Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Abort er en kynisk handling
Skrevet

Synes ikke de bør heve greensen, nei. De kan jo tross alt redde barn ned i uke 23 (eller var det 22 eller 24?), men nå snakker de om å heve grensen (ved spesielle tilfeller håper jeg) til uke 20. En dag kommer de til å tråkke over den grensen, slik at det er kvinnen som velger om barnet skal leve eller dø. De gjør jo det nå også, men jeg synes alt blir så mye verre når det er slik i grenseland. Selv er jeg motstander av fri abort, men vet ikke hva jeg ville gjort selv i et forskjellige tilfeller (voldtekt osv..) Men jeg dømmer ingen..

Barn kan nok reddes før den tid. Leste nylig et sted om et barn som bare var 250 gram og som overlevde.

Jeg synes det er på tide folk ser faktum i øynene først da kan man diskutere med de. Mange som er for fri abort aner ikke noe om fosterets utvikling og det irriterer meg.

Skrevet

Uff, helt forferdelig... Kan ikke fatte at man vurderer å HEVE abortgrensen her i landet. Det er jo åpenbart et steg i helt feil retning! Hvordan kan det være en kvinnerettighet å drepe sitt ufødte barn?

Ved visse typer sykdommer vet du kanskje ikke om det før etter uke 12. Men kan snakke så mye man vil om rett og galt, men samfunnet stiller lite opp for de som får barn som er alvorlig multihandikappet.

Luna21365380663
Skrevet

Barn kan nok reddes før den tid. Leste nylig et sted om et barn som bare var 250 gram og som overlevde.

Jeg synes det er på tide folk ser faktum i øynene først da kan man diskutere med de. Mange som er for fri abort aner ikke noe om fosterets utvikling og det irriterer meg.

En ung kvinne på jobb hadde nettopp innledet et forhold til en mann som hadde et barn fra før, og hun ble gravid. Hun brukte piller, men hadde vært litt dårlig, og tydeligvis veldig fruktbar..

Hun kom på jobb og fortalte det, og bare "psj-et" det bort, som om det ikke var noen stor sak at hun hadde tatt abort.. Skjønner ikke at noen klarer det, jeg.. Det skal mye til før jeg synes det er en "god grunn" til å ta abort; "det passer litt dårlig", er like dumt synes jeg, som å si at du vil omplassere bikkja fordi du er blitt "allergisk" når den runder året..

Men de får gjøre som de vil; jeg vet ikke hvordan det er å være henne; kanskje hun tok på seg en maske, men jeg vet som sagt ingenting om hennes tanker, og har ingen rett til å si om hun gjorde noe "galt" eller ikke..

Skrevet

Det samme tenkte jeg så jeg klikket bare på den øverste og det holdt LENGE for meg. Det er nesten så en kan skjønne denne Nessa-fyren -men IKE metodene hans - det gjør alt bare motbydelig.

Ikke sant? Som for mange år siden, da han og det svinet av en helvetes pur ond jævel, børre knutsen, lå på taket over en abortklinikk og skrek og hylte mens de kastet små dukker insmurt med ketchup på de allerede psykisk skakkjørte ungjentene som kom ut derfra. Det er ikke mange mennesker jeg mener ikke fortjener å leve, men de svina der hadde jeg sansynligvis trekt på smilebåndet av hvis noen hadde tatt knekken på dem.

"................................."

Skrevet

Ikke sant? Som for mange år siden, da han og det svinet av en helvetes pur ond jævel, børre knutsen, lå på taket over en abortklinikk og skrek og hylte mens de kastet små dukker insmurt med ketchup på de allerede psykisk skakkjørte ungjentene som kom ut derfra. Det er ikke mange mennesker jeg mener ikke fortjener å leve, men de svina der hadde jeg sansynligvis trekt på smilebåndet av hvis noen hadde tatt knekken på dem.

"................................."

....man kunne jo kalt det SEN abort? ;:)

Skrevet

....man kunne jo kalt det SEN abort? ;:)

Ja, en abort er det eneste de to der hadde dugd som.

"....................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...