Gå til innhold

Idag fikk jeg et fadderbarn!!

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

et jente som er født i 2001 i Kenya og heter nesten det samme som meg (bare en bokstav som er annerledes). Var det tilfeldig mon tro?

Dere som har fadderbarn hvor bor "barna deres"?

Gjest malun
Skrevet

Vi har et fadderbarn på Sri Lanka, en gutt på ni år.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

jente, snart 6 i Kina. Født sammen dagen som min eldste datter. Tilfeldig? gøy hverfall!!

tigertrollet
Skrevet

Gratulerer!

Du kan glede deg. Det føles godt å kunne hjelpe:-)

Jeg ble fadder for litt over et år siden gjennom Plan. Det er en 5 år gammel jente fra Fillippinene. Hun er så søøøøt:-))

Har sendt henne en leke, et brev og et par postkort, samt at til 5-års dagen sendte jeg en rosa joggedress og et hoppetau. Joggedressen var nok egentlig for tung til hva Plan tillater, men det ser ut som at det gikk igjennom.

Hjelpen går jo til landsbyen, og ikke til jentas familie direkte, for ikke å skape skjevheter i lokalsamfunnet.

Det er en givende gjerning. Det kom jo bare som en bonus at det var skattefradrag:-)

Gjest Timari
Skrevet

Gratulerer!

Du kan glede deg. Det føles godt å kunne hjelpe:-)

Jeg ble fadder for litt over et år siden gjennom Plan. Det er en 5 år gammel jente fra Fillippinene. Hun er så søøøøt:-))

Har sendt henne en leke, et brev og et par postkort, samt at til 5-års dagen sendte jeg en rosa joggedress og et hoppetau. Joggedressen var nok egentlig for tung til hva Plan tillater, men det ser ut som at det gikk igjennom.

Hjelpen går jo til landsbyen, og ikke til jentas familie direkte, for ikke å skape skjevheter i lokalsamfunnet.

Det er en givende gjerning. Det kom jo bare som en bonus at det var skattefradrag:-)

Men når du sender leker og joggetøy til henne , er du da sikker på at de har mulighet til å få hentet det der nede. Tenker at det kanskje blir en ekstra utgift for dem å få hentet pakket. Tenker å sende noe men da må jeg vite at de har mulighet til å ta det imot?

hvor mye betaler du hver måned?

tigertrollet
Skrevet

Men når du sender leker og joggetøy til henne , er du da sikker på at de har mulighet til å få hentet det der nede. Tenker at det kanskje blir en ekstra utgift for dem å få hentet pakket. Tenker å sende noe men da må jeg vite at de har mulighet til å ta det imot?

hvor mye betaler du hver måned?

Nei, jeg sender det gjennom Plan Norge kun. Jeg har ikke adressen til fadderbarnet og hun/familien hennes har ikke min adresse (for å unngå tiggerbrev iflg Plan).

All kommunikasjon foregår via Plan altså, og jeg har fått klistrelapper med diverse "KID-nr" som identifiserer meg og fadderbarnet overfor Plan.

Jeg sender til Plan i Oslo, så sender de det videre (via en europeisk samlesentral i Nederland?) til Fillippinene (skrives det sånn? grmf.). Deretter tar Plan sine feltarbeidere med seg posten ut til landsbyene. Totalt sett kan det ta 3-4 mndr ettersom jeg husker fra A til B.

Men det gjør jo ingenting:-)

Jeg tror grensen i Plan på å sende i posten var 150g en eller to ganger i året. Men brev og postkort kan man sende så ofte man vil.

Jeg betaler 220kr/mndr.

Hvilket organisasjon har du gjennom og hva du betaler? :-)

Gjest Timari
Skrevet

Nei, jeg sender det gjennom Plan Norge kun. Jeg har ikke adressen til fadderbarnet og hun/familien hennes har ikke min adresse (for å unngå tiggerbrev iflg Plan).

All kommunikasjon foregår via Plan altså, og jeg har fått klistrelapper med diverse "KID-nr" som identifiserer meg og fadderbarnet overfor Plan.

Jeg sender til Plan i Oslo, så sender de det videre (via en europeisk samlesentral i Nederland?) til Fillippinene (skrives det sånn? grmf.). Deretter tar Plan sine feltarbeidere med seg posten ut til landsbyene. Totalt sett kan det ta 3-4 mndr ettersom jeg husker fra A til B.

Men det gjør jo ingenting:-)

Jeg tror grensen i Plan på å sende i posten var 150g en eller to ganger i året. Men brev og postkort kan man sende så ofte man vil.

Jeg betaler 220kr/mndr.

Hvilket organisasjon har du gjennom og hva du betaler? :-)

jeg har et fadderbarn gjennom Star of Hope og betaler 200 kroner i måneden

tigertrollet
Skrevet

jeg har et fadderbarn gjennom Star of Hope og betaler 200 kroner i måneden

Sjekk ut det med brev og event pakker og hva de tillater. Jeg kjøpte hoppetau etter forslag fra Plan.

Ellers så hadde Plan noen få leker man kunne kjøpe på nettsiden som de brakte ut til feltet. Der kjøpte jeg en sånn musikkleke som man slår på med klubbe vet du.

Men det viktigste er jo pengene, og et brev/postkort -gjerne med bilder hvor man forteller om sitt liv her på andre siden av kloden.

Bra at du er i gang! :-)

Skrevet

hei, jeg og barna har en fem år gammel gutt fra andesfjellene igjennom Plan, har hatt ham som fadderbarn i tre år nå og har fått tegninger og takkebrev mange ganger:-) jeg sender litt til mammaen også jeg iblandt:-)

Gjest Timari
Skrevet

hei, jeg og barna har en fem år gammel gutt fra andesfjellene igjennom Plan, har hatt ham som fadderbarn i tre år nå og har fått tegninger og takkebrev mange ganger:-) jeg sender litt til mammaen også jeg iblandt:-)

men de takkebrevene du får fra den familien går gjennom fadderorganisasjonen eller? Er det vanlig at de får fadderenes adresse?

Skrevet

men de takkebrevene du får fra den familien går gjennom fadderorganisasjonen eller? Er det vanlig at de får fadderenes adresse?

jeg får alltid en oversettelse pluss originalbrevet:-)

bugge -jenta
Skrevet

Har en gutt gjennom Plan,Uganda, og det minner meg på den fotballen og pumpa som jeg har liggende og skal sende. Takk for påminnelsen.

Skrevet

Han bor i Bangladesh. Men jeg husker ikke lenger hvor gammel han er. 12 år?? Jeg har vært fadder for han i 3 år.

Og hver gang jeg får brev fra han, får jeg dårlig samvittighet fordi jeg enda ikke har sendt noe til han. Jeg er såååå treg.

Skrevet

Vi har en gutt i Zimbabwe på 12 år gjennom Plan som fadderbarn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...