Gjest Edel Skrevet 1. februar 2001 Del Skrevet 1. februar 2001 På lørdag er det 6 uker siden fødsel, og renselsen har fremdeles ikke gitt seg. Er det normalt at det kommer friskt blod så lenge? Frem til et par dager siden hadde jeg litt friskt blod hele tiden, som luktet som mens. Så plutselig kom det mye mer utflod, men nå var det kun gult som ikke luktet særlig godt! (Delikat dette). Måtte skifte bind hele tiden pga. at det kom så mye. Nå i dag har det roet seg litt, og nå kommer det blod igjen også i tillegg. Ellers så er jeg veldig sliten og trett, selv om jeg bare har et barn. Hun er urolig på kveldstid, og jeg har litt problem med å få nok søvn. Syns også jeg har fått lite melk de siste dagene. Lurer på om det kan ha sammenheng med det jeg har beskrevet ovenfor. Nå skal jeg til kontroll neste uke, så hvis dette ikke er noe å bekymre seg for, så kan jeg kanskje vente til da med å spørre legen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17692-renselsen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 1. februar 2001 Del Skrevet 1. februar 2001 Det er ikke normalt at du skal blø så lenge, selv om det er relativt vanlig å blø noe lenger enn det som står i mange bøker. Du bør nok undersøkes i forhold til evt. rester i livmoren som gjør at den ikke trekker seg godt nok sammen. Da vil livmoren stå å blø altfor lenge. Hvis du hadde hatt en kraftig infeksjon, noe som kan oppstå i livmoren, ville du nok fått feber, smerter og veldig illeluktende renselse. Din slapphet kan ha sammenheng med lav blodprosent (Hb), men man blir jo sliten av å ha nattevåk etc. også. Det er ikke alltid så lett å si hva som kan være hva. Hvis du tror at du har for lite melk, vil du fort merke det på barnet ved at det blir urolig. Prøv i første omgang å skyv alle andre plikter unna og ta noen dager i sengen sammen med barnet. Spis og drikk mye, sørg for nok søvn, og bruk alt ditt overskudd på amming. La barnet suge så mye som det skulle ønske. Du bør også sørge for å få en legetime relativt raskt. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17692-renselsen/#findComment-79892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.