Gjest Bonde i byen Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Jeg vurderer å ta med meg mine fire barn til Oslo på 17 mai. For jeg regner monarkiet som så ustabilt at skal vi få sett kongen, så må vi raska på... ;0) He he neida... Men, altså, hvordan er trafikken fra provinsene og inn til hovedstaden på morran den 17 mai? Hvilke veier blir stengt? Når går togene? (altså de med mennesker ikke NSB) *knegg* I det hele tatt! All info fra infødte mottas med takk! 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Oj, dette var vanskelig, det er liksom så lenge til! Men jeg har aldri opplevd noen kø innover mot byen på 17. mai. Ikke sånn som på hverdager da alle skal på jobb. Tror ikke du behøver å regne med det. Og jeg tror toget starter klokka elleve, men sikker er jeg ikke. 0 Siter
noami Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Ooh, lykke til!! Et ord kan beskrive hovedstaden denne dagen - maurtue!! 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Det er ikke vært turen. Det er årets frykteligste dag i byen og med fire unger, aldri i verden. Jeg holder meg alltid langt unna. Jeg vet ikke hvor store unger du har men ta i hvert fall ikke med deg barnevogn og ta med niste. Alle steder er stappfulle ) 0 Siter
den opprinnelige m&m Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Det er iallefall stappfullt på T-banen inn til sentrum. Skal du være med der må du ta banen langt ute fra. Jeg vet ikke hvor du kommer fra, men det går sikkert bra å kjøre inn og parkere f.eks. ved Oslo S eller Aker Brygge. Men det er fullstendig stappa på alle restauranter og kafeer etter at barnetoget har gått. Barnetoget tar laaaang tid, flere timer. Se på nettet når det nærmer seg så får du tider for barnetoget etc. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Oj, dette var vanskelig, det er liksom så lenge til! Men jeg har aldri opplevd noen kø innover mot byen på 17. mai. Ikke sånn som på hverdager da alle skal på jobb. Tror ikke du behøver å regne med det. Og jeg tror toget starter klokka elleve, men sikker er jeg ikke. Fra hvilken retning kommer dere? Hva med å parkere utenfor sentrum for så å ta T-bane eller buss ned til sentrum? Ellers er det greit å parkere ved Jernbanetorget, bra parkeringshus under Hotell Opera. Toget starter kl. 10, er nede ved Universitetsplassen i halv ellevetiden og der er det fint å stå. Mye fint å se før toget kommer, bl.a. Leikarringen og Kongens Garde som har oppvisning. Er alltid koselig i byen den dagen synes jeg, men er ellers ikke noe bymenneske. Er så mange fine bunader å se blant annet. 0 Siter
Gjest Bonde i byen Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Det er ikke vært turen. Det er årets frykteligste dag i byen og med fire unger, aldri i verden. Jeg holder meg alltid langt unna. Jeg vet ikke hvor store unger du har men ta i hvert fall ikke med deg barnevogn og ta med niste. Alle steder er stappfulle ) Auda, hørtes ikke så morro ut det der... MEN; alternativet er å drasse på svigermor hele dagen!! *støøøøønn* Og vi har parkeringsplass privat en liten spasertur fra sentrum. Vurderer å dra inn kvelden før og ligge over for å unngå masse pes. javel. Vi får se. Men da ligger altså byens plan et sted på nett. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Det er iallefall stappfullt på T-banen inn til sentrum. Skal du være med der må du ta banen langt ute fra. Jeg vet ikke hvor du kommer fra, men det går sikkert bra å kjøre inn og parkere f.eks. ved Oslo S eller Aker Brygge. Men det er fullstendig stappa på alle restauranter og kafeer etter at barnetoget har gått. Barnetoget tar laaaang tid, flere timer. Se på nettet når det nærmer seg så får du tider for barnetoget etc. Når det gjelder T-banen er det om å gjøre å være tidlig ute, reise ned til sentrum i 9 tiden, senest, da går det greit. Tiden fram til toget kommer går så fort så, er så mye å se på. 0 Siter
Gjest Bonde i byen Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Fra hvilken retning kommer dere? Hva med å parkere utenfor sentrum for så å ta T-bane eller buss ned til sentrum? Ellers er det greit å parkere ved Jernbanetorget, bra parkeringshus under Hotell Opera. Toget starter kl. 10, er nede ved Universitetsplassen i halv ellevetiden og der er det fint å stå. Mye fint å se før toget kommer, bl.a. Leikarringen og Kongens Garde som har oppvisning. Er alltid koselig i byen den dagen synes jeg, men er ellers ikke noe bymenneske. Er så mange fine bunader å se blant annet. Vi kommer sørfra, og har parkering. Jeg ser at niste er lurt, at det kan være en ide å overnatte fra 16. Jeg tror dette blir en liten opplevelse jeg! 0 Siter
Hønemoren Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Vi kommer sørfra, og har parkering. Jeg ser at niste er lurt, at det kan være en ide å overnatte fra 16. Jeg tror dette blir en liten opplevelse jeg! Ja, kan bli en opplevelse, kanskje stor også, ikke liten :-) Jeg synes ihvertfall det er noe eget med 17, maistemningen i Oslo. Bra dere har parkering og har dere anledning så er det nok lurt med overnatting 16-17 mai. Blir mere ro over det hele da vet du. For min del vet jeg ikke sikkert enda om det blir Oslo-17.mai eller i en av Østfoldbyene, 17. mai er jo i forbindelse med en helg. Å dra på bunadene på campingvogna blir nok tungvint så spørs vel om det blir Oslo iår også.....:-) Har jo lyst til å bruke bunad, ny ifjor. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.