Gå til innhold

Om å melde seg ut av statskirken

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ser det er mange på dol som er mot statskirken. Men har dere meldt dere ut? Jeg har ikke gjort det. Rett og slett fordi jeg er lat. Men det irriterer meg grenseløst at vi faktisk blir innmeldt i utgangspunktet. Helt utrolig.

De burde strengt tatt tiltales for medlemsjuks.

Ved hjelp av linken under kan dere melde dere ut med et enkelt tastetrykk (altså: Trykk utskrift), ta en konvolutt, et frimerke, og dytt konvolutten med utmeldingskjemaet ned i nærmeste postkasse. Dere må naturligvis fylle ut skjemaet også.

Vips så er dere ikke lenger medlemmer.

Er dere motstandere av at deres navn i dette registeret skal gi kirken penger, for det er naturligvis snakk om statsstøtte nettopp på grunn av DITT medlemsskap, melder dere dere ut umiddelbart.

Det gjør jeg. Nå.

Her er linken. Så enkelt er det.

http://www.human.no/upload/Skjema/skjema_utmelding_statskirken%201%20ny.pdf

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

23

• flisa

18

• ariadne

9

• Luna21365380663

9

Skrevet

Jeg har meldt meg ut.

Og er innmeldt iHumanetisk forbund.

Luna21365380663
Skrevet

Antar du blir automatisk meldt inn i humanetisk når du melder deg ut..? Hehe..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har meldt meg ut.

Og er innmeldt iHumanetisk forbund.

Jeg gidder ikke å melde meg inn i noe forbund. Jeg er bare motstander av at disse folka skal kunne skryte av høye medlemstall, og dertil få statsstøtte.

Det er helt utrolig at dette er lovlig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Antar du blir automatisk meldt inn i humanetisk når du melder deg ut..? Hehe..

Neida, det er ingen liten skrift her. :)

Skrevet

Jeg gidder ikke å melde meg inn i noe forbund. Jeg er bare motstander av at disse folka skal kunne skryte av høye medlemstall, og dertil få statsstøtte.

Det er helt utrolig at dette er lovlig.

Jeg vil ikke at pengene mine skal gå til kirken. da må en melde seg inn et sted,og humanetisk forbund stemmer mer med mine tanekr enn kirken gjør. derfor meldte jeg mteg innn

Skrevet

kirken mottar penger fra deg hvis du ikke er innmeldit et annet sted. hvis ikker ergenlene er forandret sidne jeg meldte meg ut for noen år sienden

ShitDiddelyDo
Skrevet

kirken mottar penger fra deg hvis du ikke er innmeldit et annet sted. hvis ikker ergenlene er forandret sidne jeg meldte meg ut for noen år sienden

Er det sant? Dette kan vel ikke være lovlig?

Hvorfor er det ingen som gjør noe?

Vel, da får jeg melde meg inn der jeg også. Koster det noe?

Skrevet

Jeg er utmeldt, men det er å lenge siden at de kan godt ha meldt meg inn igjen, de er jo skruppelløse.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er utmeldt, men det er å lenge siden at de kan godt ha meldt meg inn igjen, de er jo skruppelløse.

De eier åpenbart ikke hemninger i det hele tatt.

Meld deg ut igjen. Helgarder! :)

Skrevet

Er det sant? Dette kan vel ikke være lovlig?

Hvorfor er det ingen som gjør noe?

Vel, da får jeg melde meg inn der jeg også. Koster det noe?

ja det kopster .litt. men eg er fortsatt student, hehe ,ihvertflal imedlemsregisteret, og betalre bare 50 pr år tror jeg. er ikke 100%sikker nå ikvle.d men det eri kke så mye. men litt mer om du kke er studnet. jeg er egenltig ikke studnet ,men tjener ikke så mye for jedgjobber deltid.

je må svare deg bede en annen dag tor jeg.

men hvsi ike regelene er endrert gås får kriken pengene hvis du bare meldenr deg inn

Skrevet

De eier åpenbart ikke hemninger i det hele tatt.

Meld deg ut igjen. Helgarder! :)

Kanskje jeg må det, barnet også, til tross for at begge foreldrene er/har vært utmeldt. Det virker litt paranoid, dog.

Skrevet

ja det kopster .litt. men eg er fortsatt student, hehe ,ihvertflal imedlemsregisteret, og betalre bare 50 pr år tror jeg. er ikke 100%sikker nå ikvle.d men det eri kke så mye. men litt mer om du kke er studnet. jeg er egenltig ikke studnet ,men tjener ikke så mye for jedgjobber deltid.

men hvsi ike regelene er endrert gås får kriken pengene hvis du bare meldenr deg inn

Vin eller brus? :D

Luna21365380663
Skrevet

Er du her enda? Trodde dette var en jobb-aktivitet?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tar meg en øl eller tre jeg også, så du er unnskyldt. :)

Men ja, det koster 300 kroner hvis man ikke er student, aleneforsørger, eller noe i de baner.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kanskje jeg må det, barnet også, til tross for at begge foreldrene er/har vært utmeldt. Det virker litt paranoid, dog.

Heller en gang for mye en en gang for lite.

For øvrig har jeg forstått det sånn at det er svært mange som har meldt seg ut de siste dagene.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er du her enda? Trodde dette var en jobb-aktivitet?

Jeg er helt alene i kveld. Intet som skjer. Men fra og med i morgen kveld ser du meg sannsynligvis ikke på et par dager. :)

Luna21365380663
Skrevet

Jeg er helt alene i kveld. Intet som skjer. Men fra og med i morgen kveld ser du meg sannsynligvis ikke på et par dager. :)

Nei, det er vel helg, tenker jeg..

Hva har det seg at jeg innbiller meg at de fleste som sitter her, er i 30-40 åra, og på jobb på et kontor?

Vet du om flertallet er det?

Skrevet

Jeg beholder mitt medlemskap når jeg ser alternativene :)

Skrevet

Nei, det er vel helg, tenker jeg..

Hva har det seg at jeg innbiller meg at de fleste som sitter her, er i 30-40 åra, og på jobb på et kontor?

Vet du om flertallet er det?

ShitDiddelyDo er i 20-årene og jobber om nettene i en gullgruve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...