Pristina Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Hei Nå er det en stund siden jeg var innom her. Ble så deppa etter forrige nedslående forsøk at jeg ikke orket å tenke på det. Hadde samtale med dr. Hausken på fertiliteten som en avslutning på alle forsøkene der. Jeg spurte da etter en henvisning til Laparaskopi. Var og tok den undersøkelsen sammen med en hysteroskopi på onsdag og der fant de ut at jeg har Endometriose. Kjenner at jeg blir litt forbannet over at de ikke har sjekket meg tidligere. Så nå må jeg gå 4 mnd på Synarela nesespray. Kan ikke si jeg gleder meg. De svettetoktene tar knekken på meg. Noen med samme diagnose? Vet dere noe om sjansen for å bli gravid etter behandling. MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177074-laparaskopi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tidl. Peggy Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Kan ikke skjønne hvorfor du skal gå så lenge på syarela??? Selv har jeg vært igjennom 2 laproskopi. De fant litt første gangen, og siden det var 4år siden sist jeg tok lap. tok de en gang til.Vet at det finnes en forening for de med endemetriose. Vet de har egen websiden, men jeg husker ikke adressen... Men søk på nettet etter dem.Eller du finne den kanskje inne på fub.no Jeg har hørt at en ofte kan ha problemer med å li gravid hvis en har dennne tilstanden, så se å bli kvitt det før du setter i gang igjen. Selv har jeg vært så heldig at jeg nå har en datter på 3mnd, og det etter 7.forsøket. Lykkes da jeg reiste til Danmark og fikk hatching på eggene. Så hør med Hausken om du har hardt/seigt skall på eggene dine. De kan nemlig da ha vanskelig for å feste seg....Hatching er desverre ikke lov i Norge, så derfor Maigaard i Danmark på oss. (jeg hadde hardt skall på eggene....) Lykke til videre:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177074-laparaskopi/#findComment-1183512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pristina Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Kan ikke skjønne hvorfor du skal gå så lenge på syarela??? Selv har jeg vært igjennom 2 laproskopi. De fant litt første gangen, og siden det var 4år siden sist jeg tok lap. tok de en gang til.Vet at det finnes en forening for de med endemetriose. Vet de har egen websiden, men jeg husker ikke adressen... Men søk på nettet etter dem.Eller du finne den kanskje inne på fub.no Jeg har hørt at en ofte kan ha problemer med å li gravid hvis en har dennne tilstanden, så se å bli kvitt det før du setter i gang igjen. Selv har jeg vært så heldig at jeg nå har en datter på 3mnd, og det etter 7.forsøket. Lykkes da jeg reiste til Danmark og fikk hatching på eggene. Så hør med Hausken om du har hardt/seigt skall på eggene dine. De kan nemlig da ha vanskelig for å feste seg....Hatching er desverre ikke lov i Norge, så derfor Maigaard i Danmark på oss. (jeg hadde hardt skall på eggene....) Lykke til videre:-) Hei Peggy Takk for svar. Jeg kan heller ikke skjønne hvorfor jeg må gå 4 mnd på Synarla. Det var ikke Hausken som foretok inngrepet, men en assistent lege. Tror jeg skal ta en prat med Hausken om det er nødvendig med 4 mnd. Gjør selvfølgelig alt for å bli gravid, så dersom det er eneste mulighet så skal jeg nok overleve de mnd. MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177074-laparaskopi/#findComment-1185025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjerring29 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hei Peggy Takk for svar. Jeg kan heller ikke skjønne hvorfor jeg må gå 4 mnd på Synarla. Det var ikke Hausken som foretok inngrepet, men en assistent lege. Tror jeg skal ta en prat med Hausken om det er nødvendig med 4 mnd. Gjør selvfølgelig alt for å bli gravid, så dersom det er eneste mulighet så skal jeg nok overleve de mnd. MVH Hei Pristina. Jeg gikk også på Synarela i ca. 4 måneder ved vårt første forsøk (Haugesund). Jeg har også endometriose. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle gå så lenge på Synarela for at ikke endometriosen skulle blusse opp igjen. Slet skikkelig med hetetokter osv. Denne gangen (vårt siste forsøk), går jeg på p-piller. Samme virkning - ingen bivirkninger. Ønsker deg lykke til med forsøket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177074-laparaskopi/#findComment-1186435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pristina Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Hei Pristina. Jeg gikk også på Synarela i ca. 4 måneder ved vårt første forsøk (Haugesund). Jeg har også endometriose. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle gå så lenge på Synarela for at ikke endometriosen skulle blusse opp igjen. Slet skikkelig med hetetokter osv. Denne gangen (vårt siste forsøk), går jeg på p-piller. Samme virkning - ingen bivirkninger. Ønsker deg lykke til med forsøket. Hei Kjerring29 Da skal jeg sannelig be om P.pillen jeg også. Bare jeg slipper de hetetoktene er det helt greit. Takk for svar. Kjekt å få høre om andres erfaringer. MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177074-laparaskopi/#findComment-1186932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.