Gå til innhold

situps=flat mage = sant?usant?

Anbefalte innlegg

lalala1365380457
Skrevet

er det noen (spesiellt jenter) som har opplevd at magen har blitt flatere pga situps?

er så utålmodig når det gjelder trening, så jeg må få vite om det faktisk har noen effekt?! får jeg flatere mage?? (til sommern, hehe;)

Skrevet

Det hjelper ja.. Men du må gå generelt ned i vekt for at det skal synes da.

Hvis du har litt mage, får du ikke flat mage ved situps uten å trene lit annet også. Musklene legger seg jo under fettet...

lalala1365380457
Skrevet

Hvis du har litt mage, får du ikke flat mage ved situps uten å trene lit annet også. Musklene legger seg jo under fettet...

joa, men jeg har flat mage når jeg holder inn/strammer skjønner du...så med mindre jeg har mye fett under musklene så kanskje den blir en del flatere ved trening?

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvis du trener riktig, så får du flat mage.

Er veldig mange som trener magemusklene slik at de får utovermage i stedet..

lalala1365380457
Skrevet

Hvis du trener riktig, så får du flat mage.

Er veldig mange som trener magemusklene slik at de får utovermage i stedet..

ja, jeg så dette på ekstrem forandring.. at hvis du ikke holder inn magemusklene når du trener, så vil magemusklene bule utover og magen vil ikke bli flat.. dette gjorde jeg før, nå har jeg begynt å holde inn magen mens jeg trimmer den.. har du opplevd forskjell selv?

Skrevet

ja, jeg så dette på ekstrem forandring.. at hvis du ikke holder inn magemusklene når du trener, så vil magemusklene bule utover og magen vil ikke bli flat.. dette gjorde jeg før, nå har jeg begynt å holde inn magen mens jeg trimmer den.. har du opplevd forskjell selv?

"ja, jeg så dette på ekstrem forandring.. at hvis du ikke holder inn magemusklene når du trener, så vil magemusklene bule utover og magen vil ikke bli flat.."

...og dette har jeg aldri sett bekreftet av fagfolk. Jeg synes det høres rart ut.

Den enkleste måten å sørge for at magemusklene ikke buler ut på er å kjøre situps uten belastning. Bruker man crunch-maskiner etc. med økende belastning, så vil musklene vokse. Man vil sjelden ha større magemuskler, men heller strammere.

".................................."

Skrevet

"Hvis du har litt mage, får du ikke flat mage ved situps uten å trene lit annet også."

Ikke bare "litt annet". Man kan ikke forbrenne fett bare på magen - man må trene kardio slik at man minsker fettet over hele kroppen.

Skrevet

Det som også er en viktig faktor er genetikken. Noen får rett og slett ikke helt flat mage, fordi den naturlige fettfordelingen på kroppen gjør at det vil være en liten bue på magen uansett, med mindre man blir farlig tynn.

"..................................."

lalala1365380457
Skrevet

"ja, jeg så dette på ekstrem forandring.. at hvis du ikke holder inn magemusklene når du trener, så vil magemusklene bule utover og magen vil ikke bli flat.."

...og dette har jeg aldri sett bekreftet av fagfolk. Jeg synes det høres rart ut.

Den enkleste måten å sørge for at magemusklene ikke buler ut på er å kjøre situps uten belastning. Bruker man crunch-maskiner etc. med økende belastning, så vil musklene vokse. Man vil sjelden ha større magemuskler, men heller strammere.

var en eller annen kjent trener i usa som sa dette. om det ikke har blitt bekreftet av andre eller ikke vet jeg ei..

så du mener det er best å ta "rene" situps for å oppnå flatere mage?

vet ikke helt hvordan jeg kan forklare dette men; enkelte kan presse ut magen for å få den til å bule, min er på en måte naturlig presset ut..om jeg presser ut magen er det veldig liten forskjell..er dette fordi jeg har slappe magemuskler, eller har jeg bare rar mage? derimot har får jeg flat mage hvis jeg strammer magen.. hvis du skjønner hva jeg mener,hehe

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

var en eller annen kjent trener i usa som sa dette. om det ikke har blitt bekreftet av andre eller ikke vet jeg ei..

så du mener det er best å ta "rene" situps for å oppnå flatere mage?

vet ikke helt hvordan jeg kan forklare dette men; enkelte kan presse ut magen for å få den til å bule, min er på en måte naturlig presset ut..om jeg presser ut magen er det veldig liten forskjell..er dette fordi jeg har slappe magemuskler, eller har jeg bare rar mage? derimot har får jeg flat mage hvis jeg strammer magen.. hvis du skjønner hva jeg mener,hehe

Jeg tror det har med holdning å gjøre. Har du dårlig holdning, vil vel magen kanskje bule mer ut enn om du har en snorrett rygg.

Skrevet

"Hvis du har litt mage, får du ikke flat mage ved situps uten å trene lit annet også."

Ikke bare "litt annet". Man kan ikke forbrenne fett bare på magen - man må trene kardio slik at man minsker fettet over hele kroppen.

Hva betyr det å trene kardio?

lalala1365380457
Skrevet

Jeg tror det har med holdning å gjøre. Har du dårlig holdning, vil vel magen kanskje bule mer ut enn om du har en snorrett rygg.

nja..om jeg retter meg opp så blir det ikke så stor forskjell på det at om jeg strammer magen så blir den flat..

men ja, magen ser jo flatere ut når man retter seg opp, om det var det du mente?!

Skrevet

Hva betyr det å trene kardio?

Jogging, sykling, gåing, skigåing, stepping etc.

Skrevet

Jogging, sykling, gåing, skigåing, stepping etc.

Takker.

På teningssenteret er det en tredemølle som viser pulsen. Vet du hvilken puls som er best å holde seg til for å komme i bedre form?

Gjest papirtiger
Skrevet

Har alltid hatt flat mage, men etter at jeg ble mer bevisst på dette har jeg fått midtrille. Så ja, det har noe for seg :)

lalala1365380457
Skrevet

Har alltid hatt flat mage, men etter at jeg ble mer bevisst på dette har jeg fått midtrille. Så ja, det har noe for seg :)

ok, det var godt å høre =) er så mye trening som skal hjelpe, men bare er lureri, så det er godt å få bekreftelse på at det har noen effekt (lite motiverende når man spekulrer på om det er lureri;)

Skrevet

Om den ikke blir flatere blir den mer muskuløs... For å kvitte seg med fett må man trene fettforbrenning. Men maven ser penere ut når den har litt muskler. Blir det for mye muskler og for lite fett likner den en trenet guttemave - og det er vel ikke noe vi jenter vil ha?

lalala1365380457
Skrevet

Om den ikke blir flatere blir den mer muskuløs... For å kvitte seg med fett må man trene fettforbrenning. Men maven ser penere ut når den har litt muskler. Blir det for mye muskler og for lite fett likner den en trenet guttemave - og det er vel ikke noe vi jenter vil ha?

ingen fare, har ikke planer om å trene den så mye..blir litt matcho på en jente det ja..vil bare få den litt flatere..

Skrevet

Takker.

På teningssenteret er det en tredemølle som viser pulsen. Vet du hvilken puls som er best å holde seg til for å komme i bedre form?

140 - 160 slag i minuttet.

Skrevet

140 - 160 slag i minuttet.

Flott, da vet jeg hvor jeg skal legge tempoet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...