Gå til innhold

Hva ville du gjort? Til ALLE - uansett alder

Anbefalte innlegg

Gjest feminatur
Skrevet

Ser at jeg ikke får svar fra noen, så det er kanskje få over 30 her?

Prøver på nytt, nå med spørsmålet rettet til alle:

Si at du har mangler et enkeltfag på universitetet før du kan ta hovedfag. Her kan du ta hovedfag i noe som kvalifiserer deg til å jobbe med noe du har i mer enn et år har ønsket å jobbe med.

Si at du samtidig bor i utlandet og er kommet halvvegs i en dyr utdannelse som kan ende med at du får mulighet til å få en jobb hvor du kan jobbe som selvstendig etter noen år - det vil også koste å få en slik autorisasjon.

Begge utdannelsene er innenfor samme område og du har interesse for det. Universitetsutdannelsen vil medføre at du må flytte og det har du ikke så lyst til - nå. Utdannelsen i utlandet du måtte fullføre der, men etter noen år kunne du flytte til Norge for å jobbe fordi yrket er veldig ømfintlig for språkets detaljer..., flytting om noen år kjennes ok.

Et tredje alternativ er å ta universitetsutdannelsen i utlandet, men det vil kreve ca et år ekstra ift den norske universitetsutdannelsen.

Samtidig kjenner du at du vil noe helt annet med livet - vi har vel alle drømmer... Du vet dog ikke helt hva, og derfor vil du iallefall sikre deg med en god utdannelse.

Hva ville DU gjort og like viktig: hvorfor?

Gjest svaksterk
Skrevet

Du kjenner du vil noe helt annet med livet?

Hvorfor da slite deg gjennom en utdannelse du ikke ønsker? Hva vil du da? :-)

mvh

Gjest feminatur
Skrevet

Du kjenner du vil noe helt annet med livet?

Hvorfor da slite deg gjennom en utdannelse du ikke ønsker? Hva vil du da? :-)

mvh

Takk for svar.

Av hensyn til anonymitet vil jeg ikke si hva jeg drømmer om (det er en drøm, men den er jo strengt tatt oppnåelig).

Vil og skal sikre meg med en god utdannelse - derfor spør jeg dere på dol hvilket valg dere ville gjort og hvorfor - for å få enda flere idéer til min tankemyldring.

Mvh

den opprinnelige m&m
Skrevet

Takk for svar.

Av hensyn til anonymitet vil jeg ikke si hva jeg drømmer om (det er en drøm, men den er jo strengt tatt oppnåelig).

Vil og skal sikre meg med en god utdannelse - derfor spør jeg dere på dol hvilket valg dere ville gjort og hvorfor - for å få enda flere idéer til min tankemyldring.

Mvh

Spørsmålet blir FOR generelt til å at det går an å sette seg inn i problemet og gi noe svar. Du må nok lette litt mere på sløret og gi mere opplysninger hvis du vil ha svar.

Gjest feminatur
Skrevet

Spørsmålet blir FOR generelt til å at det går an å sette seg inn i problemet og gi noe svar. Du må nok lette litt mere på sløret og gi mere opplysninger hvis du vil ha svar.

Ift utdannelsene kan jeg ikke se at det kreves mer opplysninger. Ift drømmen, så har jeg sagt at jeg uansett vil sikre meg en god utdannelse. Det er dér spørsmålet ligger.

Vennlig hilsen

Gjest papirtiger
Skrevet

Enig..

Skrevet

Det er for vagt. Du sier halvveis i utdannelsen i utlandet - halvveis av hva? 2 år? 8 år? Du sier det kommer til å koste - hva da, penger, tid, innsats, og hvor mye?

Hvor lang tid vil det ta å ferdigstille utdannelsen i utlandet i forhold til i Norge?

Hva vil det koste å få en norsk autorisasjon?

Utdannelsene er innen samme felt, vil jobbene du kan få være tilsvarende, slik at dette ikke vil være et argument?

Jeg er forresten over 30. ;)

Gjest for få opplysninger
Skrevet

Jeg er helt enig med Den opprinnelig m&m. Spørsmålet ditt klarer jeg ikke å svare på fordi det er altfor vagt. Hvis du ikke kan gi mer opplysninger, kan du ikke regne med at du får noe særlig svar. Sorry.

Kan ikke skjønne heller at du behøver frykte å bli gjenkjent fordi om du forteller mer. Det virker litt "småparanoid selv-sentrert". Her på DOL er man jo anonym, og det er utrolig mange ulike folk (ikke bare bosatt i Norge) som skriver her.

Gjest feminatur
Skrevet

Det er for vagt. Du sier halvveis i utdannelsen i utlandet - halvveis av hva? 2 år? 8 år? Du sier det kommer til å koste - hva da, penger, tid, innsats, og hvor mye?

Hvor lang tid vil det ta å ferdigstille utdannelsen i utlandet i forhold til i Norge?

Hva vil det koste å få en norsk autorisasjon?

Utdannelsene er innen samme felt, vil jobbene du kan få være tilsvarende, slik at dette ikke vil være et argument?

Jeg er forresten over 30. ;)

Takk for svar. Har laget en ny tråd nettopp med et "redigert" spørsmål.

Halvvegs i utdannelsen = 2 av 2 år.

Dyr utdanning, ja, men de aller, aller fleste (meg inkl) tjener penger i tillegg.

Det krever en god del å komme inn på studiet (iallefall da jeg startet på det) og i Norge er det svært få som studerer dette. Jobbmulighetene som selvstendig er best i utlandet, men jeg tror ikke det vil være problem å få jobb i Norge innenfor området.

"Hva vil det koste å få en norsk autorisasjon?"

Finnes ikke...

"Utdannelsene er innen samme felt, vil jobbene du kan få være tilsvarende, slik at dette ikke vil være et argument?"

Det er ganske riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...