Gå til innhold

Forelsket som aldri før

Anbefalte innlegg

Gjest Ordentlig forelsket nå
Skrevet

Jeg har kjent kjæresten min i ca. et år. Jeg vet nå helt sikkert at jeg elsker ham og vil ha ham. Han har vært veldig usikker, og er ikke skilt fra sin kone som har bodd i et annet land i tre år nå. Han har presisert hele tiden at han ikke tenker seg å gå tilbake til henne og at de er ferdige med hverandre.

I november sa jeg til ham at nå måtte det bli slutt mellom oss siden han ikke greide å bestemme seg. Han kommer fra Sri Lanka og i juleferien sendte jeg ham tekstmelding etter flodbølgekatastrofen. Jeg greide ikke å la være. Vi hadde litt kontakt via SMS i januar, og plutselig fikk jeg en melding en natt om at foreldrene var syke begge to og innlagt på sykehus. Jeg ringte han med engang jeg våknet og da var han på vei til neste fly. Han kom hjem nå i uka, og jeg fikk meldinger fra ham at foreldrene hadde dødd før han rakk frem. Han er helt på bunnen av seg selv, og inne i en voldsom sorgperiode. I går kveld kom han plutselig på besøk. Første gang at han ikke har brydd seg om å sjekke om jeg var alene. Han så veldig medtatt ut, men jeg fikk han til å fortelle om reisen, begravelsen etc. Jeg spurte han om hans kone og hun hadde vært der, og plutselig skjønte jeg at hun vil ikke skilles fra ham, men det vil han. Jeg har trodd at de ville skilles begge to. Derfor er ingenting gjort opp økonomisk.

Vi havnet opp i senga, noe som alltid skjer når vi møtes og jeg var sterkt preget av å møte ham igjen. Jeg holdt tårene tilbake, men var ganske følelsesladet. Han gikk selvom jeg ba ham innstendig om å bli, og det har skjedd før. Han sier at han sover best hjemme. Jeg savnet ham voldsomt i natt og har sendt ham meldinger i natt med våre egne kallenavn og språk (som ingen andre kan forstå). Har ikke fått noe svar, og nå er jeg skremt. Vil ham meg eller ikke? Sitter han innestengt og sørger? Har han ikke stått opp i dag osv.

Jeg elsker ham oppriktig. Han er den mest vidunderlige elskeren jeg noen sinne har hatt, og utrolig oppegående og kvikk i hodet. Jeg vet at nå må jeg gi ham tid, men hvordan kan jeg hjelpe ham uten å bli for på gående.

Takknemlig for råd.

Skrevet

Du har vært sammen med en gift mann i ett år..

Det han gjør mot henne nå, kan han gjøre mot deg senere..

Skrevet

jeg synes han virker som en merkelig skrue...

hvorfor spør du ham ikke rett ut om hva han vil istedetfor å risikere å bli utnyttet og såret??

Gjest Ordentlig forelsket
Skrevet

Du har vært sammen med en gift mann i ett år..

Det han gjør mot henne nå, kan han gjøre mot deg senere..

De har ikke bodd sammen i denne tiden, de er separert. Tror du det er noe uvanlig?

Gjest Ordentlig forelsket.
Skrevet

jeg synes han virker som en merkelig skrue...

hvorfor spør du ham ikke rett ut om hva han vil istedetfor å risikere å bli utnyttet og såret??

Han utnytter meg ikke. Jeg er voksen nok til å si ja eller nei. Det er ikke så enkelt å vite hva en vil i en så vanskelig familiesituasjon. Akkurat nå har jeg tenkt å være den vennen og medmennesket som han trenger.

Skrevet

De har ikke bodd sammen i denne tiden, de er separert. Tror du det er noe uvanlig?

Uvanlig med menn som finner seg en annen? Nei, det tror jeg ikke det er dessverre.

Det jeg reagerer på, er at man (han) vil inn i et annet forhold med det samme, når han tydelig tok feil første gang han trodde det var kjærlighet (den gangen han giftet seg)

Skrevet

Uvanlig med menn som finner seg en annen? Nei, det tror jeg ikke det er dessverre.

Det jeg reagerer på, er at man (han) vil inn i et annet forhold med det samme, når han tydelig tok feil første gang han trodde det var kjærlighet (den gangen han giftet seg)

Han har vært gift to ganger. Jeg har vært gift også.

De har vært separert i mange år, men møtes i familiesammenhenger. Akkurat som jeg og min eksmann. Bakgrunnen vår er lik på det området, unntatt at jeg er ferdig med skilsmissen. Har en norsk venninne som fremdeles blir forsørget av sin mann og bor i felles hus femten år etter separasjonen.

Skrevet

Han har vært gift to ganger. Jeg har vært gift også.

De har vært separert i mange år, men møtes i familiesammenhenger. Akkurat som jeg og min eksmann. Bakgrunnen vår er lik på det området, unntatt at jeg er ferdig med skilsmissen. Har en norsk venninne som fremdeles blir forsørget av sin mann og bor i felles hus femten år etter separasjonen.

Da du giftet deg, var du den gang sikker på at kjærligheten skulle vare?

Hvis ja, hvorfor tror du ikke du kan ta feil igjen?

Hvis nei, hvorfor giftet du deg?

Voksne folk med ett og to ekteskap bak seg, bør tenke seg veldig godt om. Er det barn inne i bildet, bør man iallefall være "kjærester" en lang stund før det blir snakk om samboerskap eller giftemål.

Skrevet

Voksne folk med ett og to ekteskap bak seg, bør tenke seg veldig godt om. Er det barn inne i bildet, bør man iallefall være "kjærester" en lang stund før det blir snakk om samboerskap eller giftemål.

Ingen snakker om giftermål eller samboerskap her.

Skrevet

Ingen snakker om giftermål eller samboerskap her.

Nei, men da er det greit. Kos deg mens du kan (forutsatt at du er barnløs)

Og håp ikke på noe særlig mer.

Skrevet

Nei, men da er det greit. Kos deg mens du kan (forutsatt at du er barnløs)

Og håp ikke på noe særlig mer.

Jeg har store barn,og de er ikke særlig involvert. Unntatt at de vet at han eksisterer og har hilst på ham som min venn.

Jeg var gift i mange år, og vi er begge to veldig forsiktige pga. det. Jeg er og har vært så vettskremt for ham pga. alt det han vært oppi i det siste.

Skrevet

God unnskyldning det der med at man sover best hjemme. Vanligvis noe man kommer på ca 3 sekunder etter utløsningen.

Skrevet

Jeg har store barn,og de er ikke særlig involvert. Unntatt at de vet at han eksisterer og har hilst på ham som min venn.

Jeg var gift i mange år, og vi er begge to veldig forsiktige pga. det. Jeg er og har vært så vettskremt for ham pga. alt det han vært oppi i det siste.

tror du kommer til å brenne deg her, men det er selvfølgelig opp til deg.. mener fortsatt du burde spørre ham rett ut omhva han ønsker og vil...

men for all del lykke til, håper det går bra med deg.

Gjest bebba
Skrevet

God unnskyldning det der med at man sover best hjemme. Vanligvis noe man kommer på ca 3 sekunder etter utløsningen.

eller etter en lang flytur

Gjest bebba
Skrevet

tror du kommer til å brenne deg her, men det er selvfølgelig opp til deg.. mener fortsatt du burde spørre ham rett ut omhva han ønsker og vil...

men for all del lykke til, håper det går bra med deg.

en ting er å ønske seg noe. annet er at det er praktisk gjennomførbart

Gjest bebba
Skrevet

Det er vel snakk om å gi råd til å hjelpe et menneske i sorg her. Ikke akkurat praktiske ting som farge på soveromsveggene i tilkommende felles bolig. Å elske et menneske betyr ikke at du har tenkt å flytte sammen med vedkommende i morgen, og at du ikke husker sorgen over skilsmissen. Det er meget naturlig å gå inn i et forhold etter en stund.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...