Gå til innhold

Om å melde seg ut av statskirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, selvsagt! :)

(jeg har nå døpt alle mine tre likevel da - ) *rødme*

He, he - du er like prinsipiell som min farfar var når det gjaldt likestilling.

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

23

• flisa

18

• ariadne

9

• Luna21365380663

9

Skrevet

He, he - du er like prinsipiell som min farfar var når det gjaldt likestilling.

Det er vel lov å vite hva som er rett - men så gjøre noe helt annet fordi det er deilig, umoralsk, gøy eller koselig? :_)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg synesikke dette var så jævlig lett..

hvor mye enkelere hadde det ikke vært hvis jeg bare kunne sendt det med en e-mail

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg synesikke dette var så jævlig lett..

hvor mye enkelere hadde det ikke vært hvis jeg bare kunne sendt det med en e-mail

Jo, det hadde vært langt enklere sånn, men det tør de ikke å risikere. Ubeskrivelig mengder folk kunne jo meldt seg ut, så derfor gjør de det så vanskelig som mulig.

Gjest forvirrende
Skrevet

Jeg må bare spørre om en ting. HVis man melder seg ut av statskirka, men ikke inn i noe annet, får ikke statskirka fortsatt støtte for "meg" da? Man må vel melde seg inn i noe annet før støtten kan gis til noen andre..

Jeg har ihvertfall skjønt det sånn at statskirka får støtte "for meg" selv om jeg ikke er medlem der, fordi at jeg ikke er medlem noe annet sted heller..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg må bare spørre om en ting. HVis man melder seg ut av statskirka, men ikke inn i noe annet, får ikke statskirka fortsatt støtte for "meg" da? Man må vel melde seg inn i noe annet før støtten kan gis til noen andre..

Jeg har ihvertfall skjønt det sånn at statskirka får støtte "for meg" selv om jeg ikke er medlem der, fordi at jeg ikke er medlem noe annet sted heller..

Jo, du har rett. Jeg visste ikke det når jeg skrev innlegget, men statskirken får støtte fra deg så lenge du ikke melder deg inn i noe annet.

Det er er helt sykt. Helt vilt.

Skrevet

Fikk lokalavisa på morran i dag - hehe, HEF er ikke overvettes beigeistret foat kristne folk melder seg ut av kriken og inn hos dem i protest mot Kvarme -de sier de tar sitt livssyn mer alvorlig enn det - og nekter å ta dem inn som medlemmer - fordi de - så klart, ANTAR at det er KRISTNE mennesker som klarer å bli så opprørt over dette Kvarmevalget at de melder sg ut av kriken.

*** leter etter link *****

nei - fant ikke.

Skrevet

Jeg synes det er rart at ikke du og andre som har kirken den norske (statskirken) så langt opp i vrangstrupen,at ikke dere har meldt dere ut for lenge siden.

Jeg meldte meg inn for ca. 10 år siden, men hadde jeg vært så til de grader missfornøyd som enkelte her er med kirken, da hadde jeg adri meldt meg inn.

Nei, meld deg ut, slik at vi som trives i kirka kan få litt arbeidsfred

(Når du er utmeldt har du ingen stemmerett)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg synes det er rart at ikke du og andre som har kirken den norske (statskirken) så langt opp i vrangstrupen,at ikke dere har meldt dere ut for lenge siden.

Jeg meldte meg inn for ca. 10 år siden, men hadde jeg vært så til de grader missfornøyd som enkelte her er med kirken, da hadde jeg adri meldt meg inn.

Hadde ikke du klaget om du hadde blitt meldt inn i en eller annen muslimsk organisasjon som mottar statstøtte fordi du ufrivillig er meldt inn?

Mister stemmeretten? Hva er det du babler om. Visst er kjærka åpenbart hevet over det som finnes av medlemsjukseregler, men jeg får naturligvis stemme selv om jeg melder meg ut.

Mary Poppins
Skrevet

Selvfølgelig får man stemme selv om man ikke er medlem i statskirken

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Stemmerett? Jeg visste ikke at de arrangerte avstemninger i kjerka. Eller mener du ved Stortingsvalg? I så fall er du på bærtur.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Fikk lokalavisa på morran i dag - hehe, HEF er ikke overvettes beigeistret foat kristne folk melder seg ut av kriken og inn hos dem i protest mot Kvarme -de sier de tar sitt livssyn mer alvorlig enn det - og nekter å ta dem inn som medlemmer - fordi de - så klart, ANTAR at det er KRISTNE mennesker som klarer å bli så opprørt over dette Kvarmevalget at de melder sg ut av kriken.

*** leter etter link *****

nei - fant ikke.

He he, det kan du si.

Jeg har ikke skjønt helt hvorfor kirkefolk blir opprørt over ham. Hva er det som skiller han, i hovedtrekk, fra det de andre kirkelederne mener?

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Jo, det hadde vært langt enklere sånn, men det tør de ikke å risikere. Ubeskrivelig mengder folk kunne jo meldt seg ut, så derfor gjør de det så vanskelig som mulig.

Det er vel litt sikkerhetsgrunner. En e-post kan hvemsomhelst forfalske. De skal vel ha underskrift i slike saker, og det må man tross alt sende inn.

Skrevet

Selvfølgelig får man stemme selv om man ikke er medlem i statskirken

"Selvfølgelig får man stemme selv om man ikke er medlem i statskirken"

Ehh tar jeg så feil, jeg trodde faktisk ikke man fikk stemme i menighetmøtene(årsmøte) hvis man ikke var medlem av kirken.

Mary Poppins
Skrevet

trodde du mente stortingsvalg, det virket nemlig sånn.

Skrevet

Hadde ikke du klaget om du hadde blitt meldt inn i en eller annen muslimsk organisasjon som mottar statstøtte fordi du ufrivillig er meldt inn?

Mister stemmeretten? Hva er det du babler om. Visst er kjærka åpenbart hevet over det som finnes av medlemsjukseregler, men jeg får naturligvis stemme selv om jeg melder meg ut.

Jeg regner med at du er døpt, og på den måten meldt inn i kirka.

Hadde jeg vært innmeldt mot min vilje i en muslimsk forsamling, hadde jeg selfølgelig meldt meg ut tvert.

Men, jeg forstår ikke at dere som har så mye mot kirken ikke melder dere ut .

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Ehh tar jeg så feil, jeg trodde faktisk ikke man fikk stemme i menighetmøtene(årsmøte) hvis man ikke var medlem av kirken.

Hvor mange av kirkens medlemmer tror du stemmer ved kirkemøter? Jeg visste knapt at det fantes kirkemøter, og i min tid som statskirkemedlem fikk jeg aldri tilbud om å være med på noe slikt. De fleste ikke-kristne driter sikkert også i hva som blir avgjort på kirkemøtene.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg regner med at du er døpt, og på den måten meldt inn i kirka.

Hadde jeg vært innmeldt mot min vilje i en muslimsk forsamling, hadde jeg selfølgelig meldt meg ut tvert.

Men, jeg forstår ikke at dere som har så mye mot kirken ikke melder dere ut .

Jeg ble ikke meldt inn i kirka fordi jeg ble døpt. Jeg ble meldt inn i kirka fordi jeg ble født.

Ser du ikke problemet med det?

Jo, jeg skal melde meg ut. Men jeg burde ikke trenge å melde meg ut i utgangspunktet. Sånn det er i dag går det autmomatisk når man blir født.

Skrevet

trodde du mente stortingsvalg, det virket nemlig sånn.

Ok ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ah, kirkemøtene.

Får jeg ikke stemme der i framtiden? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeei....

Jeg ante ikke at det fantes noe kirkemøte hvor man stemte på ting. Jeg vil tro de færreste vet det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...