Gjest Timari Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Mye jeg hadde fått hetta av, spesielt strikkhopping etc. Men min største frykt må uten tvil være å dra på hvithaisightseing og befinne meg i et bur under vannet mens de store hvithaiene glante på meg. Tror jeg hadde besvimt av skrekk. Hadde dere klart å gjøre dette? Kan man kvitte seg med hai-fobien på denne måten? 0 Siter
tonie Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Nei huff, det hadde jeg aldri overlevd!Jeg er en skikkelig pyse som er livredd for det meste. I alle fall for alt som går fort, er høyt over bakken, har skarpe tenner eller som kan skade meg på noen måte...:-) Seriøst, jeg blir kaldsvett bare jeg tenker på å hoppe i fallskjerm. Jeg er glad i livet, jeg:-) Forresten, jeg er ikke så redd for edderkopper og slanger. Jeg skulle nok kunne latt en tarantella krabbe rundt på armen min uten å bli redd:-) *stolt* 0 Siter
Gjest malun Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Godt mulig man kan kvitte seg med hvithaifobi, men jeg ser ikke helt poenget med å gjøre det. ;o) Det hemmer deg jo ikke akkurat i hverdagen at du er redd for å sitte i bur under vann mens en hai svømmer forbi - jeg synes snarere det høres ut som en svært fornuftig frykt. ;o) 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Jeg er ingen spenningssøker! Det er iallefall helt sikkert. Mer enn spenningsvegrer kanskje. Dykking, fallskjermhopp, strikkhopp og alle andre aktiviteter som liksom beviser at du er tøff, er ikke noe for meg. Jeg er feig så det holder på den måten. Liker meg best på landjorda jeg. 0 Siter
lurulf Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Nei huff, det hadde jeg aldri overlevd!Jeg er en skikkelig pyse som er livredd for det meste. I alle fall for alt som går fort, er høyt over bakken, har skarpe tenner eller som kan skade meg på noen måte...:-) Seriøst, jeg blir kaldsvett bare jeg tenker på å hoppe i fallskjerm. Jeg er glad i livet, jeg:-) Forresten, jeg er ikke så redd for edderkopper og slanger. Jeg skulle nok kunne latt en tarantella krabbe rundt på armen min uten å bli redd:-) *stolt* Slanger er helt ok, men ikke tale om at jeg vil nærme meg edderkopper... Om sånne inntar huset, så ber jeg pent noen andre om å fjerne dem for meg! 0 Siter
Prozak Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Jeg er ingen spenningssøker! Det er iallefall helt sikkert. Mer enn spenningsvegrer kanskje. Dykking, fallskjermhopp, strikkhopp og alle andre aktiviteter som liksom beviser at du er tøff, er ikke noe for meg. Jeg er feig så det holder på den måten. Liker meg best på landjorda jeg. "andre aktiviteter som liksom beviser at du er tøff" Det er ikke det som er poenget med ekstremsport - det er i såfall en gedigen misforståelse. Poenget er å presse seg selv, flytte egne grenser, og den naturlige rusen man får av det. Det ligger naturlig nok ikke for alle - da ville det jo ikke vært ekstremt. "................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Jeg hadde nok driti på meg, men om jeg hadde fått muligheten så hadde jeg definitivt gjort det. "....................................." 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Jeg hadde nok driti på meg, men om jeg hadde fått muligheten så hadde jeg definitivt gjort det. "....................................." Hm. Dette er ikke et forsøk på en flørt eller noe sånt, men jeg liker menn som tør innrømme at de er redde. Tøft, Prozak! 0 Siter
Prozak Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Hm. Dette er ikke et forsøk på en flørt eller noe sånt, men jeg liker menn som tør innrømme at de er redde. Tøft, Prozak! Jeg synes det vil være idiotisk å ikke skulle innrømme slikt når det gjelder ting som helt åpenbart er skremmende for de fleste :-) Jeg drev mye med fjellklatring i "gamle dager", og noen av mine mest vettskremte øyeblikk har jeg hatt i ca. 50m høyde. Men samtidig så har jeg hatt noen av mine fineste øyeblikk der også :-) ".................................." 0 Siter
tonie Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Slanger er helt ok, men ikke tale om at jeg vil nærme meg edderkopper... Om sånne inntar huset, så ber jeg pent noen andre om å fjerne dem for meg! Pyse! ;-) 0 Siter
lurulf Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Pyse! ;-) Når det gjelder edderkopper - JA! 0 Siter
Gjest nickedokka Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Jeg ser ikke noe poeng i å jobbe med hvithai-fobien min. Det er lite hvithai her jeg bor ) Edderkopper er det verre med. Jeg tør nok ikke prøve eksponeringsterapi, jeg vil ikke ha dem på meg. Det hjelper ikke at folk sier de ikke er farlige. Det er noe lumsk med dyr som er i stand til å fire seg lydløst ned på hodet ditt ved hjelp av en skummel tråd.. Støvsugeren er mitt våpen! 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Bør man kvitte seg med haifobi? Er ikke det en nyttig ting? 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Jeg synes det vil være idiotisk å ikke skulle innrømme slikt når det gjelder ting som helt åpenbart er skremmende for de fleste :-) Jeg drev mye med fjellklatring i "gamle dager", og noen av mine mest vettskremte øyeblikk har jeg hatt i ca. 50m høyde. Men samtidig så har jeg hatt noen av mine fineste øyeblikk der også :-) ".................................." Å, det finnes da menn som ikke for sitt bare liv vil innrømme at de er redde for noe som helst, samme hvor innlysende det måtte være. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Jeg ser ikke noe poeng i å jobbe med hvithai-fobien min. Det er lite hvithai her jeg bor ) Edderkopper er det verre med. Jeg tør nok ikke prøve eksponeringsterapi, jeg vil ikke ha dem på meg. Det hjelper ikke at folk sier de ikke er farlige. Det er noe lumsk med dyr som er i stand til å fire seg lydløst ned på hodet ditt ved hjelp av en skummel tråd.. Støvsugeren er mitt våpen! Vi leide ei mastu en gang og plutselig får jeg se søstra mi stirre som hypnotisert på et punkt like over hodet mitt. En riktig feit edderkopp var i ferd med å fire seg ned i håret mitt! Ææææææææææ! Jeg er ikke redd insekter, men de få værsågod holde seg utendørs! Jeg tar ikke i dem frivillig nei... 0 Siter
Gjest nickedokka Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Vi leide ei mastu en gang og plutselig får jeg se søstra mi stirre som hypnotisert på et punkt like over hodet mitt. En riktig feit edderkopp var i ferd med å fire seg ned i håret mitt! Ææææææææææ! Jeg er ikke redd insekter, men de få værsågod holde seg utendørs! Jeg tar ikke i dem frivillig nei... UÆÆÆÆÆÆÆ! Og slike kalles lykkedyr? Jeg tenker sånn, at hvis de hadde hatt rent mel i posen og gode hensikter, hadde de ikke kommet snikende inn på oss på den måten der! 0 Siter
April Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Det er to måter å takle fobier på; unngå situasjonene eller å oppsøke situasjonene for å overvinne frykten. Når det gjelder hai, så tror jeg jeg velger første løsning der, de skal jeg prøve å unngå i det lengste å møte. Det med bur under vann...tja, kanskje hvis jeg hadde fått tilbud om det, men sannsynligheten for at jeg gjør det er svært liten. Edderkopper er jeg på en måte kommet litt over. Jeg syns de er ekle, men det kommer ann på størrelsen hvordan jeg reagerer. Store edderkopper ville vært lite velkomne i mitt nærvær. Slanger derimot har jeg overvunnet skrekken for og blitt god venn med noen arter. Før fikk jeg frysninger bare av å se et bilde, mens nå studerer jeg heller bildene for å finne ut hvilken slange det er. Og boaslanger, som ikke er giftige men faktisk ganske "koselige" dyr, er jeg blitt godvenn med og kan godt ha krypende rundt meg og kose med uten den minste frykt. Men en gift-slange ville jeg nok vært litt mer skeptisk til å ha på fanget ja. 0 Siter
Prozak Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Å, det finnes da menn som ikke for sitt bare liv vil innrømme at de er redde for noe som helst, samme hvor innlysende det måtte være. ) Så kan man diskutere hvor mye "menn" de er...:-) "................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Det er to måter å takle fobier på; unngå situasjonene eller å oppsøke situasjonene for å overvinne frykten. Når det gjelder hai, så tror jeg jeg velger første løsning der, de skal jeg prøve å unngå i det lengste å møte. Det med bur under vann...tja, kanskje hvis jeg hadde fått tilbud om det, men sannsynligheten for at jeg gjør det er svært liten. Edderkopper er jeg på en måte kommet litt over. Jeg syns de er ekle, men det kommer ann på størrelsen hvordan jeg reagerer. Store edderkopper ville vært lite velkomne i mitt nærvær. Slanger derimot har jeg overvunnet skrekken for og blitt god venn med noen arter. Før fikk jeg frysninger bare av å se et bilde, mens nå studerer jeg heller bildene for å finne ut hvilken slange det er. Og boaslanger, som ikke er giftige men faktisk ganske "koselige" dyr, er jeg blitt godvenn med og kan godt ha krypende rundt meg og kose med uten den minste frykt. Men en gift-slange ville jeg nok vært litt mer skeptisk til å ha på fanget ja. "Men en gift-slange ville jeg nok vært litt mer skeptisk til å ha på fanget ja." Å ha en giftslange på fanget er jo ikke annet en galskap :-) "...................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Bør man kvitte seg med haifobi? Er ikke det en nyttig ting? Det er jo ikke snakk om at man "bør" kvitte seg med alle fobier. Men det er en enorm personlig utfordring å konfrontere en fobi, og det kan gi en enorm psykisk belønnelse. "...................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.