Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En venninne av meg er gravid. Det er jo hyggelig det. Hun er dessverre så dårlig at hun ikke greier å gjøre noe. Hun greier ikke å reise seg, blir uttafor av ingenting, svimmel og rett og slett dårlig. Hun er redd det er noe galt med fosteret, og at det er derfor hun er så syk. (og da mener jeg skikkelig syk). Dette er hennes andre barn. Er dette vanlig måte å være dårlig på under et svangerskap?(hun skal til legen allerede på mandag, men jeg lovte jeg skulle spørre for henne her)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17715-gravid-og-d%C3%A5rlig-form/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

I børjan av en graviditet, så er det en stor hormonomstællning i kroppen som kan yttra sig på olika sett. Många blir trøtta, illamående(kvalme) och inte i form. Detta brukar dock att gå øver senare i svangerskapet. Om det er mycket uttalat kan man testa i urinen om den gravida er sveltande och bryter ned sitt egan muskelprotein. då kan man diskutera om en inleggelse er nødvendig. Det er bra att høra att hon skall till doktorn, så att hon bli undersøkt. Jag tror inte att det er något galt med henne. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...