Gå til innhold

Om å melde seg ut av statskirken

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Ah, kirkemøtene.

Får jeg ikke stemme der i framtiden? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeei....

Jeg ante ikke at det fantes noe kirkemøte hvor man stemte på ting. Jeg vil tro de færreste vet det.

"Får jeg ikke stemme der i framtiden? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeei...."

haha samme tenkte jeg ;)

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

23

• flisa

18

• ariadne

9

• Luna21365380663

9

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Får jeg ikke stemme der i framtiden? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeei...."

haha samme tenkte jeg ;)

Hehe, visste du at det fantes kirkemøter med valg? Jeg ante ikke engang at det fantes kirkemøter. :)

Skrevet

Hvor mange av kirkens medlemmer tror du stemmer ved kirkemøter? Jeg visste knapt at det fantes kirkemøter, og i min tid som statskirkemedlem fikk jeg aldri tilbud om å være med på noe slikt. De fleste ikke-kristne driter sikkert også i hva som blir avgjort på kirkemøtene.

Innnformasjonen når vel ikke ut. Men de som har interesse av å stemme er vel i hovedsak de som er aktiv i en menighet.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Hehe, visste du at det fantes kirkemøter med valg? Jeg ante ikke engang at det fantes kirkemøter. :)

Kirkemøter har jeg ikke hørt om. Men jeg har hørt om kirkekaffe, og jeg har alltid lurt på hva det er. Nå tror jeg at jeg har svaret: Kirkekaffe er den kaffen de drikker på kirkemøter :)

Mary Poppins
Skrevet

nei jeg har aldri hørt om disse kirkemøtene jeg, jeg har heller aldri fått noen invitasjon til noen av disse selv om jeg er medlem av statskirken.

lurer på hva man stemmer over der...

eller nei, egentlig så bryr jeg meg fint lite om det..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kirkemøter har jeg ikke hørt om. Men jeg har hørt om kirkekaffe, og jeg har alltid lurt på hva det er. Nå tror jeg at jeg har svaret: Kirkekaffe er den kaffen de drikker på kirkemøter :)

Kanskje det er Jesus sin siste kaffe eller noe sånt? :)

Skrevet

Ah, kirkemøtene.

Får jeg ikke stemme der i framtiden? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeei....

Jeg ante ikke at det fantes noe kirkemøte hvor man stemte på ting. Jeg vil tro de færreste vet det.

Ikke kirkemøte, men menighetsmøte,

Er du sikker på at man blir meldt inn i statskirken når man blir født? Jeg trodde det skjedde ved dåpen. Dette må jeg vist undersøke litt nærmere.

serendipity
Skrevet

Kanskje det er Jesus sin siste kaffe eller noe sånt? :)

Ettersom du er DOL`S ubestridte filmekspert (smiger lønner seg vel ;-) så lurer jeg på om det er noen vite i å "kaste bort" 1 t 44 min på å se en film som heter; "The Bourne Supremacy" /Gåten Jason Bourne.??

Er dette en slags oppfølger til en annen JB film? Bør jeg ha sett den andre først?

Gjest Kristen drammenser?
Skrevet

nei jeg har aldri hørt om disse kirkemøtene jeg, jeg har heller aldri fått noen invitasjon til noen av disse selv om jeg er medlem av statskirken.

lurer på hva man stemmer over der...

eller nei, egentlig så bryr jeg meg fint lite om det..

det er valg til menighetsrådene

disse blir annonsert i menighetsbladene i tillegg til lokalpressen

så jeg regner med at du har blitt invitert :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ettersom du er DOL`S ubestridte filmekspert (smiger lønner seg vel ;-) så lurer jeg på om det er noen vite i å "kaste bort" 1 t 44 min på å se en film som heter; "The Bourne Supremacy" /Gåten Jason Bourne.??

Er dette en slags oppfølger til en annen JB film? Bør jeg ha sett den andre først?

Ja, du bør ha sett den første filmen før du ser den andre. Det er ikke noe must (selv så jeg den andre for en ukes tid siden, og så lenge etter at jeg så film nummer 1 at jeg ikke husket noe av film nummer 1), men en klar fordel.

Den filmen er helt klart verdt 1 time og 44 minutter av ditt liv. Innenfor genren er den meget severdig.

serendipity
Skrevet

Ja, du bør ha sett den første filmen før du ser den andre. Det er ikke noe must (selv så jeg den andre for en ukes tid siden, og så lenge etter at jeg så film nummer 1 at jeg ikke husket noe av film nummer 1), men en klar fordel.

Den filmen er helt klart verdt 1 time og 44 minutter av ditt liv. Innenfor genren er den meget severdig.

Absolutt verdt å se. Tok sjansen på å se den uten å ha sett nr. 1, det var enel tilbakeblikk, på film nr. 1 så det hadde nok vært en fordel. Men jeg fikk med meg filmen alikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...