Gå til innhold

Hva skal jeg gi til...

Anbefalte innlegg

Gjest Sinai
Skrevet

Altså jeg sa jo bare at jeg har MER felles med yngre folk enn med eldre. Sier ikke at jeg er LIK de som er yngre, de ser sikkert på meg som gammel, sånn er det jo.

Men vanskeligere å ha noe felles med eldre enn yngre da.

Enig! Men samtidig har det noe med livssituasjon også. Synes det er litt sånn før barn- med barn- etter barn. Ja, det er patetisk å oppføre seg som fjortis når man er førtis. Verste tillfellet er fulle førtiåringer som skal ut på hurratur, forresten når er grete vaitzløpet?

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

27

• mil1365380270

10

• lilleva

10

• skorpionfisken

7

Skrevet

Har aldri følt det sånn, jeg. Det er personavhengig hvem jeg trives med, alder er helt underordnet :-)

Nettopp..

Finnes mange drittsekker og uinteressante idioter på 20, og sikkert like mange på både 40 og 60!

På samme måte som det finnes morsomme, smarte, interessante og hyggelige personer i alle aldre.

Ville heller vært sammen med svigerinna mi på 35 enn kusina mi på 20, simpelthen fordi jeg liker henne bedre.

:)

Skrevet

Du er ikke det vettø, en eller annen gang må en innse at man faktisk har den alderen som står i passet... Blir litt patetisk og oppføre seg som fjortiss når man er førtiss.

du tar feil MEG, ikke en alder! - du er DEG.

Jeg slutter ikke å "tenke koffert" eller begynner å ta permanent fordi om jeg runder 40.

jeg har aldri skammet meg over mine foreldre som nå er 60. ...og de har gjort mye "rart"...hehe.

Skrevet

Du er ikke det vettø, en eller annen gang må en innse at man faktisk har den alderen som står i passet... Blir litt patetisk og oppføre seg som fjortiss når man er førtiss.

du tar feil - jeg er MEG, ikke en alder! - du er DEG.

Jeg slutter ikke å "tenke koffert" eller begynner å ta permanent fordi om jeg runder 40.

jeg har aldri skammet meg over mine foreldre som nå er 60. ...og de har gjort mye "rart"...hehe.

Gjest overasket
Skrevet

du tar feil - jeg er MEG, ikke en alder! - du er DEG.

Man er seg men også sin alder. Du kan faktisk ikke tillate deg å oppføre deg som en 18 åring når du er 40. Sånn er det og sånn bør det være. Ellers hadde jeg dødd av skam over mine foreldre...

Skrevet

Man er seg men også sin alder. Du kan faktisk ikke tillate deg å oppføre deg som en 18 åring når du er 40. Sånn er det og sånn bør det være. Ellers hadde jeg dødd av skam over mine foreldre...

Det spørs hva du mener med å oppføre seg som en 18-åring da :)

var ikke du nærmere 30? - jeg sier at jeg i hodet er 28 - det var da jeg følte jeg var voksen nok til å være MEG, men ikke så veldig modig. Nå er jeg modig og oppfører meg som 28-åringer flest, Jeg ler av de samme vitsene, jeg hører på den samme musikken, liker den samme maten, møblene, klærne, filmene, jeg danser og drikker, jeg tegner og forteller, jeg er opptatt av politikk og kunst, av samfunnet og jobben min etc. etc.

Hva burde jeg som 43-åring kutte ned på?

Gjest overasket
Skrevet

Det spørs hva du mener med å oppføre seg som en 18-åring da :)

var ikke du nærmere 30? - jeg sier at jeg i hodet er 28 - det var da jeg følte jeg var voksen nok til å være MEG, men ikke så veldig modig. Nå er jeg modig og oppfører meg som 28-åringer flest, Jeg ler av de samme vitsene, jeg hører på den samme musikken, liker den samme maten, møblene, klærne, filmene, jeg danser og drikker, jeg tegner og forteller, jeg er opptatt av politikk og kunst, av samfunnet og jobben min etc. etc.

Hva burde jeg som 43-åring kutte ned på?

Poenget er jo at du er 42 og ikke 28 da. Du vet vel selv hva som er "sømmelig" for eldre?

Grusomt med førtisser i små trange topper som viser magen liksom, og som digger Britney og har piercing i øynebrynet, og som er på byen hver helg.

Hver aldersgruppe-intervaller eller hva en skal si, har jo visse uskrevne regler for hvordan man oppfører seg. Selvsagt forandres disse og da opp gjennom åra.

Gjest overrasket skrives sånn
Skrevet

Poenget er jo at du er 42 og ikke 28 da. Du vet vel selv hva som er "sømmelig" for eldre?

Grusomt med førtisser i små trange topper som viser magen liksom, og som digger Britney og har piercing i øynebrynet, og som er på byen hver helg.

Hver aldersgruppe-intervaller eller hva en skal si, har jo visse uskrevne regler for hvordan man oppfører seg. Selvsagt forandres disse og da opp gjennom åra.

Og hvor mange av dere attiser tror du ikke foreldrene er flaue over. Er det bedre hvis flisa gikk i blomstrete elastiske kjoler og danset etter Vikingarna?

Skrevet

Folk som digger Britney er totalt smakløse uansett alder etter min mening!

Gjest overasket
Skrevet

Og hvor mange av dere attiser tror du ikke foreldrene er flaue over. Er det bedre hvis flisa gikk i blomstrete elastiske kjoler og danset etter Vikingarna?

jeg er ingen attis, hva nå enn det er.. og poenget er jo nettopp at generasjonene er forskjellige, det virker jo begge veier, selvsagt.

Nei, man trenger jo ikke bli gammel dame, men man bør oppføre seg til sin alder, pluss minus sånn man føler seg.

Dette er jo spesielt viktig om man har mann og barn, en må jo ta hensyn til at de nærmeste kasnkje er flau over en.

Og ja, jeg vet hvordan ordet skrives, men riktig stavelsesmåte var opptatt som nick. Men hey, fint du retter på meg, tenk hvilken krise det er om jeg ikke hadde visst bedre....

Gjest overasket
Skrevet

Folk som digger Britney er totalt smakløse uansett alder etter min mening!

Ja, men det er jo en litt annen sak da ;o)

Gjest overrasket skrives sånn
Skrevet

jeg er ingen attis, hva nå enn det er.. og poenget er jo nettopp at generasjonene er forskjellige, det virker jo begge veier, selvsagt.

Nei, man trenger jo ikke bli gammel dame, men man bør oppføre seg til sin alder, pluss minus sånn man føler seg.

Dette er jo spesielt viktig om man har mann og barn, en må jo ta hensyn til at de nærmeste kasnkje er flau over en.

Og ja, jeg vet hvordan ordet skrives, men riktig stavelsesmåte var opptatt som nick. Men hey, fint du retter på meg, tenk hvilken krise det er om jeg ikke hadde visst bedre....

Da syns jeg faktisk mann og barn burde prøve å skjerpe seg og jobbe med seg selv. Det er vel ingen annens oppgave å bli flau over noen.

mil1365380270
Skrevet

Nei, nå må jeg le!

"en må jo ta hensyn til at de nærmeste kasnkje er flau over en."

Hvorfor tar du for gitt at de er så kjedelige?

Høres ikke ut som du er nærmere 30. Skyldes uvitenheten din om gamlinger at du har menget deg for mye med fjortisser? ;-)

Gjest overasket
Skrevet

Da syns jeg faktisk mann og barn burde prøve å skjerpe seg og jobbe med seg selv. Det er vel ingen annens oppgave å bli flau over noen.

Så hvis den 40 år gamle kona, vil gå i alt for trange miss sixty bukser, som gjør at hun ser forjævlig ut, korte trange topper så slaskemagen synes, og hun i tillegg har mislykket fjortiss sveis og sminke, og uler rundt og sms i hytt og pine, og på andre måter oppfører seg slik at en blir flau, så skal de rundt jobbe med seg?

Det GÅR faktisk ann å ta litt selvkritikk da, og se at en selv faktisk kan forbedre seg.

Skrevet

Det er om å velge seg en mann som elsker en for den en er - og ikke en som snurper alt han har og surner og er ferdig med livet - sånne skiller vi oss fra! :)

tudeli-tudelu!

*...jag trodde änglarna fanns, bara, bara i himmelen!*

Gjest overasket
Skrevet

Nei, nå må jeg le!

Høres ikke ut som du er nærmere 30. Skyldes uvitenheten din om gamlinger at du har menget deg for mye med fjortisser? ;-)

Sier jo ikke at det gjelder alle, men de fleste på 40 som oppfører seg som de er 18 kan man vel bli flau over. Heldigvis er det ikke mange av dem.

Skrevet

hehe

*leende guldbruna ôgan*....innrømmer: Jeg spretter alltid opp da og sviver med blikket om det er en kar som gidder å drite seg ut med meg på dansegulvet - og skulle du sett, der spratt gubben min opp!

:-)

Skrevet

Nei, nå må jeg le!

Når hun nærmer seg 40, og fremdeles ønsker å kose seg på byen eller gå i de klærne hun gikk i som 30-åring, tenker jeg hun gremmes over at hun ikke kan gjøre dette.

For folk kan jo bli støtt!

Gjest overasket
Skrevet

Det er om å velge seg en mann som elsker en for den en er - og ikke en som snurper alt han har og surner og er ferdig med livet - sånne skiller vi oss fra! :)

tudeli-tudelu!

*...jag trodde änglarna fanns, bara, bara i himmelen!*

Du forstår ikke poenget. Ikke alle er like perfekte som deg vet du. Noen mennesker kan faktisk med fordel endre seg litt, tilpasse seg litt og ta hensyn til andre. Det er ikke bare MEG MEG MEG for de fleste. Men også de som er rundt en.

Skrevet

Så hvis den 40 år gamle kona, vil gå i alt for trange miss sixty bukser, som gjør at hun ser forjævlig ut, korte trange topper så slaskemagen synes, og hun i tillegg har mislykket fjortiss sveis og sminke, og uler rundt og sms i hytt og pine, og på andre måter oppfører seg slik at en blir flau, så skal de rundt jobbe med seg?

Det GÅR faktisk ann å ta litt selvkritikk da, og se at en selv faktisk kan forbedre seg.

Umm, jeg vil si at det er forskjell på å være 40, men oppføre seg som da man var 30, enn å prøve å oppføre seg som en fjortis..

Der færreste 40-åringer jeg kjenner, eller 30-åringer for denslags skyld, har noe som helst ønske om å se ut som/oppføre seg som fjortiser. Men de ønsker heller ikke å være kjerringer i slaskete klær.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...