Gjest Jæger Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg er en jente på 29 år, som prøver å bli gravid med min mann. Første forsøk var sommeren 2004 og jeg ble gravid ved første forsøk. Men spontanaborterte 10 uker inn i svangerskapet, måtte da ha blodoverføring og utskrapning på sykehus. Vi fortsatte å prøve, og jeg ble gravid igjen i januar 2005, men aborterte nok en gang. Denne gangen skjedde det heldigvis tidligere, ca.i 4.uke.. Nå lurer jeg på hva som skjer i kroppen min, hvorfor abborterer jeg...har tenkt på at det kan være hormonforstyrrelser, da jeg har uregelmessig mens og jeg har store humørsvingninger. Men siden vi prøver å bli gravide tar jeg alle mulige hensyn, d.v.s. ingen alkohol, spiser mye frukt og grønt, mosjonerer regelmessig og prøver å slappe av, slik at alt burde ligge tilrette for å bli gravid. Var til legen like før 2.spontanabbort, han undersøkte livmoren og sa at alt var i orden. Bør jeg gå til gynekolog for en ultralyd undersøkelse, eller bli utredet for eventuelle hormonforstyrrelser?Hilsen fra en jente som ønsker å bli gravid 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177322-hormonforstyrrelser-spontanabborter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GurineS Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hei! Jeg har hatt en SA og en MA, hhv. uke 4 og 9. Jeg har mye hormonforstyrrelser og har snakket med alternativ behandler, som mener jeg har for lite progrestron. Dette homonet er også viktig for at fosteret skal feste seg. Jeg ville tatt kontakt med en homøopat eller en annen passende alt.beh.,og spurt om dette. Du kan også få kjøpt progesteronkrem i helsekostforretningen, og få med brosjyre på denne. Selv er jeg begynt på den, og merker at det skjer noe i kroppen. (Noen mener selvsagt at det er bare humbug) Men vi mennesker reagerer så forskjellig.Det er iallefall verdt et forsøk? Ikke er det bivirkninger heller. Lykke til! Vennlig hilsen........... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177322-hormonforstyrrelser-spontanabborter/#findComment-1188229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Minst 15 % av alle svangerskap ender i abort. To aborter på radd skjer hos 2,25 %, og den gruppe hører du til. Man begynner ikke utredning før det har vært tre aborter. Det kan høres brutalt ut, men det har liten hensikt da sjansen for å oppdage feil er minimal. Hvis du blir gravid tyder det at dine hormoner er i orden, hormontilskudd hjelper ikke i slike tilfeller. Jeg foreslår at du ved neste graviditet får utført ultralyd når du er ca 6-7 uker på vei for å se at alt er i orden. Det er 85 % sjanse for at det går bra neste gangen, og heldigvis ser det ikke ut til at du har problem med å bli gravid. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177322-hormonforstyrrelser-spontanabborter/#findComment-1189091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.