Gjest blødende kone og mor Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Mensen har i årevis vært regelmessig (28 dager) med moderate blødninger. Jeg har nå det siste 1 1/2 året hatt blødninger hver 14 dag. Disse mellomblødningene var den første tiden små og smertefrie. Nå er blødningene blitt kraftigere, varer lenger enn min normale mens og smertene også er også tilstede. Må også nevne at jeg flere ganger har hatt noe jeg tror kan være lette hetetokter. Blir plutselig kjempe varm og føler stort ubehag av varmen, men jeg svetter ikke når dette "står på". Jeg er 42 år og har barn. Bruker ingen prevensjon, men steriliserte meg for 4 år siden. Min mor hadde ikke tidlig overgangs alder. Jeg begynner å bli litt bekymret for om dette kan være noe alvorlig eller om det bare er naturen som har startet en tidlig prosess. Jeg kommer nok ikke til å oppsøke lege med det første, så sant du ikke har klare formeninger om at dette er noe livstruende, da jeg har store komplekser for å kle av meg. Håper opplysningene jeg har gitt er tilstrekkelig til å kunne gi meg svar på hva dette kan være for noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177035-bl%C3%B8r-annen-hver-uke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Mange år før menstruasjonen stopper helt opp kan det bli uregelmessige blødninger som oftest skyldes bortfall – i all fal periodvist bortfall av eggløsning og dermed bortfall av hormonet progesteron som regulerer blødningene. Ofte kan man få regelmessigheten tilbake med hormonet gestagen som likner på progesteron. De periodvise hetetokter kan forklares med store svingninger i østrogenproduksjonen. Jeg synes du skal søke lege og få situasjonen avklart og få utelukket at det er annen årsak til blødningene og ev få hjelp til å få mer regelmessighet. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177035-bl%C3%B8r-annen-hver-uke/#findComment-1189039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.