Gå til innhold

hva gir dere fadderbarna deres i gave

Anbefalte innlegg

Gjest Kenyafadder
Skrevet

har et fire år gammelt fadderbarn i Kenya som jeg hadde lyst til å gi en gave til. Det må kunne sendes i posten og ikke bli ødelagt på veien. Det kan ikke være så fancy eller dyre ting at hun kan risikere å bli ranet for det. Litt synd om familien selger det også hvis de er i pengenød.

jeg tenkte på fargeblyanter etc.. Noen flere forslag?

Skrevet

Nå har ikke jeg noe fadderbarn, men jeg vil tro at fargeblyanter er en god ide. Og så en fargebok i tillegg, kanskje.

Noen fine hårstrikker og hårspenner er vel også kjekt. Det ville ihvertfall mi snuppe likt å få.

Dette er vel også ting som hun ikke vil bli ranet for, som du sier.

Og som er lette å sende.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Kan du ikke gi et klesplagg da? Det veier jo ikke mye. Shorts og t-skjorte feks. Eller et lite skjørt eller en kjole til pent. Ei lita håndveske er sikkert artig for ei fireårig jente også.

Gjest dina2
Skrevet

Nå har ikke jeg noe fadderbarn, men jeg vil tro at fargeblyanter er en god ide. Og så en fargebok i tillegg, kanskje.

Noen fine hårstrikker og hårspenner er vel også kjekt. Det ville ihvertfall mi snuppe likt å få.

Dette er vel også ting som hun ikke vil bli ranet for, som du sier.

Og som er lette å sende.

he, he. Hadde fadderbarn i tanzania tidligere og pleide å sende hårstrikk og stæsj til håret, men sluttet med det da jeg fikk se bilde. Hele familien hadde helt pinnekort hår, ikke plass til noe strikk der:)

Gjest malun
Skrevet

Fargeblyanter, notisblokk, klistremerker, pennal, hoppetau, liten fløyte.

Gjest malun
Skrevet

Fargeblyanter, notisblokk, klistremerker, pennal, hoppetau, liten fløyte.

Skrevet

Jeg har et fadderbarn på åtte år i Colombia, men har ikke sendt noe gave til henne enda. Skal gjøre det til jul, men før den tid nøyer jeg meg med å sende kort på hennes språk i ny og ne.

I skrivene jeg har fått fra SOS Barnebyer, står det at jeg ikke må sende noe som kan skape misunnelse hos andre barn, ikke noe verdifullt, og ikke noe som kan være uoppnåelig for andre å eie.

Fargeblyanter burde vært perfekt, likeså noe klær, ei lita veske eller hårpynt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...