Gjest Fortvilet mor Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Da skriver du et nytt brev. Etterlyser svar på det første. Vedlegger kopi av det første, OG sender kopi av både det nye og gamle brevet til skolesjefen. Forvaltningsloven krever at offentlige instanser svarer skriftelig innen 3 uker. Du skal se at dette får fart på sakene :-) Takk, du dytter meg i gang 0 Siter
MsSophie Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Vi har kontaktet klassens representant i FAU, men han mener at de ikke kan gjøre noe... Men komunens skolesjef høres riktig ut. Visste ikke at noen sånn eksisterete... ...det var da en forferdelig dårlig representant for FAU. Selvfølgelig kan han øve press på skolens rektor i å ta saken alvorlig.., her er det nok viljen det står på! 0 Siter
Gjest Fortvilet mor Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 ...det var da en forferdelig dårlig representant for FAU. Selvfølgelig kan han øve press på skolens rektor i å ta saken alvorlig.., her er det nok viljen det står på! Mulig det... Det er jo alltid enklest å slippe å involvere seg 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Jeg føler også at jeg har dillet nok med rektor og lærere og at det må sterkere lut til nå. Det er ille å se sin datter gå i oppløsning... Ja og derfor går du videre med engang. Du har krav på å bli hørt i systemet. Stå på. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Ville bare fortelle hva som skjedde da jeg gikk på videregående. Vi fikk en lærer som nok burde ha sluttet for lenge siden, hun var vel nyutskrevet fra psykiatrisk for tredje gang og var ikke helt god. Det endte i alle fall med at flere av elvene ble sykemeldte fra timene hennes (!) og selv rektor visste hvor landet lå, men gjorde ingenting. Helt til den dagen vi trommet sammen til foreldremøte med rektor og noen flere tilstede og sa at dersom de ikke foretok seg noe STRAKS så skulle foreldrene kontakte VG. Vi fikk ny klassestyrer dagen etter. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Si til rektoren at dere vurderer å ringe lokalavisen. Av og til må man ty til enkle virkemidler for å påvirke idioter. Skammelig oppførsel av rektoren! Lokalavisen holder ikke, ta med VG i samme slengen. 0 Siter
noami Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Ser du allerede har fått mange gode råd og tips....ville bare si stå på!! Fryktelig synd & skam at slike unnavikere/dobbeltmoralister liksom skal styre en hel skole...... 0 Siter
Gjest det er grusomt med mobbing!! Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 ...det var da en forferdelig dårlig representant for FAU. Selvfølgelig kan han øve press på skolens rektor i å ta saken alvorlig.., her er det nok viljen det står på! Her må jeg få lov til å forsvare Fau representanten! Fordi dette rådet kan ikke ta enkeltsaker, kun saker som flere er involvert i. Dvs. hvis det finnes flere barn som er mobbet, eller det finnes gjenger som driver å mobbe, da kan dette rådet drive press. Men som sagt enkelt saker som det kun er to barn involvert i , det er ikke en sak. Dette står i retningslinjene som rådet må følge. så du må nok gå høyere opp i systemet. 0 Siter
cec5 Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Ville bare fortelle hva som skjedde da jeg gikk på videregående. Vi fikk en lærer som nok burde ha sluttet for lenge siden, hun var vel nyutskrevet fra psykiatrisk for tredje gang og var ikke helt god. Det endte i alle fall med at flere av elvene ble sykemeldte fra timene hennes (!) og selv rektor visste hvor landet lå, men gjorde ingenting. Helt til den dagen vi trommet sammen til foreldremøte med rektor og noen flere tilstede og sa at dersom de ikke foretok seg noe STRAKS så skulle foreldrene kontakte VG. Vi fikk ny klassestyrer dagen etter. Hehe, dette var ikke tilfeldigvis på orkdal vgs?? Jeg husker en slik lærer derfra... 0 Siter
Gjest Fortvilet mor Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Her må jeg få lov til å forsvare Fau representanten! Fordi dette rådet kan ikke ta enkeltsaker, kun saker som flere er involvert i. Dvs. hvis det finnes flere barn som er mobbet, eller det finnes gjenger som driver å mobbe, da kan dette rådet drive press. Men som sagt enkelt saker som det kun er to barn involvert i , det er ikke en sak. Dette står i retningslinjene som rådet må følge. så du må nok gå høyere opp i systemet. Finnes de retningslinjene på nettet? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.