Gå til innhold

Sykmelding ved sterke mens-smerter?

Anbefalte innlegg

Gjest JanneLise
Skrevet

Jeg går på piller for å få en bortfalls-blødning. Må gjøre dette ca hver sjette mnd pga sykdom. Har ikke mensblødning ellers.

Jeg vet av erfaring at dette gjør vondt, MYE vondere enn vanlige mens-smerter. Jobber innen pleie/omsorg og forige gang måtte jeg ta ut egenmeldingsdager.

Noen som vet om jeg kan kontakte lege å få sykmedling?

Gjest ane birgitte
Skrevet

Du kan jo høre med legen. Men jeg mener du burde gå på jobb....

Gjest prust
Skrevet

Skjønte ikke dette jeg. Hva er bortfalls-blødning? Hvorfor gjør du dette hver 6. måned?

Gjest JanneLise
Skrevet

Skjønte ikke dette jeg. Hva er bortfalls-blødning? Hvorfor gjør du dette hver 6. måned?

Har en sykdom som gjør at jeg ikke har vanlig mensen. Min lege har sagt at det kan være farlig å ikke ha blødninger pga at slimhinnen i livmoren blir så tykk (eller noe sånt....). Det kan føre til kreft.

Må derfor ta piller hver sjette mnd for å få blødning.

Gjest prust
Skrevet

Har en sykdom som gjør at jeg ikke har vanlig mensen. Min lege har sagt at det kan være farlig å ikke ha blødninger pga at slimhinnen i livmoren blir så tykk (eller noe sånt....). Det kan føre til kreft.

OK. Takk for info.

landsbyidioten
Skrevet

Har man vondt så har man vondt. Å jobbe er ikke alt her i livet. Nå blander jeg inn min eksistensielle angst her, men for all del. Få deg en sykmelding.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Den legen som gir det piller må vel kunne vurdere det? Forklar at du har så vondt at du ikke kan jobbe noen dager hver gang. Klart han må sykemelde deg disse dagene når det er pga en sykdom!

Gjest veit åssen det er
Skrevet

Du kan jo høre med legen. Men jeg mener du burde gå på jobb....

Du har tydligvis aldri hatt mens smerter.Alle reagerer ikke likt på smerte.Noen tåler mere enn andre.

Tvillingmamma
Skrevet

Farlig for deg å ikke ha blødning eller farlig generelt?

Vi er jo en del kvinner som går på hormonspiral og har "mistet" mensen av den grunn. Selv har jeg ikke hatt blødning på 4 år...

Gjest ja selvsagt
Skrevet

Selvsagt kan du sykmeldes. Selv er jeg sykmeldt 1 (av og til 2) dag/er hver måned pga uvanlig sterke menssmerter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...