Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi har prøvd å bli gravide i nesten 3,5 år med en liten pause og en spontanabort. Nå er det snakk om at jeg skal få prøve pergo kur fordi syklusene mine er ujevne. Er det noe jeg bør ta hensyn til før jeg begynner? Kan det f.eks være lurt å ta det med ro i tiden før jeg starter, stresse ned, sove nok osv.Hilsen Nina

Skrevet

Uff, det var lang tid... Håper virkelig det lykkes for dere med pergo!

Det kan vel alltids lønne seg å ta det mer med ro, leve sunt, få nok søvn, så det skader hvertfall ikke!

Lykke, lykke til!

Skrevet
  Niobe skrev (På 12.3.2005 den 22.07):

Uff, det var lang tid... Håper virkelig det lykkes for dere med pergo!

Det kan vel alltids lønne seg å ta det mer med ro, leve sunt, få nok søvn, så det skader hvertfall ikke!

Lykke, lykke til!

Tusen takk. Ja. det er lenge. Skulle egentlig hatt termin om en uke, men aborterte i uke 5. fordi om det var tidlig var det grusom fordi vi da hadde prøvd i nesten 3 år. Tusen takk for svaret.

Skrevet
  prayer skrev (På 12.3.2005 den 22.13):

Tusen takk. Ja. det er lenge. Skulle egentlig hatt termin om en uke, men aborterte i uke 5. fordi om det var tidlig var det grusom fordi vi da hadde prøvd i nesten 3 år. Tusen takk for svaret.

Skjønner godt at det må ha vært fælt, samme hvor tidlig aborten skjedde.

serendipity
Skrevet
  prayer skrev (På 12.3.2005 den 22.13):

Det er iallefall ingen uting å få nok sovn, frisk luft og litt mosjon. Leit å høre om aborten, og skjønnner veldig godt at dette må ha vært svært trist. Håper det ordner seg for dere snart. Lykke til ;-)

Mette Moen, Gynekolog
Skrevet

Hvis du er overvektig, er det lurt å forsøke å redusere vekten. Å kutte ut røyk er lurt for alle som strever med å bli gravid. Moderat forbruk av alkohol og unngå medikamenter av tpen NSAID som Ibux, Napren osv. Tilskudd av folat på 400g daglig bør man ta hvis man forsøker å bli gravid. Samleie to-fire ganger i uken

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...