Gå til innhold

Noen bedre, eller verre om dere vil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har ikke muligheten å ha et eget soverom da? Det er jo håpløst å ligge slik å høre på noen snorker og i tillegg til at klokka ringer så tidlig.

Takk :-)

Jo vi har blitt enige nå - han legger seg på et annet rom. Jeg er den som er mest avhengig av å ligge godt, mens han sovner på hva det skulle være, og samme hvor. Selv om han jo helst vil ligge sammen med meg.

Skrevet

Kna nesten høres ut som om dere har tatt dere litt vann over hode når det gjelder jobb og eventuelt krav til økonomisk inntjening.

Kanskje dere bør sette dere ned sammen og tenke igjennom hva som er viktig, og hva som er mindre viktig?

MÅ du ha to jobber? Kan dere gjøre noe med den økonomiske situasjonen? (Forlenge nedbetaling på lån etc)

Husk at dere ikke må "bo dere i hjel".

"Kna nesten høres ut som om dere har tatt dere litt vann over hode når det gjelder jobb og eventuelt krav til økonomisk inntjening."

Jeg tror jeg har blitt grundig misforstått her, og skulle vel igrunn aldri skrevet dette innlegget. Det blir på en måte vanskelig å forklare, når man ikke kan fortelle alt. Så jeg skjønner at de fleste misforstår dette.

"Kanskje dere bør sette dere ned sammen og tenke igjennom hva som er viktig, og hva som er mindre viktig?"

Det som er viktig for meg, er at jeg klarer å bli ferdig med det jeg holder på med, men det har ikke noe med økonomien å gjøre. Det er helsen min som ikke strekker til - og særlig ikke når jeg ikke får nok søvn, og i tillegg er alene om det meste.

Selvsagt gjør han det han kan og orker når han er hjemme, men det strekker ikke til.

Så kommer det jeg ikke hadde lyst til å skrive, men gjør det allikevel.

Jeg har hatt en blødning på hjernen for en del år tilbake og dette har redusert meg kraftig, og gjør at jeg ikke orker så mye som før. Jeg svevde da mellom liv og død i tre døgn. Vær så snill og ikke spør meg hva som skjedde. Jeg har allerede sagt for mye, og angrer for at jeg skrev dette innlegget, men føler at jeg må forklare dere litt også.

Dette samt kronisk migrene, er en dårlig forutsetning for i det hele tatt å klare noe, men jeg VIL og gir meg ikke før ALT er prøvd.

"MÅ du ha to jobber? Kan dere gjøre noe med den økonomiske situasjonen? (Forlenge nedbetaling på lån etc)"

Vi har ikke spesiellt dårlig råd Goliath - det går greit :-)

Jeg hoppet i det og kjøpte leilighet alene da jeg ble skilt, og solgte akkurat da det var på topp - så jeg satt igjen med en god slump. Har enda en liten reserve i banken i tillegg til det jeg har spyttet i huset.

Campingvogna er gjeldfri, bilene er gjeldfrie, og HD´n er gjeldfri. Intet av dette er på langt nær nytt, men det holder i masse vis for oss.

"Husk at dere ikke må "bo dere i hjel"."

Det gjør vi som sagt ikke heller, selv om vi har noe gjeld på huset, så er det vel lite (kanskje) i forhold til mange andre, men lever overhode ikke i overflod, men sånn passe, og det er greit nok :-) Kan da slettes ikke forlange mer.

Skrevet

Her har du en klem fra meg, i hvert fall!

*klem*

Takk søte du :-)

Skrevet

Huff... sover dårlig for tiden eller åra jeg og... men har på ingen måte de samme "oppgavene" som deg, stor respekt av at du i det hele tatt er oppestående!

Si til mannen din at nå får han faen meg sende deg på en ferie:) Du fortjener det!

*trøsteklem*

Takk takk kjære du :-)

"stor respekt av at du i det hele tatt er oppestående!"

Merkelig, akkurat det sier legen min også. Samt at de fleste ville knekt sammen totalt, hvis de hadde opplevd/vært igjennom en brøkdel av det jeg har vært igjennom. Høres skrytete ut fra min side, men det er ikke sånn ment.

Jeg VIL og gir som sagt ikke opp :-)

Skrevet

Ser du har fått noen andre gode tips her... Men - fra et ekstrem-b-menneske til et annet (?) så er det jo lurt å prøve å komme seg tidligere i seng enn langt over midnatt når man må tidlig opp... ;-)

Look who's talking... *lol*

Jo, men dol kan også være en grei plass å slappe av, når man har prøvd å sove, eller blitt vekket, men må stå opp igjen.

Skrevet

jeg er også sånn- ligger og vaker rett under skorpa og bare en blafring i gardinene gjør at jeg våkner og ikke får sove igjen -sånt blir man fryktelig sliten av. Mulig det er noe som feiler en - da jeg var ung kunne de kjøre et godstog over meg uten at jeg våknet.

*trøster*

Takk flisa.

Ja det er slitsomt, og jeg tror det er noe med oss damer, som gjør at vi er innebygget vare. Vi klarer ikke å skru av knappen og bare legge oss til å sove - slik mannfolk gjør (min iallefall) "Nå skal jeg sove, også sover han to minutter etterpå :-)" Kan gjerne bli vekket, men sovner igjen med en gang, det klarer ALDRI jeg, og ikke du heller ser det ut til.

Sovetabletter vil jeg ikke ha. Tok EN engang, og da holdt jeg på å få fnatt, for det er ikke meg, OG ikke vil jeg bli avhengig av sånt heller. Så aldri om jeg putter i meg sånt en gang til.

Resten har jeg vel forklart i de andre svarene mine.

mil1365380270
Skrevet

Gjør som mrxx sier, sov i et annet rom. Hvis det ikke går, kan han sove på sofaen når han skal opp, eller kommer hjem til ukristelige tider. Man må innrette seg, søvn er viktig :-)

Veldig bra! :-) Når man blir så irritert at man ikke klarer å få den søvnen man sårt behøver, da er det på tide å forandre ting. Alt for høyt stressnivå Ade|ina ;-)

Skrevet

"Kna nesten høres ut som om dere har tatt dere litt vann over hode når det gjelder jobb og eventuelt krav til økonomisk inntjening."

Jeg tror jeg har blitt grundig misforstått her, og skulle vel igrunn aldri skrevet dette innlegget. Det blir på en måte vanskelig å forklare, når man ikke kan fortelle alt. Så jeg skjønner at de fleste misforstår dette.

"Kanskje dere bør sette dere ned sammen og tenke igjennom hva som er viktig, og hva som er mindre viktig?"

Det som er viktig for meg, er at jeg klarer å bli ferdig med det jeg holder på med, men det har ikke noe med økonomien å gjøre. Det er helsen min som ikke strekker til - og særlig ikke når jeg ikke får nok søvn, og i tillegg er alene om det meste.

Selvsagt gjør han det han kan og orker når han er hjemme, men det strekker ikke til.

Så kommer det jeg ikke hadde lyst til å skrive, men gjør det allikevel.

Jeg har hatt en blødning på hjernen for en del år tilbake og dette har redusert meg kraftig, og gjør at jeg ikke orker så mye som før. Jeg svevde da mellom liv og død i tre døgn. Vær så snill og ikke spør meg hva som skjedde. Jeg har allerede sagt for mye, og angrer for at jeg skrev dette innlegget, men føler at jeg må forklare dere litt også.

Dette samt kronisk migrene, er en dårlig forutsetning for i det hele tatt å klare noe, men jeg VIL og gir meg ikke før ALT er prøvd.

"MÅ du ha to jobber? Kan dere gjøre noe med den økonomiske situasjonen? (Forlenge nedbetaling på lån etc)"

Vi har ikke spesiellt dårlig råd Goliath - det går greit :-)

Jeg hoppet i det og kjøpte leilighet alene da jeg ble skilt, og solgte akkurat da det var på topp - så jeg satt igjen med en god slump. Har enda en liten reserve i banken i tillegg til det jeg har spyttet i huset.

Campingvogna er gjeldfri, bilene er gjeldfrie, og HD´n er gjeldfri. Intet av dette er på langt nær nytt, men det holder i masse vis for oss.

"Husk at dere ikke må "bo dere i hjel"."

Det gjør vi som sagt ikke heller, selv om vi har noe gjeld på huset, så er det vel lite (kanskje) i forhold til mange andre, men lever overhode ikke i overflod, men sånn passe, og det er greit nok :-) Kan da slettes ikke forlange mer.

Takk for at du gav et langt svar:-)

Men det betyr også at jeg ikke har så mange gode råd å gi.

Får nøye meg med en varm tanke til deg, og ønske deg/dere begge lykke til videre!

Av og til kan hverdagen virke urimelig hard og stressende. Men det går som regel raskt over - ikke minst nå som våren snart er her:-)

Klem fra

Skrevet

Takk takk kjære du :-)

"stor respekt av at du i det hele tatt er oppestående!"

Merkelig, akkurat det sier legen min også. Samt at de fleste ville knekt sammen totalt, hvis de hadde opplevd/vært igjennom en brøkdel av det jeg har vært igjennom. Høres skrytete ut fra min side, men det er ikke sånn ment.

Jeg VIL og gir som sagt ikke opp :-)

Mener at noen mennesker er enestående i det de gjør for andre, men tenker alt for lite på seg selv i hele opplegget!

Å skulle slite med alt du har gjort og må gjøre, må være en stor byrde, og å skryte litt i ny og ne, hjelper på;)

Har møtt så få sterke personer i mitt liv, den eneste må være min mor*respekt* ellers så bare hører man om dem!

Så sterk er du! Men man må også vise seg svak, og for sterke personer så kan det bli litt vel mye... vet jeg er sånn selv, går på akkord med meg selv til jeg kolapser!

masse gode klemmer til deg fra

Skrevet

Mener at noen mennesker er enestående i det de gjør for andre, men tenker alt for lite på seg selv i hele opplegget!

Å skulle slite med alt du har gjort og må gjøre, må være en stor byrde, og å skryte litt i ny og ne, hjelper på;)

Har møtt så få sterke personer i mitt liv, den eneste må være min mor*respekt* ellers så bare hører man om dem!

Så sterk er du! Men man må også vise seg svak, og for sterke personer så kan det bli litt vel mye... vet jeg er sånn selv, går på akkord med meg selv til jeg kolapser!

masse gode klemmer til deg fra

Tusen takk for rørende ord Mistera. Det varmet. Mange klemmer tilbake til deg også :-)

Jeg tror vi skjønner hverandre ganske godt.

Skrevet

Takk for at du gav et langt svar:-)

Men det betyr også at jeg ikke har så mange gode råd å gi.

Får nøye meg med en varm tanke til deg, og ønske deg/dere begge lykke til videre!

Av og til kan hverdagen virke urimelig hard og stressende. Men det går som regel raskt over - ikke minst nå som våren snart er her:-)

Klem fra

Takk igjen Goliath. Ser ut som om jeg bare takker for tiden :-)

Men det er godt å få noen oppmuntrende ord, og bare det å vite at noen vilt fremmede mennesker sender meg en aldri så liten tanke.

Klem tilbake

Skrevet

Takk igjen Goliath. Ser ut som om jeg bare takker for tiden :-)

Men det er godt å få noen oppmuntrende ord, og bare det å vite at noen vilt fremmede mennesker sender meg en aldri så liten tanke.

Klem tilbake

Er det forresten du eller mannen din som kjører HD'n?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...