ariadne Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Ja, selvsagt! (jeg har nå døpt alle mine tre likevel da - ) *rødme* He, he - du er like prinsipiell som min farfar var når det gjaldt likestilling. 0 Siter
flisa Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 He, he - du er like prinsipiell som min farfar var når det gjaldt likestilling. Det er vel lov å vite hva som er rett - men så gjøre noe helt annet fordi det er deilig, umoralsk, gøy eller koselig? :_) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Jeg synesikke dette var så jævlig lett.. hvor mye enkelere hadde det ikke vært hvis jeg bare kunne sendt det med en e-mail 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Skrevet 12. mars 2005 Jeg synesikke dette var så jævlig lett.. hvor mye enkelere hadde det ikke vært hvis jeg bare kunne sendt det med en e-mail Jo, det hadde vært langt enklere sånn, men det tør de ikke å risikere. Ubeskrivelig mengder folk kunne jo meldt seg ut, så derfor gjør de det så vanskelig som mulig. 0 Siter
Gjest forvirrende Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Jeg må bare spørre om en ting. HVis man melder seg ut av statskirka, men ikke inn i noe annet, får ikke statskirka fortsatt støtte for "meg" da? Man må vel melde seg inn i noe annet før støtten kan gis til noen andre.. Jeg har ihvertfall skjønt det sånn at statskirka får støtte "for meg" selv om jeg ikke er medlem der, fordi at jeg ikke er medlem noe annet sted heller.. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Skrevet 12. mars 2005 Jeg må bare spørre om en ting. HVis man melder seg ut av statskirka, men ikke inn i noe annet, får ikke statskirka fortsatt støtte for "meg" da? Man må vel melde seg inn i noe annet før støtten kan gis til noen andre.. Jeg har ihvertfall skjønt det sånn at statskirka får støtte "for meg" selv om jeg ikke er medlem der, fordi at jeg ikke er medlem noe annet sted heller.. Jo, du har rett. Jeg visste ikke det når jeg skrev innlegget, men statskirken får støtte fra deg så lenge du ikke melder deg inn i noe annet. Det er er helt sykt. Helt vilt. 0 Siter
flisa Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Fikk lokalavisa på morran i dag - hehe, HEF er ikke overvettes beigeistret foat kristne folk melder seg ut av kriken og inn hos dem i protest mot Kvarme -de sier de tar sitt livssyn mer alvorlig enn det - og nekter å ta dem inn som medlemmer - fordi de - så klart, ANTAR at det er KRISTNE mennesker som klarer å bli så opprørt over dette Kvarmevalget at de melder sg ut av kriken. *** leter etter link ***** nei - fant ikke. 0 Siter
psst Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Jeg synes det er rart at ikke du og andre som har kirken den norske (statskirken) så langt opp i vrangstrupen,at ikke dere har meldt dere ut for lenge siden. Jeg meldte meg inn for ca. 10 år siden, men hadde jeg vært så til de grader missfornøyd som enkelte her er med kirken, da hadde jeg adri meldt meg inn. Nei, meld deg ut, slik at vi som trives i kirka kan få litt arbeidsfred (Når du er utmeldt har du ingen stemmerett) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Skrevet 12. mars 2005 Jeg synes det er rart at ikke du og andre som har kirken den norske (statskirken) så langt opp i vrangstrupen,at ikke dere har meldt dere ut for lenge siden. Jeg meldte meg inn for ca. 10 år siden, men hadde jeg vært så til de grader missfornøyd som enkelte her er med kirken, da hadde jeg adri meldt meg inn. Nei, meld deg ut, slik at vi som trives i kirka kan få litt arbeidsfred (Når du er utmeldt har du ingen stemmerett) Hadde ikke du klaget om du hadde blitt meldt inn i en eller annen muslimsk organisasjon som mottar statstøtte fordi du ufrivillig er meldt inn? Mister stemmeretten? Hva er det du babler om. Visst er kjærka åpenbart hevet over det som finnes av medlemsjukseregler, men jeg får naturligvis stemme selv om jeg melder meg ut. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Jeg synes det er rart at ikke du og andre som har kirken den norske (statskirken) så langt opp i vrangstrupen,at ikke dere har meldt dere ut for lenge siden. Jeg meldte meg inn for ca. 10 år siden, men hadde jeg vært så til de grader missfornøyd som enkelte her er med kirken, da hadde jeg adri meldt meg inn. Nei, meld deg ut, slik at vi som trives i kirka kan få litt arbeidsfred (Når du er utmeldt har du ingen stemmerett) Selvfølgelig får man stemme selv om man ikke er medlem i statskirken 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Jeg synes det er rart at ikke du og andre som har kirken den norske (statskirken) så langt opp i vrangstrupen,at ikke dere har meldt dere ut for lenge siden. Jeg meldte meg inn for ca. 10 år siden, men hadde jeg vært så til de grader missfornøyd som enkelte her er med kirken, da hadde jeg adri meldt meg inn. Nei, meld deg ut, slik at vi som trives i kirka kan få litt arbeidsfred (Når du er utmeldt har du ingen stemmerett) Stemmerett? Jeg visste ikke at de arrangerte avstemninger i kjerka. Eller mener du ved Stortingsvalg? I så fall er du på bærtur. 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Fikk lokalavisa på morran i dag - hehe, HEF er ikke overvettes beigeistret foat kristne folk melder seg ut av kriken og inn hos dem i protest mot Kvarme -de sier de tar sitt livssyn mer alvorlig enn det - og nekter å ta dem inn som medlemmer - fordi de - så klart, ANTAR at det er KRISTNE mennesker som klarer å bli så opprørt over dette Kvarmevalget at de melder sg ut av kriken. *** leter etter link ***** nei - fant ikke. He he, det kan du si. Jeg har ikke skjønt helt hvorfor kirkefolk blir opprørt over ham. Hva er det som skiller han, i hovedtrekk, fra det de andre kirkelederne mener? 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Jo, det hadde vært langt enklere sånn, men det tør de ikke å risikere. Ubeskrivelig mengder folk kunne jo meldt seg ut, så derfor gjør de det så vanskelig som mulig. Det er vel litt sikkerhetsgrunner. En e-post kan hvemsomhelst forfalske. De skal vel ha underskrift i slike saker, og det må man tross alt sende inn. 0 Siter
psst Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Selvfølgelig får man stemme selv om man ikke er medlem i statskirken "Selvfølgelig får man stemme selv om man ikke er medlem i statskirken" Ehh tar jeg så feil, jeg trodde faktisk ikke man fikk stemme i menighetmøtene(årsmøte) hvis man ikke var medlem av kirken. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Jeg synes det er rart at ikke du og andre som har kirken den norske (statskirken) så langt opp i vrangstrupen,at ikke dere har meldt dere ut for lenge siden. Jeg meldte meg inn for ca. 10 år siden, men hadde jeg vært så til de grader missfornøyd som enkelte her er med kirken, da hadde jeg adri meldt meg inn. Nei, meld deg ut, slik at vi som trives i kirka kan få litt arbeidsfred (Når du er utmeldt har du ingen stemmerett) trodde du mente stortingsvalg, det virket nemlig sånn. 0 Siter
psst Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Hadde ikke du klaget om du hadde blitt meldt inn i en eller annen muslimsk organisasjon som mottar statstøtte fordi du ufrivillig er meldt inn? Mister stemmeretten? Hva er det du babler om. Visst er kjærka åpenbart hevet over det som finnes av medlemsjukseregler, men jeg får naturligvis stemme selv om jeg melder meg ut. Jeg regner med at du er døpt, og på den måten meldt inn i kirka. Hadde jeg vært innmeldt mot min vilje i en muslimsk forsamling, hadde jeg selfølgelig meldt meg ut tvert. Men, jeg forstår ikke at dere som har så mye mot kirken ikke melder dere ut . 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 "Selvfølgelig får man stemme selv om man ikke er medlem i statskirken" Ehh tar jeg så feil, jeg trodde faktisk ikke man fikk stemme i menighetmøtene(årsmøte) hvis man ikke var medlem av kirken. Hvor mange av kirkens medlemmer tror du stemmer ved kirkemøter? Jeg visste knapt at det fantes kirkemøter, og i min tid som statskirkemedlem fikk jeg aldri tilbud om å være med på noe slikt. De fleste ikke-kristne driter sikkert også i hva som blir avgjort på kirkemøtene. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Skrevet 12. mars 2005 Jeg regner med at du er døpt, og på den måten meldt inn i kirka. Hadde jeg vært innmeldt mot min vilje i en muslimsk forsamling, hadde jeg selfølgelig meldt meg ut tvert. Men, jeg forstår ikke at dere som har så mye mot kirken ikke melder dere ut . Jeg ble ikke meldt inn i kirka fordi jeg ble døpt. Jeg ble meldt inn i kirka fordi jeg ble født. Ser du ikke problemet med det? Jo, jeg skal melde meg ut. Men jeg burde ikke trenge å melde meg ut i utgangspunktet. Sånn det er i dag går det autmomatisk når man blir født. 0 Siter
psst Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 trodde du mente stortingsvalg, det virket nemlig sånn. Ok 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Skrevet 12. mars 2005 "Selvfølgelig får man stemme selv om man ikke er medlem i statskirken" Ehh tar jeg så feil, jeg trodde faktisk ikke man fikk stemme i menighetmøtene(årsmøte) hvis man ikke var medlem av kirken. Ah, kirkemøtene. Får jeg ikke stemme der i framtiden? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeei.... Jeg ante ikke at det fantes noe kirkemøte hvor man stemte på ting. Jeg vil tro de færreste vet det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.