Gå til innhold

flagyl.. hvordan tolke bruksanvisning?

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som vet?

Hei alle sammen! håper noen kan hjelpe meg litt..

jeg har fått flagyl mot utflod - men skjønner ikke helt når jeg skal ta neste og siste dose..

på klistralappen står det:

"5 tabletter som engangsdose med 2 dagers mellomrom. Ikke flagyl og alkohol samme dag."

jeg tok 5 tabletter i dag, skal jeg ta de andre 5 på lørdag eller søndag? Det blir vel søndag? Er ikke helt treig altså, men husker ikke hva legen sa, etter hvor mange timers mellomrom jeg skulle ha.

Og hvorfor fikk jeg to esker med flagyl når det er ti i hver eske? Jeg skal jo bare behandles en gang??

Fikk jeg de i tilfelle jeg får plager igjen eller?

Også lurer jeg på om jeg kan drikke i morgen? Det står jo ikke samme dag? Eller er det best å holde seg unna alkohol til over helga?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17725-flagyl-hvordan-tolke-bruksanvisning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du tar første dose torsdag, må du ta neste dose lørdag (2 dager =48 timer)

Jeg vet ikke hvorfor du fikk to esker. Din partner skal ikke ha behandling.

Du bør vente til over helgen med alkohol, du kan bli skikkelig dårlig, de virker som antabus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...