prayer Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Hei, vi har prøvd å bli gravide i nesten 3,5 år med en liten pause og en spontanabort. Nå er det snakk om at jeg skal få prøve pergo kur fordi syklusene mine er ujevne. Er det noe jeg bør ta hensyn til før jeg begynner? Kan det f.eks være lurt å ta det med ro i tiden før jeg starter, stresse ned, sove nok osv.Hilsen Nina 0 Siter
Niobe Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Uff, det var lang tid... Håper virkelig det lykkes for dere med pergo! Det kan vel alltids lønne seg å ta det mer med ro, leve sunt, få nok søvn, så det skader hvertfall ikke! Lykke, lykke til! 0 Siter
prayer Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Skrevet 12. mars 2005 Uff, det var lang tid... Håper virkelig det lykkes for dere med pergo! Det kan vel alltids lønne seg å ta det mer med ro, leve sunt, få nok søvn, så det skader hvertfall ikke! Lykke, lykke til! Tusen takk. Ja. det er lenge. Skulle egentlig hatt termin om en uke, men aborterte i uke 5. fordi om det var tidlig var det grusom fordi vi da hadde prøvd i nesten 3 år. Tusen takk for svaret. 0 Siter
Niobe Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Tusen takk. Ja. det er lenge. Skulle egentlig hatt termin om en uke, men aborterte i uke 5. fordi om det var tidlig var det grusom fordi vi da hadde prøvd i nesten 3 år. Tusen takk for svaret. Skjønner godt at det må ha vært fælt, samme hvor tidlig aborten skjedde. 0 Siter
serendipity Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Tusen takk. Ja. det er lenge. Skulle egentlig hatt termin om en uke, men aborterte i uke 5. fordi om det var tidlig var det grusom fordi vi da hadde prøvd i nesten 3 år. Tusen takk for svaret. Det er iallefall ingen uting å få nok sovn, frisk luft og litt mosjon. Leit å høre om aborten, og skjønnner veldig godt at dette må ha vært svært trist. Håper det ordner seg for dere snart. Lykke til ;-) 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Hvis du er overvektig, er det lurt å forsøke å redusere vekten. Å kutte ut røyk er lurt for alle som strever med å bli gravid. Moderat forbruk av alkohol og unngå medikamenter av tpen NSAID som Ibux, Napren osv. Tilskudd av folat på 400g daglig bør man ta hvis man forsøker å bli gravid. Samleie to-fire ganger i uken Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.