Gjest jente24år Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Veit ikke om jeg skreiv inn et innlegg etter jeg prøvde å lage de havrelappene. Fikk det ikke helt til, da jeg skulle snu de i panna bare ramla de fra hverandre. blei ikke noen lapper, mer "smørje" Hva kan jeg ha gjort galt? Jeg avkjølte grøten litt,men den var ikke heelt kald før jeg begynte å steke. Også hadde jeg ikke salt i grøten. Kan dette ha noe å gjøre med at det ikke blei noe bra?? 0 Siter
Gjest malun Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Jeg lager grøten som vanlig, slik at den verken har veldig fast eller veldig flytende konsistens - vanlig grøtkonsistens, med andre ord. ) Så kjøler jeg den ned til romtemperatur - ikke varmere, i hvert fall. For ca 1-2 dl havregryn tilsetter jeg ett egg. Deretter stekes de på middels temperatur i panna. Hvis de faller fra hverandre, tipper jeg at du enten har rørt inn egget i for varm grøt, hatt for lite egg i forhold til grøtmengde eller snudd lappene for tidlig i stekingen. Lykke til - håper du finner ut av det. ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.