amber sun Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Skal lage chicken curry med ris i helgen, og trenger en super oppskrift. Har lett litt på nettet, men tenkte kanskje at noen dolere også hadde en oppskrift. Hvilken oppskrift vil gi garantert bra resultat og masse god smak? 0 Siter
Gjest malun Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Denne synes jeg er veldig god: Indisk kyllinggryte 2-4 kyllingfileter 1 stor purre 2 syrlige epler 1 liten paprika olje til steking 3 dl matfløte 1 1/2 ss karripulver (gjerne Patak el.l) 2 ss curry paste 1 ss mango chutney 1 glass indisk currysaus (Uncle Ben's, Pataks eller lignende) Skjær purren i tynne ringer, eplene i terninger og paprikaen i strimler. Varm oljen og fres karripulveret litt. Tilsett purre, parika og epler og fres det mykt og blankt. Bland inn fløte, mango chutney, curry paste og curry saus. La alt putre i ca 10 minutter. Del kyllingfiletene i biter og stek dem lett i panne. Bland med sausen og la putre i ytterligere 15 minutter. Serveres med ris og evt en grønn salat og nan-brød. PS: Jeg har ofte i mer curry enn hva oppskriften tilsier, så der må man vurdere utfra stykregrad og smak. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Jeg har en kjempe god en amber, men desverre ligger den hjemme på østlandet. Skal se om jeg kan få mamma til å lese den opp til meg, er det imorgen du skal lage den? 0 Siter
amber sun Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Skrevet 11. mars 2005 Jeg har en kjempe god en amber, men desverre ligger den hjemme på østlandet. Skal se om jeg kan få mamma til å lese den opp til meg, er det imorgen du skal lage den? Jeg skal lage den på søndag. Vil gjerne ha oppskriften hvis du rekker det før butikkene stenger imorgen Thanks. 0 Siter
amber sun Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Skrevet 11. mars 2005 Denne synes jeg er veldig god: Indisk kyllinggryte 2-4 kyllingfileter 1 stor purre 2 syrlige epler 1 liten paprika olje til steking 3 dl matfløte 1 1/2 ss karripulver (gjerne Patak el.l) 2 ss curry paste 1 ss mango chutney 1 glass indisk currysaus (Uncle Ben's, Pataks eller lignende) Skjær purren i tynne ringer, eplene i terninger og paprikaen i strimler. Varm oljen og fres karripulveret litt. Tilsett purre, parika og epler og fres det mykt og blankt. Bland inn fløte, mango chutney, curry paste og curry saus. La alt putre i ca 10 minutter. Del kyllingfiletene i biter og stek dem lett i panne. Bland med sausen og la putre i ytterligere 15 minutter. Serveres med ris og evt en grønn salat og nan-brød. PS: Jeg har ofte i mer curry enn hva oppskriften tilsier, så der må man vurdere utfra stykregrad og smak. Takker og bukker. Hva er mango-chutney? Og hvor kjøper man det? Ellers så den god ut, får gå gjennom tipsene jeg får her og se hvilken jeg velger 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Jeg skal lage den på søndag. Vil gjerne ha oppskriften hvis du rekker det før butikkene stenger imorgen Thanks. Skal se hva jeg klarer 0 Siter
Mamta Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Her finner du èn blant mange deilige oppskrifter: http://www.cuisinecuisine.com/ChickenTikkaMasala.htm Anbefaler forøvrig denne siden på det varmeste om du er interessert i indisk kokekunst! 0 Siter
Mamta Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Her finner du èn blant mange deilige oppskrifter: http://www.cuisinecuisine.com/ChickenTikkaMasala.htm Anbefaler forøvrig denne siden på det varmeste om du er interessert i indisk kokekunst! Anbefaler forøvrig å bruke Basmati ris. Kok den gjerne med grønnsaker og krydder, da blir den mer smakfull. Slik: Stek 4 sorte kardemommefrukter og 4 laurbærblader i litt olje. Deretter har jeg i flg. grønnsaker: en liten brokkoli kuttet i små buketter, et par gulrøtter skåret i terninger. Stek en liten stund sammen med malt muskat. Ha deretter i ris og stek noen minutter til før du slår på vann og lar gryten stå og koke ca. 25 min. under lokk. Åh, nå fikk jeg lyst på indisk mat... 0 Siter
amber sun Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Skrevet 11. mars 2005 Anbefaler forøvrig å bruke Basmati ris. Kok den gjerne med grønnsaker og krydder, da blir den mer smakfull. Slik: Stek 4 sorte kardemommefrukter og 4 laurbærblader i litt olje. Deretter har jeg i flg. grønnsaker: en liten brokkoli kuttet i små buketter, et par gulrøtter skåret i terninger. Stek en liten stund sammen med malt muskat. Ha deretter i ris og stek noen minutter til før du slår på vann og lar gryten stå og koke ca. 25 min. under lokk. Åh, nå fikk jeg lyst på indisk mat... Det høres kjempegodt ut! Jeg får se hva jeg får til på søndag. Risen her hørtes nydelig ut Takker og bukker. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Takker og bukker. Hva er mango-chutney? Og hvor kjøper man det? Ellers så den god ut, får gå gjennom tipsene jeg får her og se hvilken jeg velger Er ikke chutney'er en slags marmelade (ikke sikkert den er søt!) av ulike frukter? Fås sikkert i velassorterte dagligvarer eller innvandrersjapper. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Takker og bukker. Hva er mango-chutney? Og hvor kjøper man det? Ellers så den god ut, får gå gjennom tipsene jeg får her og se hvilken jeg velger Mango chutney er søte biter av mango, nesten som et syltetøy med store biter. De har det i de fleste dagligvarebutikker, og Meny f.eks. har flere typer :-) 0 Siter
amber sun Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Skrevet 11. mars 2005 Mango chutney er søte biter av mango, nesten som et syltetøy med store biter. De har det i de fleste dagligvarebutikker, og Meny f.eks. har flere typer :-) Ok, da skjønner jeg. Takk for tips 0 Siter
amber sun Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Skrevet 11. mars 2005 Er ikke chutney'er en slags marmelade (ikke sikkert den er søt!) av ulike frukter? Fås sikkert i velassorterte dagligvarer eller innvandrersjapper. Det var visst det, ja. Et slags mangosyltetøy med store biter. Jeg får se litt hva jeg finner. Kunne godt tenkt meg noe med mango jeg, men jeg har en mistanke om at mannen vil være skeptisk. Det er nemlig bare jeg som liker eksotiske frukter her i huset. 0 Siter
Gjest supergod!! Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Har en god karrisaus: på panna etter at du har stekt kyllingen: Ta en boks rømme og fløte (minst en liten kartong)+litt smør. Ha i karrikrydder og paprikakrydder også. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Takker og bukker. Hva er mango-chutney? Og hvor kjøper man det? Ellers så den god ut, får gå gjennom tipsene jeg får her og se hvilken jeg velger Mango chutney er et slags mangosyltetøy (eller syltet mango, om du vil) som finnes i en del forskjellige varianter - søtt, bittert etc, etter smak. Veldig godt til curryretter. Jeg kjøper det på Meny. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Jeg har desverre ikke fått tak i mamma idag, så da blir det ingen oppskrift fra meg. Men hvis du fortsatt er interessert til en annen gang så kan jeg høre med henne når hun omsider ringer meg tilbake. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Takker og bukker. Hva er mango-chutney? Og hvor kjøper man det? Ellers så den god ut, får gå gjennom tipsene jeg får her og se hvilken jeg velger Jeg pleier alltid å røre sammen mango chutney og rømme til jul og bruke sammen med epler og sild. Uhmmm det er utrolig godt. 0 Siter
amber sun Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Skrevet 13. mars 2005 Her finner du èn blant mange deilige oppskrifter: http://www.cuisinecuisine.com/ChickenTikkaMasala.htm Anbefaler forøvrig denne siden på det varmeste om du er interessert i indisk kokekunst! Takk til dere som tipset med oppskrifter til Chicken Curry. Jeg laget min egen variant ut fra de oppskriftene dere skrev forleden dag, og det ble _kjempegodt_! Alle likte det, inkludert 5åringen. Så nå har vi en ny middagsfavoritt her i huset. 0 Siter
amber sun Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Skrevet 13. mars 2005 Denne synes jeg er veldig god: Indisk kyllinggryte 2-4 kyllingfileter 1 stor purre 2 syrlige epler 1 liten paprika olje til steking 3 dl matfløte 1 1/2 ss karripulver (gjerne Patak el.l) 2 ss curry paste 1 ss mango chutney 1 glass indisk currysaus (Uncle Ben's, Pataks eller lignende) Skjær purren i tynne ringer, eplene i terninger og paprikaen i strimler. Varm oljen og fres karripulveret litt. Tilsett purre, parika og epler og fres det mykt og blankt. Bland inn fløte, mango chutney, curry paste og curry saus. La alt putre i ca 10 minutter. Del kyllingfiletene i biter og stek dem lett i panne. Bland med sausen og la putre i ytterligere 15 minutter. Serveres med ris og evt en grønn salat og nan-brød. PS: Jeg har ofte i mer curry enn hva oppskriften tilsier, så der må man vurdere utfra stykregrad og smak. Takk til dere som tipset med oppskrifter til Chicken Curry. Jeg laget min egen variant ut fra de oppskriftene dere skrev forleden dag, og det ble _kjempegodt_! Alle likte det, inkludert 5åringen. Så nå har vi en ny middagsfavoritt her i huset. 0 Siter
Mamta Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Takk til dere som tipset med oppskrifter til Chicken Curry. Jeg laget min egen variant ut fra de oppskriftene dere skrev forleden dag, og det ble _kjempegodt_! Alle likte det, inkludert 5åringen. Så nå har vi en ny middagsfavoritt her i huset. Så koselig da! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.