Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Vanity

Samboeren min og jeg prøver nå å bli gravide.

Men hva skal jeg gjøre når jeg har tenkt å drikke alkohol? Kan jo ikke ta en test før hver gang jeg skal drikke alkohol, det blir jo kjempedyrt!

Er også ganske redd for å nyte alkohol og være gravid i første måned uten å vite at man er det...

Hva gjør dere? Holder dere helt unna alkohol?

Er det veldig skadelig for fosteret om man nyter alkohol sånn helt i begynnelsen av svangerskapet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177443-pr%C3%B8ver-%C3%A5-bli-gravid-og-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er å være helt avholdende. Det logiske er jo at jo mindre fosteret er desto mer skade vil alkohol gjøre.

Nja,- jeg mener at jeg har hørt (her) at før enn viss uke (husker ikke hvilken) så hadde det lite å si? Fordi man ikke deler blodomløp? Eller noe slikt... Har ikke merket meg det særlig, da jeg ikke skal ha flere barn.

En annen ting er at hvis det blir _kjempedyrt_ å teste seg hver gang før man drikker, så drikker man kanskje litt vel ofte? Like greit å kutte ned litt,- tilvenne seg småbarnslivet like gjerne først som sist....

Gjest litt vin går greit

Det er sikkert annerledes hvis man prøver over veldig lang tid, men jeg har bare prøvd noen mnd hver gang, og da har jeg og mannen min prøvd å leve normalt sunt begge to. Ikke tobakk, ikke medisiner (med mindre det var nødvendig), ikke kjemikalier (tannbleking, maling med løsemidler) osv.

Vi gikk ikke på "fylla" denne perioden. Jeg drakk normalt de to første ukene i syklusen, minimalt de to siste (tok et glass vin eller halvannet hvis det var et selskap, men ikke sterkere ting). Dagene før jeg ventet mensen drakk jeg ingenting. Tok tester hvis det var viktig å få vite om jeg kunne drikke (ønsket ikke å informere kollegaer osv at vi prøvde), ellers bare ventet jeg på mensen.

Jeg holder meg helt unna. Jeg fikk beskjed av legen om å gjøre det også, men så har vi prøvd en stund og jeg vil absolutt ikke gjøre noe som kan ødelegge muligheten.

Jeg støtter innlegget til fyrlykt, men hver og en må velge selv hva man vil gjøre.

Litt vin eller en syltynn drink er sikkert ikke skadelig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...