Gå til innhold

Avhengig av cola!

Anbefalte innlegg

Gjest colajenta
Skrevet

Jeg drikker cola til lunsj, middag og må ha det på kvelden. Også godt med cola til frokost.

Har drukket det daglig siden jeg var 15 år,nå er jeg 30 og mener jeg er avhengig. Må være ordentlig cola, ikke pepsi max.

Jeg er tynn, så det er ikke vekta som er problemet, men tennene.

Må prøve å kutte ned, men hvordan skal jeg klare det? Noen som har prøvd?

Gjest mange er det
Skrevet

Broren min drakk også mye, men ikke til frokost.. Hvordan klarer du det? Begynn i den enden: ta melk eller te til frokost. Så bytter du colaen ut når du har lunsj også. Hva med å prøve å vente til kvelden? Ta et glass da. Så kan du prøve å drikke kun i helgene, så kun på lørdagen.

Gjest colajenta
Skrevet

Broren min drakk også mye, men ikke til frokost.. Hvordan klarer du det? Begynn i den enden: ta melk eller te til frokost. Så bytter du colaen ut når du har lunsj også. Hva med å prøve å vente til kvelden? Ta et glass da. Så kan du prøve å drikke kun i helgene, så kun på lørdagen.

Ja, må prøve å kutte ned til kun en boks om kvelden. Heller drikke mange liter på lørdag. Gleder meg til lørdag:)

Og jeg klager på pappan min som ikke klarer å slutte å røyke etter 3 hjerteinnfark....

Har ikke råd til alle tannlegeutgiftene.

Men cola er så godt!

Skrevet

Jeg har ikke tro på sakte, men sikker nedtrapping. Kutt ut tvert - det blir et par-tre grusomme uker, men så har kroppen skjønt at det er slutt og gir seg med det verste maset.

Forøvrig skjønner jeg ikke at noen klarer å få det i seg engang... *Grøss*

Gjest endre vanen
Skrevet

Ja, må prøve å kutte ned til kun en boks om kvelden. Heller drikke mange liter på lørdag. Gleder meg til lørdag:)

Og jeg klager på pappan min som ikke klarer å slutte å røyke etter 3 hjerteinnfark....

Men cola er så godt!

Men det blir en vane.. Så prøv å vent til kvelden. Så kun i helgene.. Drikk noe annet godt. Kakao, vann, juice, melk, te. Enig i at det er godt, men cola gjør stor skade på tennene. De kan jo bli blanke og gjennomsiktige.. Og man får hull. Juice er også sterkt, men sundt og godt.

Gjest Svake mennesker
Skrevet

Det er bare til å kutte den ut det, rett og slett. Dummeste jeg hører når folk sier de ikke får til å slutte å drikke cola spise snop eller slutte å røyke for den saks skyld.

Gjest colajenta
Skrevet

Det er bare til å kutte den ut det, rett og slett. Dummeste jeg hører når folk sier de ikke får til å slutte å drikke cola spise snop eller slutte å røyke for den saks skyld.

Har kanskje ingen laster du da, siden du har så sterk viljestyrke.

Skrevet

Når du blir tørst/har lyst på cola, hell opp et stort halvlitersglass med iskaldt vann og drikk det istedet. Drikk vann til maten også. Høres kanskje kjedelig ut, men det hjelper faktisk.

Jeg er også cocacoliker, det er mange av oss... ;)

Skrevet

Noe av det mest uintelligente JEG hører er folk som deg, som uttaler seg skråsikkert om noe de ikke har noe greie på.

"....................................."

Skrevet

Men cola er så godt!

"Har ikke råd til alle tannlegeutgiftene."

Det er én ting. En annen ting er den ødeleggende effekten et slikt sukkerinntak har på kroppen på sikt.

For meg blir slikt litt som rockemusikere som ikke bruker øreplugger: de merker ikke noe problem nå, så da tror de ihvertfall ikke at de er halvdøve når de er 50.

"...................................."

Gjest Good luck!
Skrevet

Eksem min var colaavhengid, men jeg ikke likte cola. Jeg er vann menneske.. Etter hvert så kutta han ut mer og mer, og erstattet det med vann. Nå er det jeg som drikker cola mens han drikker vann...

Ikke ha cola i huset de dagene du har bestemt deg for ikke å drikke det, da sprekker du bare.

Lag en plan. Denne uka kan du drikke et glass hver kveld... litt mer på lørdag. Neste uke kan du drikke et glass annahver dag, tredje uka drikker du enda mindre... til slutt drikker du bare en dag i uka, og tennene får et nytt og bedre liv;)

Gjest someone out there,,
Skrevet

Noe av det mest uintelligente JEG hører er folk som deg, som uttaler seg skråsikkert om noe de ikke har noe greie på.

"....................................."

enig med prozak.

Gjest someone out there..
Skrevet

Men det blir en vane.. Så prøv å vent til kvelden. Så kun i helgene.. Drikk noe annet godt. Kakao, vann, juice, melk, te. Enig i at det er godt, men cola gjør stor skade på tennene. De kan jo bli blanke og gjennomsiktige.. Og man får hull. Juice er også sterkt, men sundt og godt.

du bør ikke drikke for mye juice heller som erstatning..det gir også syreskader,hull, i tennene..og ikke drikk rett før/etter du har pusset tennene..du gjør vel aksnkje det siden du sier du drikker til frokost? det sliter på emaljen og du får fort hull.har masse hull selv..men drikker egentlig ikke så mye cola..eller jo kanskje.. hehe:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...