Gjest Inol Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Jeg ringer i blant til en i USA, men det er svært ofte at jeg ikke kommer igjennom. Det kommer ingen ringetone eller noe, den står liksom bare og kobler opp, og så kommer det 'feil ved tilkobling' opp på displayet på telefonen min, og så avsluttes det. Vet noen hva grunnen kan være til det? Noen tips til hva jeg kan gjøre? En annen ting,- hvordan kan en fra USA ringe meg på noteringsoverføring (collect call, altså)? Og er det noen plass jeg kan finne ut hvor mye det vil koste meg? 0 Siter
Gemini Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Er det til mobiltelefonen din, eller fasttelefon? Det er ofte manglende roaming-avtale mellom ditt og den andres telefonselskaper som er problemet. 0 Siter
flowy Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Et lite tips: Last ned skype og ring for 14 øre minuttet fra Pc'en din eller kjøp telefonkort på www.callingcard.no 0 Siter
Gjest Inol Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Et lite tips: Last ned skype og ring for 14 øre minuttet fra Pc'en din eller kjøp telefonkort på www.callingcard.no Hm..må jeg ringe til en annen PC da? Og det telefonkortet, må jeg ringe fra telefonautomat? 0 Siter
Gjest Inol Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Er det til mobiltelefonen din, eller fasttelefon? Det er ofte manglende roaming-avtale mellom ditt og den andres telefonselskaper som er problemet. Problemet med tilkoblingen får jeg når jeg ringer fra min mobiltelefon til den amerikanske mobiltelefonen (har ingen andre alternativer). For noteringsoverføring gjelder det fra den amerikanske mobiltelefonen til min mobiltelefon. Noen tips? 0 Siter
flowy Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Hm..må jeg ringe til en annen PC da? Og det telefonkortet, må jeg ringe fra telefonautomat? Ja, da må du ringe til en annen PC for å få det gratis. Eller du kan ringe fra din PC til telefon for 0,017 euro/min. Gå til www.skype.com og last ned programmet helt gratis. Du skjønner fort hvordan det virker. Med telefonkort kan du ringe fra hvilken som helst telefon. Du ringer først et 800 nr gratis og taster inn koden til kortet. Så slår du nummeret du vil ringe. Da ringer du via ip-telefoni og sparer masse penger. 0 Siter
Gjest Inol Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Ja, da må du ringe til en annen PC for å få det gratis. Eller du kan ringe fra din PC til telefon for 0,017 euro/min. Gå til www.skype.com og last ned programmet helt gratis. Du skjønner fort hvordan det virker. Med telefonkort kan du ringe fra hvilken som helst telefon. Du ringer først et 800 nr gratis og taster inn koden til kortet. Så slår du nummeret du vil ringe. Da ringer du via ip-telefoni og sparer masse penger. Det er uaktuelt å ringe til en annen PC, iallfall.. Men altså, poenget mitt i det første innlegget var jo at jeg ikke kom igjennom til den andre telefonen, og at jeg lurer på hva problemet er der. Og det andre spørsmålet er hvor mye det koster for meg å -motta- noteringsoverføring. Jeg vil jo høyst sannsynlig få til å ringe opp igjen, men jeg lurer på om det er en skyhøy tilkoblingsavgift eller hva.. 0 Siter
Gemini Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Har du prøvd å ringe Telenor (eller ditt mobilselskap) sin kundeservice for å spørre? 0 Siter
Gjest Inol Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Har du prøvd å ringe Telenor (eller ditt mobilselskap) sin kundeservice for å spørre? Jepp. Jeg gjorde ham og hans kollegaer temmelig fortvilte *humre*. Men altså...jeg gjorde det sent i går kveld, og de sa det skulle gi meg tilbakemelding til uka, de skulle bare drive litt research først Men angående det med at jeg bare av og til kommer igjennom, det ante han ikke hva kunne være. 0 Siter
Gemini Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 En venninne av meg som bodde i USA i en periode snakket om at noen der hadde en spesiell type "lokal-mobiltelefon", som altså fungerte kun innen et gitt lokalt område. Kan det være at den du ringer har noe slikt? Ellers må det vel være en mulighet for at en av dere bruker fasttelefon? Hvis du har mulighet til å ringe fra en fasttelefon, men ikke vil belaste den vanlige regningen, så kan du prøve et telefon/ringekort, f.eks. dette: http://www.megakort.no/shop/cart.php Du finner flere her: http://www.startsiden.no/kategorier/okonomi_og_naringsliv/bransjer/data_og_kommunikasjon/tele_og_mobil/telefontjenester/ 0 Siter
Gjest Inol Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 En venninne av meg som bodde i USA i en periode snakket om at noen der hadde en spesiell type "lokal-mobiltelefon", som altså fungerte kun innen et gitt lokalt område. Kan det være at den du ringer har noe slikt? Ellers må det vel være en mulighet for at en av dere bruker fasttelefon? Hvis du har mulighet til å ringe fra en fasttelefon, men ikke vil belaste den vanlige regningen, så kan du prøve et telefon/ringekort, f.eks. dette: http://www.megakort.no/shop/cart.php Du finner flere her: http://www.startsiden.no/kategorier/okonomi_og_naringsliv/bransjer/data_og_kommunikasjon/tele_og_mobil/telefontjenester/ Nei...ingen mulighet for at noen av oss bruker fasttelefon.. Tror ikke den mobilen er en sånn lokal en, for det hender jeg kommer igjennom.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.