Gå til innhold

Kysset en annen...

Anbefalte innlegg

Kanskje du er litt dårlig til å suge da.

Er ikke noe unormalt å få bennern når man kliner da. Slik er det vel for de fleste. Men mange her inne har ikke noe imot at kjæresten deres blir kåt på andre.

Han sier jeg er god til å suge, så det er nok bare det at han liker å kline ekstra godt.

For meg må han gjerne fantasere om andre, men å kysse andre er ikke ok.

Hvis du synes det er greit at kjæresten din kliner med andre, så får du gjerne det, men slik har vi det altså ikke hos oss.

Og min type ville heller aldri godtatt at jeg klinte med en annen fyr, heldigvis.

Men som sagt, liker du det, så værsågod.

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lilleva

31

• serendipity

12

• favn

11

• Goliath

6

Mest aktive i denne tråden

Kommer litt an på. Et vennskapelig kyss på munnen ser jeg naturligvis intet galt i.

Minner meg om en kompis og samboeren hans som har en deal om at kyssing er utroskap. De er enige om det, noe som jo er en ærlig sak. Men så var vi på fest engang, drakk oss snydens, jeg og kompisen fikk en dårlig idè om å kødde med noen vi ikke kjente der, og smelte til med å kysse hverandre.

Det ble nesten samlivsbrudd! Denne spøken, som hun jo visste var en spøk, resulterte i et seriøst leven.

Han hadde jo kysset noen andre, selv om noen andre bare var meg, og der gikk grensen. For de hadde denne avtalen...

Poenget mitt er at det er forskjell på kyssing og kyssing, og siden du sto 30 cm. unna er det lite sannsylig at kysset var et lidenskapelig kyss.

Der er jeg jo enig med deg. Hvis man vet det er en spøk mellom kompiser kan man jo ikke akkurat lage skilsmisse av det da.

Men jeg ville ikke likt det om typen min fløy rundt og kysset f.eks venninner støtt og stadig, men _en_ gang, for tull, hadde jeg vel ikke brydd meg så mye om.

Men akkurat det er ikke noen sak, fordi han ikke er typen til å kysse andre på munnen, hverken kvinnelige eller mannlige kompiser!:)

Kommer litt an på. Et vennskapelig kyss på munnen ser jeg naturligvis intet galt i.

Minner meg om en kompis og samboeren hans som har en deal om at kyssing er utroskap. De er enige om det, noe som jo er en ærlig sak. Men så var vi på fest engang, drakk oss snydens, jeg og kompisen fikk en dårlig idè om å kødde med noen vi ikke kjente der, og smelte til med å kysse hverandre.

Det ble nesten samlivsbrudd! Denne spøken, som hun jo visste var en spøk, resulterte i et seriøst leven.

Han hadde jo kysset noen andre, selv om noen andre bare var meg, og der gikk grensen. For de hadde denne avtalen...

Poenget mitt er at det er forskjell på kyssing og kyssing, og siden du sto 30 cm. unna er det lite sannsylig at kysset var et lidenskapelig kyss.

Jeg tør nesten ikke spørre - siden hun reagerte så voldsomt - var det et realt drøvelkyss eller?

Vi har helt klare regler på at kyss er ikke lov, unsett om det bare er på munnen uten tunge som du skriver.

Men om det er noen av våre beste venner, så hender det jo at i en eller annen situasjon at man blir veldig glad og gir en lang klem, et kyss på kinnet eller noe, og det er helt lovlig. Vi skjønner jo at det ikke er noe annet enn bare for vennskapets skyld.

Ta et eks.: Vi har iherdig forsøkt å skaffe oss billetter til U2 konserten til sommeren. MEn de koster jo skjorta og det gidder vi ikke. Men plutselig en dag dukket bestekompisen min opp med to billetter til oss, og da ble jeg så glad at jeg hoppet opp og kysset et sånt smellkyss mitt på truten hans. Og det er da for all del ikke noe ulovlig. Kjæresten min reagerte ikke en gang. MEn hadde det vært en ukjent mann, så hadde det nok vært helt anderledes. Men det er gjensidig for oss begge.

Jeg stusser på at dere har 'helt klare regler'. Har dere laget regler for slikt? Jeg mener, har dere diskutert og bestemt at det og det er lov, og det og det er ikke-lov?

Jeg stusser på at dere har 'helt klare regler'. Har dere laget regler for slikt? Jeg mener, har dere diskutert og bestemt at det og det er lov, og det og det er ikke-lov?

*S* Ja det tenkte jeg på også! :-)

Jeg ville ikke likt det om mannen min kysset på andre damer, men vki har aldri snakket sammen om hva som er "lov" og "ikke lov" - det er mer snakk om uskrevne/usagte regler.

Kan ikke huske at vi har snakket om at det er forbudt å ha sex med andre heller - "it goes without saying"! ;-)

Vi har det nå sånn at vi etterhvert har kommunisert om det meste- også grenser for hva vi aksepterer av slikt.

Ikke sånn at det var det første som ble tatt opp, eller at vi snakker om dette i tide og utide, men vi har begge opplevd utroskap i tidligere forhold, og det har derfor vært viktig for oss begge å "markere" hva slags grenser vi har.

Men det har liksom ikke vært så mye å snakke om, som morsan sier- det at vi ikke skal ha sex med andre sier seg liksom selv!

Dessuten kjenner vi hverandre såpass godt at det ikke er noe særlig tema- vi _vet_ hvor den andre står.

Annonse

*S* Ja det tenkte jeg på også! :-)

Jeg ville ikke likt det om mannen min kysset på andre damer, men vki har aldri snakket sammen om hva som er "lov" og "ikke lov" - det er mer snakk om uskrevne/usagte regler.

Kan ikke huske at vi har snakket om at det er forbudt å ha sex med andre heller - "it goes without saying"! ;-)

Er man noenlunde inneforstått med samkvem med mennesker, vet man også hvordan man oppfører seg. Noen må jo korrigeres, men de setter ikke jeg mine slanter på!

Hvis man har behov for å spesifisere og klargjøre hva man kan gjøre og ikke gjøre i et forhold, er det sikkert lurt å registrere foretaket i Brønnøysund også :-)

"Jeg får ikke ha andre guttevenner".....

DET er kontroll, det! Skal man bare være venner med en eneste person av hankjønn (ektemannen), og ellers BARE ha jentevenner??

Sprøtt!

Enig! Det hadde jeg aldri funnet meg i iallefall!

Greit nok at man ikke behøver å kysse kompisene sine i tide og utide, men jeg forlanger å få beholde vennskapet iallefall..

Er man noenlunde inneforstått med samkvem med mennesker, vet man også hvordan man oppfører seg. Noen må jo korrigeres, men de setter ikke jeg mine slanter på!

Hvis man har behov for å spesifisere og klargjøre hva man kan gjøre og ikke gjøre i et forhold, er det sikkert lurt å registrere foretaket i Brønnøysund også :-)

Det er jo ikke snakk om å "spesifisere", men når vi f.eks har snakket om løst og fast når det gjelder forhold, har slike temaer dukket opp også. Blant mye annet.

Dersom vi hadde gnålt om dette i enhver sammenheng, eller samtalen liksom bare skulle dreid seg om det, ja da hadde det vært litt merkelig.

serendipity

Huff... enkelte lager livet mer komplisert enn det er. (går det virkelig an å gå i taket for det der)

Det er jo ikke snakk om å "spesifisere", men når vi f.eks har snakket om løst og fast når det gjelder forhold, har slike temaer dukket opp også. Blant mye annet.

Dersom vi hadde gnålt om dette i enhver sammenheng, eller samtalen liksom bare skulle dreid seg om det, ja da hadde det vært litt merkelig.

Men hvis det er lov å gjøre sånn, men ikke slik, har kanskje folk avtalt noe a la dette:

'Vi bestemmer herved at det er lov å xxxxxxxxxx, men det er ikke lov å xxxxxxxxxxx'

Noe sånt? Det lukter mistillit, lite respekt og merkelig av slikt, spør De meg.

Jeg støtter meg på det morsan sier om at adferd i forhold til hverandre og resten av verden goes without saying.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Men hvis det er lov å gjøre sånn, men ikke slik, har kanskje folk avtalt noe a la dette:

'Vi bestemmer herved at det er lov å xxxxxxxxxx, men det er ikke lov å xxxxxxxxxxx'

Jeg støtter meg på det morsan sier om at adferd i forhold til hverandre og resten av verden goes without saying.

Du setter det jo veldig på spissen. Det kan være greit å lufte holdninger, og følelser man har rundt slike ting.

Så man vet hva den andre part synes er greit, og hva som ville såre.

Jeg har mange guttevenner. Det er greit! Og det ville det ikke vært for alle.

Men jeg måtte jo høre med kjæresten om hvordan han forholdt seg til det. Han er ikke sjalu, og aksepterer min gamle venner, jeg forteller at idag snakket jeg med XXX på msn, og han sa... osv.

Så det er ikke noe jeg holder for meg selv.

Og kjæresten min har selv sett hvilke grenser jeg har mht kroppskontakt: en god, lang klem er greit, men ikke noe fikling eller småkyssing.

Så vi har ikke 'satt opp' noen avtale, men utfra eksempler som ovenfor har vi funnet ut hvor den andre står i forhold til grenser og det annet kjønn.

Vi har begge opplevd utroskp før, så det er greit å vite hvor den andre står, og utover det har vi full tillitt til hverandre.

Jeg vil ikke ødelegge en slik tillit.

Kan sikkert i en gitt situasjon ha lyst på et lite kyss, men det er ikke verdt prisen, nemlig tilitten jeg vil at HAN skal ha til MEG.

Vil ikke ha noe tungekyss på samvitigheten!

Annonse

Selvfølgelig, og det gjør det jo også for oss.

Men nå har det seg slik at vi snakker om det meste, vi kan sitte til langt på natt og snakke om alt og ingenting.

Da har det jo kommet opp littegrann (uten altfor mye detaljer da) om hva vi har opplevd før, i tidligere forhold. Og siden vi begge har vært gjennom utroskap har det jo falt segf naturlig å nevne dette også- og i den sammenheng har det f.eks kommet frem noe sånt som : "det eller det ville jeg aldri godta/finne meg i igjen" etc.

Evt. når vi har sett noe på TV, eller en film der noe lignende har skjedd, så har en av oss sagt "at hun/han godtar det, det ville ikke jeg likt" osv.

Det er jo ikke sånn at vi har gått gjennom punkt for punkt hva som er akseptabelt, det ville vært for teit!

forøvrig stoler jeg blindt på min kjære, og unner ham å ha de jentevennene han har, og å gå ut med gutta osv så mye han vil.

Jeg kjenner ham såpass godt at jeg vet han ikke ville sveket meg uansett.

Og det er en herlig følelse!

Gjest naivt å si

Men nå har det seg slik at vi snakker om det meste, vi kan sitte til langt på natt og snakke om alt og ingenting.

Da har det jo kommet opp littegrann (uten altfor mye detaljer da) om hva vi har opplevd før, i tidligere forhold. Og siden vi begge har vært gjennom utroskap har det jo falt segf naturlig å nevne dette også- og i den sammenheng har det f.eks kommet frem noe sånt som : "det eller det ville jeg aldri godta/finne meg i igjen" etc.

Evt. når vi har sett noe på TV, eller en film der noe lignende har skjedd, så har en av oss sagt "at hun/han godtar det, det ville ikke jeg likt" osv.

Det er jo ikke sånn at vi har gått gjennom punkt for punkt hva som er akseptabelt, det ville vært for teit!

forøvrig stoler jeg blindt på min kjære, og unner ham å ha de jentevennene han har, og å gå ut med gutta osv så mye han vil.

Så de som faktisk blir sveket, de kjenner ikke sin partner eller stoler på ham de eller? Joda...

Man VET aldri...

Så de som faktisk blir sveket, de kjenner ikke sin partner eller stoler på ham de eller? Joda...

Man VET aldri...

Selvfølgelig vet man ikke, men man bør nå ha en rimelig god peiling.

Hvis man ikke stoler på sin partner er det jo ingen vits i å være sammen!

Jeg gidder iallefall ikke gå rundt å være paranoid og sykelig sjalu!

Dessuten er det ofte slik at om man har en partner som lyver og bedrar, finnes det bittesmå tegn som gjør at en blir mistenkelig.

Så lenge jeg oppfatter at min kjære er bunn ærlig med meg, er sammen med meg, viser med alt han har at det er _meg_ han vil være sammen med- ja, da ser iallefall ikke jeg noen grunn til å nekte ham å gå ut døra..

Du setter det jo veldig på spissen. Det kan være greit å lufte holdninger, og følelser man har rundt slike ting.

Så man vet hva den andre part synes er greit, og hva som ville såre.

Jeg har mange guttevenner. Det er greit! Og det ville det ikke vært for alle.

Men jeg måtte jo høre med kjæresten om hvordan han forholdt seg til det. Han er ikke sjalu, og aksepterer min gamle venner, jeg forteller at idag snakket jeg med XXX på msn, og han sa... osv.

Så det er ikke noe jeg holder for meg selv.

Og kjæresten min har selv sett hvilke grenser jeg har mht kroppskontakt: en god, lang klem er greit, men ikke noe fikling eller småkyssing.

Så vi har ikke 'satt opp' noen avtale, men utfra eksempler som ovenfor har vi funnet ut hvor den andre står i forhold til grenser og det annet kjønn.

Vi har begge opplevd utroskp før, så det er greit å vite hvor den andre står, og utover det har vi full tillitt til hverandre.

Jeg vil ikke ødelegge en slik tillit.

Kan sikkert i en gitt situasjon ha lyst på et lite kyss, men det er ikke verdt prisen, nemlig tilitten jeg vil at HAN skal ha til MEG.

Vil ikke ha noe tungekyss på samvitigheten!

Jojo, men hvis man må avklare at 'tungekyss er ikke greit', men det er derimot 'sitte på fang og holde rundt' og 'danse middels tett', ligger det vel implisitt at man opplever forholdet som begrensende slik at man har behov for å å få klargjort at grensene går der og der.

Hva med å være laidback og helt vanlig? Da går det jo av seg selv.

Høres ut som du har det fint i forholdet ditt :-)

serendipity

Å kysse en annen på munnen ser jeg som utroskap!

Jeg kunne aldri ha tenkt meg å ha gjort noe sånt mot den jeg VIRKELIG elsker.

Hvis mannen min gjør noe sånt,er det rett på dør!

Jeeezzzes... Rett på dør etter et kyss på munnen. Håper virklige ikke at dere har barn samen.

*dukker*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...