Gå til innhold

Hvor har det blitt av Sør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du nevnte det selv: Familiegjenforening ved giftemål.

Som regel og aller helt med søskenbarnet sitt fra Gurjat-provinsen i Pakistan hvor de fleste som bor i Norge kommer fra.

Ok, jeg trodde bare at det var strengt med familiegjenforening også.

Merkelig da, at de som er født og oppvokst her så ofte finner kjærligheten i en som aldri har bodd her. Det må da by på mange problemer i ekteskapet.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Champagne

6

• mrxx

3

• serendipity

2

• Prozak

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Arbeidsinnvandrerne er her fortsatt.

Selvsagt. Men det kommer ikke inn nye arbeidsinnvandrere i dag, det var det jeg mente. De pakistanerne som kommer til Norge i dag kommer vel på familiegjenforening eller slikt.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Merkelig da, at de som er født og oppvokst her så ofte finner kjærligheten i en som aldri har bodd her. Det må da by på mange problemer i ekteskapet.

Problemer er det nok i de fleste ekteskap.

Gjest bebba
Skrevet

Ja, jeg snakker jo ikke om de som er født her, de er jo norske.

Men det er mange i 20-årene som snakker veldig gebrokkent, og de kan ikke ha bodd her hele livet, da ville de vært bedre i norsk.

Jo de kan ha bodd her hele livet.

serendipity
Skrevet

Det er ikke så lenge siden hun var her.

Jøss... er Sør en dame?? Jeg har dolet i 6 år og ikke fått med meg det!?!?!

serendipity
Skrevet

Det er ikke så lenge siden hun var her.

Ok, ja, nå skjønte jeg. Det dreide seg om Dorte dit innegg..

Skrevet

Problemer er det nok i de fleste ekteskap.

Tja, problemer er det vel ikke, da må man rede ut av dem isåfall.

Jeg tenkte mer på det praktiske. Jeg kunne aldri giftet meg med en mye eldre f.eks. fordi vi da ville hatt veldig forskjellige venner. Og preferansene ville vært helt annerledes.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Jeg tror det er Dorthe som er dame. Men det kan selvsagt hende jeg tar feil.

Gjest bebba
Skrevet

Nei Sør er en mann, og Dorthe er en dame.

Gjest Morsk
Skrevet

Det ble strengere regler for et par år siden ja...nettopp fordi nær samtlige av disse ekteskapene er arrangert, og planlagt av familiene allerede når barna ble født.

Skrevet

Det ble strengere regler for et par år siden ja...nettopp fordi nær samtlige av disse ekteskapene er arrangert, og planlagt av familiene allerede når barna ble født.

Og det tillates gjenforening selv når det er åpenlyst at det er arrangerte ekteskap (som bare er et penere ord for tvangsgifte)?

Gjest Morsk
Skrevet

Og det tillates gjenforening selv når det er åpenlyst at det er arrangerte ekteskap (som bare er et penere ord for tvangsgifte)?

Det skal være sikkert å visst at tillates, ja.

Gjest gliser
Skrevet

Who cares.

Åhhhhh *trekker et lettelsens sukk*

bryr meg ikke. Godt å slippe fordømmelsene .....

håper en viss fyr har fått enveisbillet til et sted der bare pepper og kaktus gror.

Gjest malun
Skrevet

Eh.. jo..

Hvorfor spør du om det? Det er da minst 30 år siden! De er jo norske nå, jeg snakker om de som kommer hit nå.

Av måten du spurte, virket det som om du ikke visste noe om hvordan de begynte å komme hit i første omgang - så jeg måtte bare spørre.

Skrevet

"Vi får legge inn et raseinnlegg så kommer han nok snart?"

Om han så er i Kuala Lumpur og håndmater gatebarn, så lukter han nok at noen bruker "ukorrekte" uttrykk om rase og etnisk tilhørighet her på DOL :-)

"................................."

"..i Kuala Lumpur og håndmater gatebarn"???

Søtt, det kaller jeg en skikkelig ildsjel :o)

Skrevet

Savner overhode ikke han, makan til diskusjonsteknikk skal man lete lenger etter. Ingen som tar han alvorlig lenger vel?

Eneste fordelen er at vi får litt liv her inne med masse krangling i trådene og det kan jo være underholdende og artig.

Gjest bebba
Skrevet

Savner overhode ikke han, makan til diskusjonsteknikk skal man lete lenger etter. Ingen som tar han alvorlig lenger vel?

Eneste fordelen er at vi får litt liv her inne med masse krangling i trådene og det kan jo være underholdende og artig.

Han skapte ofte liv her inne, og hadde mye godt å bidra med. Han ødela bare så utrolig mye for seg selv med kverulering.

Skrevet

Han skapte ofte liv her inne, og hadde mye godt å bidra med. Han ødela bare så utrolig mye for seg selv med kverulering.

Hehe, ja han skaper liv og røre, men ødelegger alle sakene han står for. Har ikke sansen for han bortsett fra at det blir liv av det. Det er en som aldri vil klare å få i gjennom sine saker, bortsett fra der han i tilfelle kan presse de i gjennom.

Gjest bebba
Skrevet

Hehe, ja han skaper liv og røre, men ødelegger alle sakene han står for. Har ikke sansen for han bortsett fra at det blir liv av det. Det er en som aldri vil klare å få i gjennom sine saker, bortsett fra der han i tilfelle kan presse de i gjennom.

Ingen får noenting igjennom med slik diskusjonsteknikk, men er det meningen?

Skrevet

savner jeg. PC-kræsj igjen?

Jeg er på sykehuset og dataen er helt tullete her. Men jeg skal hjem på fredag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...