterapeut, frisør ell. og koser deg.

Hvis du har mulighet, be noen passe ungene mens du legger deg og sover.

Skrevet

Du har ikke muligheten å ha et eget soverom da? Det er jo håpløst å ligge slik å høre på noen snorker og i tillegg til at klokka ringer så tidlig.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

*trøsteklemmer og klapper på rygg***

1: sov på et annet rom noen netter, så du får mulighet til å sove uforstyrret og ta deg inn igjen. Uten LITT god søvn, kommer du ikke ut av mølja.

2: MÅ du ha 2 jobber? Har dere for mye gjeld el.l.? Det går vel ut over ungene, som igjen går ut over deg osv osv?

3: Du ser nå alle problemene på én gang. Det er bra, forsåvidt. Men vanskelig å finne utav på egenhånd. Har du noen du kan snakke med, en god venn(inne) som kan høre på deg?

mil1365380270
Skrevet

Gjør som mrxx sier, sov i et annet rom. Hvis det ikke går, kan han sove på sofaen når han skal opp, eller kommer hjem til ukristelige tider. Man må innrette seg, søvn er viktig :-)

Skrevet

Kna nesten høres ut som om dere har tatt dere litt vann over hode når det gjelder jobb og eventuelt krav til økonomisk inntjening.

Kanskje dere bør sette dere ned sammen og tenke igjennom hva som er viktig, og hva som er mindre viktig?

MÅ du ha to jobber? Kan dere gjøre noe med den økonomiske situasjonen? (Forlenge nedbetaling på lån etc)

Husk at dere ikke må "bo dere i hjel".

serendipity
Skrevet

Ligg på forskjellige rom, ta inn en av ungene til deg, og la han sove på rommet til ett av barna. Det med ørepropper ER faktisk en vanesak. Man blir sår og klør i øra den første tiden, men så gir det seg. Foralg at han holder seg hjemme en helg med barna og rise på "ferie" til en venninne uten barn (om det finnes da) ;-) MAn er nødt til å komme seg ovenpå igjen, og så kan dere avt. snakke om løsninger for slik kan det jo ikke vedvare.

serendipity
Skrevet

Ligg på forskjellige rom, ta inn en av ungene til deg, og la han sove på rommet til ett av barna. Det med ørepropper ER faktisk en vanesak. Man blir sår og klør i øra den første tiden, men så gir det seg. Foralg at han holder seg hjemme en helg med barna og rise på "ferie" til en venninne uten barn (om det finnes da) ;-) MAn er nødt til å komme seg ovenpå igjen, og så kan dere avt. snakke om løsninger for slik kan det jo ikke vedvare.

Mente selvsagt reise (ikke rise)

Skrevet

jeg er også sånn- ligger og vaker rett under skorpa og bare en blafring i gardinene gjør at jeg våkner og ikke får sove igjen -sånt blir man fryktelig sliten av. Mulig det er noe som feiler en - da jeg var ung kunne de kjøre et godstog over meg uten at jeg våknet.

*trøster*

Skrevet

jeg er også sånn- ligger og vaker rett under skorpa og bare en blafring i gardinene gjør at jeg våkner og ikke får sove igjen -sånt blir man fryktelig sliten av. Mulig det er noe som feiler en - da jeg var ung kunne de kjøre et godstog over meg uten at jeg våknet.

*trøster*

Blir du ikke dødssliten av det? Hvor lenge har du hatt det slik? (kjenner meg igjen...)

Skrevet

Blir du ikke dødssliten av det? Hvor lenge har du hatt det slik? (kjenner meg igjen...)

De siste 15 årene tenker jeg...blir vant til det også på en måte,,,,

Skrevet

Ser du har fått noen andre gode tips her... Men - fra et ekstrem-b-menneske til et annet (?) så er det jo lurt å prøve å komme seg tidligere i seng enn langt over midnatt når man må tidlig opp... ;-)

Look who's talking... *lol*

Skrevet

De siste 15 årene tenker jeg...blir vant til det også på en måte,,,,

Jeg ble også vant til det. Men det gjør livskvaliteten dårligere. Ikke lurt for helsa heller, i lengden.

Skrevet

Jeg ble også vant til det. Men det gjør livskvaliteten dårligere. Ikke lurt for helsa heller, i lengden.

...og så er det sånn at jeg reiser noe i jobben -og tenker at det blir godt å ligge på hotellrom uten lyder....og så våkner jeg i 5-6-tiden og liker og vaker til jeg skal ned til frokost før et møte etc. - og er ENDA mer sliten, så jeg er ikke lenger av de som sitter oppe halve natta og drekker med kolleger, da er jeg i så fall nesten dau dagen etter - fyllesjuk og vil helst grave meg ned.Så jeg er nesten som Askepott - springer på rommet rett før midnatt og hiver meg i seng! hehe

Før gjorde det meg ikke noe.

Skrevet

Huff... sover dårlig for tiden eller åra jeg og... men har på ingen måte de samme "oppgavene" som deg, stor respekt av at du i det hele tatt er oppestående!

Si til mannen din at nå får han faen meg sende deg på en ferie:) Du fortjener det!

*trøsteklem*

Gjest malun
Skrevet

Her har du en klem fra meg, i hvert fall!

*klem*

Skrevet

***klem***

Det er ikke noe godt å være sliten og trøtt.

Be om audiens hos gubben og spør om dere ikke kan få en halv dag fri hver. -altså fritid, ikke jobbetid! Hvis du tilbyr ham det samme som du ber om får du det sikkert! -og hvis det er langt nok fram, går det helt sikkert an å putte inn i avtaleboka.

Så bestiller du en time hos aromaterapeut, frisør ell. og koser deg.

Hvis du har mulighet, be noen passe ungene mens du legger deg og sover.

"Så bestiller du en time hos aromaterapeut, frisør ell. og koser deg."

Takker så mye for gode ord :-) Akkurat det med aromaterapi kunne vært noe - føler meg som ei spent fjør, fordi jeg aldri får tid til det jeg skal, og blir på etterskudd hele tiden.

Nå er det ikke viljen det står på når det gjelder mannen min, men det lar seg ikke gjøre fordi han har den jobben han har, og helgene går til at han enten sover ut, eller gjør ting på/i huset.

Skrevet

"MAn er nødt til å komme seg ovenpå igjen, og så kan dere avt. snakke om løsninger for slik kan det jo ikke vedvare."

Takk til deg også :-)

Nei, slik som dette kan det ikke fortsette, jeg holder på å tørne - så han skal legge seg på et annet rom fra nå av.

Jeg våkner jo uansett hvor i huset han ligger, når han står opp eller kommer hjem, men hvis jeg bare får noen timer i ro uten snorking, så skulle det gå bedre.

For det er slik, at hvis jeg sovner, og blir vekket etter f.eks en time, så er det helt håpløst for meg å sovne igjen. Da ligger jeg å tenker i lang tid, før jeg står opp igjen, ser på TV eller bare glaner i veggen.

Har prøvd å lese da også, men det er jo håpløst å få noe inn, for selv om jeg ikke får sove, så er jo både kroppen og hode trøtt og ukonsentrert.

Så er det jo også sånn, at det er JEG som føler jeg må ta hensyn til han, i og med det er han som må på jobben til tider som ikke passer med et familieliv, men altså, nå skal han ligge på et annet rom.

Skrevet

Gjør som mrxx sier, sov i et annet rom. Hvis det ikke går, kan han sove på sofaen når han skal opp, eller kommer hjem til ukristelige tider. Man må innrette seg, søvn er viktig :-)

Han må sove i et annet rom ja, har blitt enige om det nå :-)

Skrevet

*trøsteklemmer og klapper på rygg***

1: sov på et annet rom noen netter, så du får mulighet til å sove uforstyrret og ta deg inn igjen. Uten LITT god søvn, kommer du ikke ut av mølja.

2: MÅ du ha 2 jobber? Har dere for mye gjeld el.l.? Det går vel ut over ungene, som igjen går ut over deg osv osv?

3: Du ser nå alle problemene på én gang. Det er bra, forsåvidt. Men vanskelig å finne utav på egenhånd. Har du noen du kan snakke med, en god venn(inne) som kan høre på deg?

Takk skal du ha :-)

Jeg har ikke to jobber, men holder på med noe som er like krevende som to jobber, og det lar seg vanskelig kombinere med alt det andre i tillegg.

Og JEG er nødt for å prioritere ungene, eller minsta da, for guttungen klarer seg jo selv - han er voksen. Hun er også hensynsfull, men når man stadig blir avbrutt i det man holder på med, så er det vanskelig.

Det er da mannen skulle vært der, eller faren til ungene, men han bare suser med sitt, og har bare kontakt med minsta annenhver helg. Og desverre, så er det veldig ofte, at når jeg ført kan få slappet litt av, så er det MASSE å ta igjen av både det og husarbeid, og så kommer migrenen i tillegg.

Men jeg kjemper :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...