Gjest Fortvilet mor Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Datteren min blir systematisk mobbet av en jente i klassen. Vi har snakket med foreldrene og med klasseforstander. Klasseforstander har gitt opp å få slutt på mobbingen og overlatt saken til rektor. Nå opplever vi at rektor bare trenerer saken. Han har hatt et møte med jentene der mobberen innrømmet mobbing og lovte rektor å holde opp. Allerede dagen etter var mobberen i full gang igjen. Da hun ble konfrontert med det hun hdde lovt av min datter svarte hun bare: "Jeg bryr meg ikke om hva jeg lover, jeg". Noen uker etter dette sender vi et brev til rektor der vi ber om å få vite hvilke tiltak han har satt i gang. Han svarer at han anser mobbingen som ute av verden siden han stadig spør MOBBEREN hvordan det går, og mobberen sier at det går bra. Da jeg fortalte dette til min datter ble hun rasende og fortvilet: "Det er klart at XX har det bra, hun blir jo ikke mobbet!" Rektor har ikke en eneste gang spurt min datter eller læreren hennes hvordan det går. Etter at min datter fikk høre om rektors metode har hun vært "kvalm" hver morgen og nektet å gå på skolen. Hun føler seg helt klart forrådt av rektor. Jeg mener at rektor har forsømt ansvaret sitt. Hva er klageinstansen når jeg vil klage på rektor? 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 forstår veldig godt fortvilelsen her, og her har rektor forsømt sitt ansvar. Har skolen en helsesøster som kan bringe saken videre? Da er hun selvfølgelig avhengig av å høre datteren din sin versjon av dette. skal høre med noen av familien min som arbeider i feltet. Du kan iallefall ringe til utdanningsforbundet og spørre hvem du skal kontakte. 0 Siter
Gjest Fortvilet mor Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 forstår veldig godt fortvilelsen her, og her har rektor forsømt sitt ansvar. Har skolen en helsesøster som kan bringe saken videre? Da er hun selvfølgelig avhengig av å høre datteren din sin versjon av dette. skal høre med noen av familien min som arbeider i feltet. Du kan iallefall ringe til utdanningsforbundet og spørre hvem du skal kontakte. Helsesøster er vanskelig å få tak i, men jeg har sendt henne en SMS hun enda ikke har svart på. Kjempefint om du kan finne ut hvem jeg skal kontakte... 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Helsesøster er vanskelig å få tak i, men jeg har sendt henne en SMS hun enda ikke har svart på. Kjempefint om du kan finne ut hvem jeg skal kontakte... Helsesøster har vel kontortid på skolen? Så får du eller pappan avspasere eller ta en feriedag og troppe opp på skolen og ta en prat med helsesøster. Dette er jo et rent overgrep fra rektors side! 0 Siter
Gjest Fortvilet mor Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Helsesøster har vel kontortid på skolen? Så får du eller pappan avspasere eller ta en feriedag og troppe opp på skolen og ta en prat med helsesøster. Dette er jo et rent overgrep fra rektors side! Ja, vi opplever det også som et overgrep. Helsesøster er bare på skolen en dag i uken. Men du har rett, en av oss må prøve å oppsøke henne... 0 Siter
MsSophie Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Du kan jo kontakte skolesjefen, eventuelt se om det er en sak FAU kan gripe fatt i. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Helsesøster er vanskelig å få tak i, men jeg har sendt henne en SMS hun enda ikke har svart på. Kjempefint om du kan finne ut hvem jeg skal kontakte... Du må kontakte skolesjefen og finne ut hvem som er områdedirektør i den kommunen du bor i. Det var svaret jeg fikk. Men det er vel en fordel om saken kan ordnes på et lavere nivå? Kan ingen andre av personalet gripe inn utenom skolesøster? Har datteren din en lærer hun stoler på og som kan hjelpe til her. For det er jo tydelig at rektor ikke har så mye å fare med. Håper virkelg ikke at det er den skolen som min far jobber på. der er det visst helt texas med en rektor som er helt psykopat for å si det mildt. 0 Siter
Gjest klag oppover Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Det er vanlig at en klager oppover i systemet. Sjefen til rektor er kommunens skolesjef. 0 Siter
Gjest Fortvilet mor Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Du kan jo kontakte skolesjefen, eventuelt se om det er en sak FAU kan gripe fatt i. Vi har kontaktet klassens representant i FAU, men han mener at de ikke kan gjøre noe... Men komunens skolesjef høres riktig ut. Visste ikke at noen sånn eksisterete... 0 Siter
Gjest Fortvilet mor Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Du må kontakte skolesjefen og finne ut hvem som er områdedirektør i den kommunen du bor i. Det var svaret jeg fikk. Men det er vel en fordel om saken kan ordnes på et lavere nivå? Kan ingen andre av personalet gripe inn utenom skolesøster? Har datteren din en lærer hun stoler på og som kan hjelpe til her. For det er jo tydelig at rektor ikke har så mye å fare med. Håper virkelg ikke at det er den skolen som min far jobber på. der er det visst helt texas med en rektor som er helt psykopat for å si det mildt. Takk for svar. Vi har godt forhold til min datters lærer. Hun har gjordt mange forsøk på å få slutt på mobbingen men har gitt opp og gitt saken videre til rektor. Det værste er at rektor hver 17. mai holder flotte taler om program Zero som skal bety at skolen har null-tolleranse for mobbing... 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Ja, vi opplever det også som et overgrep. Helsesøster er bare på skolen en dag i uken. Men du har rett, en av oss må prøve å oppsøke henne... Jeg vet ikke hvor dere bor, men det er helt klart utdanningsetaten som bør gripe inn. I Oslo har vi distriktsledere som mellomledd mellom rektorer og utdanningsdirektør Astrid Søgnen. I små kommuner er det rektorer og så skolesjefer eller utdanningsdirektører. Finn utdanningskontoret i din kommune og ring i morgen og spør hvor du skal henvende deg. De har plikt til å svare deg. Ikke vent på hjelp lengere nede i systemet. Gå oppover med engang. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Takk for svar. Vi har godt forhold til min datters lærer. Hun har gjordt mange forsøk på å få slutt på mobbingen men har gitt opp og gitt saken videre til rektor. Det værste er at rektor hver 17. mai holder flotte taler om program Zero som skal bety at skolen har null-tolleranse for mobbing... Si til rektoren at dere vurderer å ringe lokalavisen. Av og til må man ty til enkle virkemidler for å påvirke idioter. Skammelig oppførsel av rektoren! 0 Siter
Gjest klag oppover Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Takk for svar. Vi har godt forhold til min datters lærer. Hun har gjordt mange forsøk på å få slutt på mobbingen men har gitt opp og gitt saken videre til rektor. Det værste er at rektor hver 17. mai holder flotte taler om program Zero som skal bety at skolen har null-tolleranse for mobbing... En mildere måte å gå frem på, er å skrive et nyt brev til rektor der du stiller deg undrende til at det er nok kun å spørre mobberen hvordan det går. Spør hvorfor rektor mener at den som blir mobbet ikke også må spørres. HUSK å sende kopi til skolesjefen og selvsagt skrive dette nederst på brevet til rektor. 0 Siter
Gjest Fortvilet mor Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 En mildere måte å gå frem på, er å skrive et nyt brev til rektor der du stiller deg undrende til at det er nok kun å spørre mobberen hvordan det går. Spør hvorfor rektor mener at den som blir mobbet ikke også må spørres. HUSK å sende kopi til skolesjefen og selvsagt skrive dette nederst på brevet til rektor. "å skrive et nyt brev til rektor der du stiller deg undrende til at det er nok kun å spørre mobberen hvordan det går. Spør hvorfor rektor mener at den som blir mobbet ikke også må spørres." Det har vi gjort, men uten å sende kopi til noen, siden jeg ikke visste hvem som stod over rektor. Han har unlatt å svare på brevet. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Takk for svar. Vi har godt forhold til min datters lærer. Hun har gjordt mange forsøk på å få slutt på mobbingen men har gitt opp og gitt saken videre til rektor. Det værste er at rektor hver 17. mai holder flotte taler om program Zero som skal bety at skolen har null-tolleranse for mobbing... jeg blir så kvalm av sånne null-toleranse mot mobbing-taler. Hvordan kan de være så sikre på at alle elevene har det bra da? Husker at læreren skrøt av at det ii vår klasse ikke fantes mobbing. Men det var det han som sto for, og det var jeg som fikk gjennomgå mest. *spyr* 0 Siter
Mamta Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Vil bare støtte deg helhjertet i at rektor her har forsømt sitt ansvar. Han SKAL ta tak i mobbing. Alle skoler skal ha en tiltaksplan mot mobbing. Fremgangsmåten hans som du her bekriver er helt horribel. Her skal og bør OFFERETS interesser først og fremst ivaretas. Når rektor ikke gjør jobben sin, er skolesjefen klageinstans. FAU burde ta tak i en slik sak, i det minste kunne pushe på rektor. Men dessverre viser det seg at FAU ofte toer sine hender i slike saker. Jeg ville gått til skolesjefen med saken snarest. Slik skal ikke barn ha det på skolen! Ønsker deg lykke til! 0 Siter
Gjest Fortvilet mor Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Jeg vet ikke hvor dere bor, men det er helt klart utdanningsetaten som bør gripe inn. I Oslo har vi distriktsledere som mellomledd mellom rektorer og utdanningsdirektør Astrid Søgnen. I små kommuner er det rektorer og så skolesjefer eller utdanningsdirektører. Finn utdanningskontoret i din kommune og ring i morgen og spør hvor du skal henvende deg. De har plikt til å svare deg. Ikke vent på hjelp lengere nede i systemet. Gå oppover med engang. Jeg føler også at jeg har dillet nok med rektor og lærere og at det må sterkere lut til nå. Det er ille å se sin datter gå i oppløsning... 0 Siter
Gjest Fortvilet mor Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Vil bare støtte deg helhjertet i at rektor her har forsømt sitt ansvar. Han SKAL ta tak i mobbing. Alle skoler skal ha en tiltaksplan mot mobbing. Fremgangsmåten hans som du her bekriver er helt horribel. Her skal og bør OFFERETS interesser først og fremst ivaretas. Når rektor ikke gjør jobben sin, er skolesjefen klageinstans. FAU burde ta tak i en slik sak, i det minste kunne pushe på rektor. Men dessverre viser det seg at FAU ofte toer sine hender i slike saker. Jeg ville gått til skolesjefen med saken snarest. Slik skal ikke barn ha det på skolen! Ønsker deg lykke til! Takk for støtte. Godt å høre at det ikke bare er jeg som føler at rektor har forsømt seg. 0 Siter
Gjest klag oppover Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 "å skrive et nyt brev til rektor der du stiller deg undrende til at det er nok kun å spørre mobberen hvordan det går. Spør hvorfor rektor mener at den som blir mobbet ikke også må spørres." Det har vi gjort, men uten å sende kopi til noen, siden jeg ikke visste hvem som stod over rektor. Han har unlatt å svare på brevet. Da skriver du et nytt brev. Etterlyser svar på det første. Vedlegger kopi av det første, OG sender kopi av både det nye og gamle brevet til skolesjefen. Forvaltningsloven krever at offentlige instanser svarer skriftelig innen 3 uker. Du skal se at dette får fart på sakene :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.