Gå til innhold

Kysset en annen...

Anbefalte innlegg

favn skrev (På 15.3.2005 den 11.20):

Høres ut som du har det fint i forholdet ditt :-)

Det har jeg!

Og det synes jeg at jeg fortjener, etter å ha rota rundt i drittforhold før!:)

Nå er jeg så fornøyd at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.. Det må være noen der ute i kosmos som syntes det var på tide å gjenopprette balansen og rettferdigheten, hehe!:)

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lilleva

31

• serendipity

12

• favn

11

• Goliath

6

Mest aktive i denne tråden

serendipity
  naivt å si skrev (På 15.3.2005 den 10.40):

Så de som faktisk blir sveket, de kjenner ikke sin partner eller stoler på ham de eller? Joda...

Man VET aldri...

Nemlig! Mang en mann/kvinne har fått seg en "midt i trynet". Men å være paranoid er jo ingen grunn til, med mindre det er bevist.

serendipity
  Montass skrev (På 14.3.2005 den 14.53):

vi har barn...2 stk..

Derfor er dette litt vanskelig.. Hadde gått fra han for lenge siden viss ikke.

2 barn sammen, og han kontrollerer deg og hvem du kan omgås, og du farer opp over et kyss. Det der høres ikke ut som dere har det særlig bra sammen.

Gjest naivt å si
  lilleva skrev (På 15.3.2005 den 10.51):

Selvfølgelig vet man ikke, men man bør nå ha en rimelig god peiling.

Hvis man ikke stoler på sin partner er det jo ingen vits i å være sammen!

Jeg gidder iallefall ikke gå rundt å være paranoid og sykelig sjalu!

Dessuten er det ofte slik at om man har en partner som lyver og bedrar, finnes det bittesmå tegn som gjør at en blir mistenkelig.

Så lenge jeg oppfatter at min kjære er bunn ærlig med meg, er sammen med meg, viser med alt han har at det er _meg_ han vil være sammen med- ja, da ser iallefall ikke jeg noen grunn til å nekte ham å gå ut døra..

Hele poenget er jo at man stoler på sin partner også partnere som er utro, man vet ikke hvem som kommer til å være det. De kan jo i teorien være veldig ærlige og mot utroskap, elske kjæresten overalt på jord, men plutselig skjer det likevel.

Mener ikke man skal gå rundt og tenke på det hele tiden, men å gå rundt å mene at; nei jeg kjenner min partner og stoler på ham, han vil aldri gjøre noe sånt, det er litt naivt. For sånn tror nemlig de som blir svetket og, hvertfall mange av dem (selvsagt er det endel klyser som er falske og uærlige hele tiden, de er liksom unntak da).

Man bør altid være klar over at sjansen er det, og unngå unødvendige situasjoner. Overnatting alene hos venner av det motsatte kjønn etter en turpå byen osv..

serendipity
  naivt å si skrev (På 15.3.2005 den 11.33):

Hele poenget er jo at man stoler på sin partner også partnere som er utro, man vet ikke hvem som kommer til å være det. De kan jo i teorien være veldig ærlige og mot utroskap, elske kjæresten overalt på jord, men plutselig skjer det likevel.

Mener ikke man skal gå rundt og tenke på det hele tiden, men å gå rundt å mene at; nei jeg kjenner min partner og stoler på ham, han vil aldri gjøre noe sånt, det er litt naivt. For sånn tror nemlig de som blir svetket og, hvertfall mange av dem (selvsagt er det endel klyser som er falske og uærlige hele tiden, de er liksom unntak da).

Man bør altid være klar over at sjansen er det, og unngå unødvendige situasjoner. Overnatting alene hos venner av det motsatte kjønn etter en turpå byen osv..

De fleste er vel i utg. punktet potensiele till å være utro. Der SÅ så magne (spesielt jenter) som sier; "nei, han er ikke typen til det" (om mannen sin). Det finnes svært få du kan lese i panna på at er utro.

Gjest naivt å si
  serendipity skrev (På 15.3.2005 den 11.30):

Nemlig! Mang en mann/kvinne har fått seg en "midt i trynet". Men å være paranoid er jo ingen grunn til, med mindre det er bevist.

Ikke være paranoid, men ha åpne øyne for at ting kan skje, selv om en har det bra. Tror det er bra, så en ikke får en så voldsom smell om noe skulle skje.

Annonse

serendipity skrev (På 15.3.2005 den 11.30):

Trust me, det vet jeg alt om.

Men det viser seg ofte at i forhold der man har blitt bedratt, har det fantes "tegn"- som f.eks endring i oppførsel hos den som har bedratt, man har tatt dem i å lyve om småting, partneren får noia om man kommer i nærheten av mobilen deres etc.

Dette gjelder jo ikke i alle tilfeller, men langt de fleste. Dette var også tilfelle i mitt forrige forhold- men jeg valgte å "overse" dette altfor lenge.

Men tegnene var der, og jeg var mistenksom og siden sjalu- og det viste seg jo at min magefølelse var rett.

I mitt nåværende forhold derimot, kan jeg ikke "finne" tegn på løgn og bedrag, men derimot tegn på at jeg blir elsket!

Han prioriterer meg, skjuler ikke ting for meg, og via hans _oppførsel_, imotsetning til bare tomme ord, oppfatter jeg at han er til å stole på, og at han elsker meg.

Jeg har ingen grunn til annet.

naivt å si skrev (På 15.3.2005 den 11.37):

Ikke være paranoid, men ha åpne øyne for at ting kan skje, selv om en har det bra. Tror det er bra, så en ikke får en så voldsom smell om noe skulle skje.

Jeg går iallefall ikke å tenker på hva som _kan_ skje.

Istedet sørger jeg for å ha noe annet som også gjør livet verdt å leve, istedetfor å _bare_ basere min lykke på parforholdet.

Da står jeg sterkere om det verste skulle skje.

Men som før sagt- det finnes ofte små tegn som man burde lagt merke til i dårlige forhold.

De tegnene fantes i mitt forrige forhold, der jeg ble bedratt, men de har ikke "dukket opp" i mitt nåværende.

Så så lenge min kjære prioriterer meg, er åpen og ærlig, viser i det daglige at han elsker meg, forteller meg at han ikke tåler utroskap, og også kommuniserer overfor alle andre at jeg er kvinnen i hans liv, ja så ser ikke jeg noen grunn til å beskylde ham for å være utro.

Gjest naivt å si
  serendipity skrev (På 15.3.2005 den 11.36):

De fleste er vel i utg. punktet potensiele till å være utro. Der SÅ så magne (spesielt jenter) som sier; "nei, han er ikke typen til det" (om mannen sin). Det finnes svært få du kan lese i panna på at er utro.

Enig. Og så tror jeg at de som så bastant tror dette faktisk er større utsatt for å bli sveket, siden mannen da vet at han ikke blir mistenkt for noe slikt.. Han slipper lettere unna, enn hos ei jente som faktisk er litt skeptisk, og følger littmed på hva han driver med.

Gjest naivt å si
  lilleva skrev (På 15.3.2005 den 11.47):

Jeg går iallefall ikke å tenker på hva som _kan_ skje.

Istedet sørger jeg for å ha noe annet som også gjør livet verdt å leve, istedetfor å _bare_ basere min lykke på parforholdet.

Da står jeg sterkere om det verste skulle skje.

Men som før sagt- det finnes ofte små tegn som man burde lagt merke til i dårlige forhold.

De tegnene fantes i mitt forrige forhold, der jeg ble bedratt, men de har ikke "dukket opp" i mitt nåværende.

Så så lenge min kjære prioriterer meg, er åpen og ærlig, viser i det daglige at han elsker meg, forteller meg at han ikke tåler utroskap, og også kommuniserer overfor alle andre at jeg er kvinnen i hans liv, ja så ser ikke jeg noen grunn til å beskylde ham for å være utro.

Du tror serisøt at utroskap bare skjer i tilsynelatende dårlige forhold du? Da ER du virkelig naiv...

naivt å si skrev (På 15.3.2005 den 11.33):

Hverken jeg eller min kjære kunne funnet på å overnatte hos venner av det motsatte kjønn, uten at den andre evt var med.

Dessuten ville ingen av oss engan kysset en annen- uten at det da var fordi det var dem vil ville ha.

Poenget mitt er at jeg HAR opplevd å bli bedratt, flere ganger, og UTEN unntak har det vært ting i disse forholdene som skurret! Jeg "visste" det på en måte- selv om jeg ikke våget å sifra før etter en stund.

etter dette er jeg veldig vàr overfor partnerens oppførsel, så det å si at jeg er naiv er rimelig uvitende. Tvert imot.

Og jeg baserer ikke min tillit tl hva kjæresten min _sier_, men mer hva han faktisk _gjør_.

For å si det sånn, det finnes tusen ting som gjør at jeg stoler på ham, og tusen ting som gjorde at jeg IKKE stolte på min eks.

Min nåværende har ikke særlig mange jentevenner, utenom kusiner og søstre. Ergo er det uansett ikke noe problem.

Når han drar på byen med kompiser, kommer han alltid hjem. Som regel ender vi faktisk med å møtes ute og ta taxi hjem- dersom jeg også er ute med mine venner.

I tillegg tilbringer vi mesteparten av tiden sammen, både jeg og han stortrives sammen.

Han jobber heller ikke masse overtid, og må han det, ønsker han ofte at jeg er med (han er kjøkkensjef, og må gjerne klargjøre ting kvelden før), slik at han slipper å sitte alene.

Han får heller ikke panikk om jeg skulle finne på å se hvor mange klokken er på mobilen hans- som eksen min gjorde- tvert imot viser han meg ofte meldinger osv, som som regel er fra nevnte familiemedlemmer.

Dessuten har han selv blitt løyet for og bedratt, så han vet hvor vondt det er.

Han er ikke bare snill med meg, men med alle mennesker rundt seg. Han har respekt for mennesker og dyr.

Og i vårt dagligliv gjør han en hel masse småting for meg som viser at han bryr seg, respekterer meg og elsker meg- og da snakker jeg ikke om store ord eller blomsterbuketter, som ikke behøver bety stort.

Alt i alt kunne jeg sittet hele ettermiddagen og ramset opp hva det er som gjør at jeg stoler på ham- og hva det var som gjorde at jeg fattet mistanke til min eks. Men det gidder jeg ikke, dette får holde!:)

naivt å si skrev (På 15.3.2005 den 11.48):

Enig. Og så tror jeg at de som så bastant tror dette faktisk er større utsatt for å bli sveket, siden mannen da vet at han ikke blir mistenkt for noe slikt.. Han slipper lettere unna, enn hos ei jente som faktisk er litt skeptisk, og følger littmed på hva han driver med.

Og hvor har du det fra at jeg ikke er skeptisk?

Jeg som har opplevd utroskap er selvfølgelig det, i likhet med han jeg er sammen med.

Men derfra til å få noia hver gang typen er med kompiser på byen- det er et godt stykke!

Gjest naivt å si
  lilleva skrev (På 15.3.2005 den 12.02):

Hverken jeg eller min kjære kunne funnet på å overnatte hos venner av det motsatte kjønn, uten at den andre evt var med.

Dessuten ville ingen av oss engan kysset en annen- uten at det da var fordi det var dem vil ville ha.

Poenget mitt er at jeg HAR opplevd å bli bedratt, flere ganger, og UTEN unntak har det vært ting i disse forholdene som skurret! Jeg "visste" det på en måte- selv om jeg ikke våget å sifra før etter en stund.

etter dette er jeg veldig vàr overfor partnerens oppførsel, så det å si at jeg er naiv er rimelig uvitende. Tvert imot.

Og jeg baserer ikke min tillit tl hva kjæresten min _sier_, men mer hva han faktisk _gjør_.

For å si det sånn, det finnes tusen ting som gjør at jeg stoler på ham, og tusen ting som gjorde at jeg IKKE stolte på min eks.

Min nåværende har ikke særlig mange jentevenner, utenom kusiner og søstre. Ergo er det uansett ikke noe problem.

Når han drar på byen med kompiser, kommer han alltid hjem. Som regel ender vi faktisk med å møtes ute og ta taxi hjem- dersom jeg også er ute med mine venner.

I tillegg tilbringer vi mesteparten av tiden sammen, både jeg og han stortrives sammen.

Han jobber heller ikke masse overtid, og må han det, ønsker han ofte at jeg er med (han er kjøkkensjef, og må gjerne klargjøre ting kvelden før), slik at han slipper å sitte alene.

Han får heller ikke panikk om jeg skulle finne på å se hvor mange klokken er på mobilen hans- som eksen min gjorde- tvert imot viser han meg ofte meldinger osv, som som regel er fra nevnte familiemedlemmer.

Han er ikke bare snill med meg, men med alle mennesker rundt seg. Han har respekt for mennesker og dyr.

Og i vårt dagligliv gjør han en hel masse småting for meg som viser at han bryr seg, respekterer meg og elsker meg- og da snakker jeg ikke om store ord eller blomsterbuketter, som ikke behøver bety stort.

Alt i alt kunne jeg sittet hele ettermiddagen og ramset opp hva det er som gjør at jeg stoler på ham- og hva det var som gjorde at jeg fattet mistanke til min eks. Men det gidder jeg ikke, dette får holde!:)

Skjønner hvor du vil, men det at din ex ikke var noe flink til å dekke over sitt svik, betyr ikke at alle andre er like dårlig til det, om du skjønner.

Veldig mange får ingen mistanke engang. Hvis mannen feks kjøper en hore på firmaturen til xxx så hvem skulle merke det?

Annonse

serendipity

Snille mennesker med reapekt for mennesker og dyr kan også være utro. Det jeg prøver å si er at det kan være at noen er utro selv om man ikke har den minste anelse om det. (sier ikke at din er det, men sånn er det)

naivt å si skrev (På 15.3.2005 den 11.50):

Du tror serisøt at utroskap bare skjer i tilsynelatende dårlige forhold du? Da ER du virkelig naiv...

Nei- men forholdet ER jo dårlig, om en er utro- det er iallefall ikke et forhold jeg ønsker å være i!

Eller synes du kanskje utroskap er positivt for et forhold?

Det var ikke det jeg mente, bare at mange ofte faktisk er usikre og har små mistanker i forkant.

Min eks var utro en stund før jeg fikk slike mistanker, så takk, men jeg vet alt om at man ikke behøver å skjønne noe. Men disse tegnene dukket likevel opp etterhvert!

Det er selvsagt sunt å være skeptisk og påpasselig, men man behøver da ikke se spøkelser på høylys dag, eller tippe over hver gang partneren gjør noe uten en selv.

naivt å si skrev (På 15.3.2005 den 11.50):

Tror du skal lese innlegget du svarte på en gang til jeg....

For svaret ditt har intet med hva lilleva skrev å gjøre.

naivt å si skrev (På 15.3.2005 den 12.08):

Skjønner hvor du vil, men det at din ex ikke var noe flink til å dekke over sitt svik, betyr ikke at alle andre er like dårlig til det, om du skjønner.

Veldig mange får ingen mistanke engang. Hvis mannen feks kjøper en hore på firmaturen til xxx så hvem skulle merke det?

Det skjønner jo jeg også, men som sagt, man behøver jo ikke gå rundt og nærmest ta for gitt at partneren er utro!

Hvis jeg faktisk hadde trodd at typen min var en person som kunne kjøpt horer osv, hadde jeg jo ikke giddet å være sammen med han.

Og skulle det vise seg at han er det, ja da er han ingenting å samle på likevel!

Men enn så lenge nekter jeg å gå rundt å tenke på at han har seg med en annen hvert minutt på dagen!

Pussig, kanskje, å lese feks om din oppfatning av overnatting. Min kjære var på reise og overnattet hos en god venninne. Da jeg fortalte min søster om at han hadde vært i den og den byen, og bodd der og der, spurte hun straks 'hva jeg syntes om overnattingen og om jeg trodde det var noe som skjedde'.

Jeg hadde ikke en gang tenkt tanken at det var noe spesielt med overnattingen.

Men jeg hadde nok skreket 'Stopp pressen!' i andre sammenhenger :-)

Gjest naivt å si
  lilleva skrev (På 15.3.2005 den 12.11):

Nei- men forholdet ER jo dårlig, om en er utro- det er iallefall ikke et forhold jeg ønsker å være i!

Eller synes du kanskje utroskap er positivt for et forhold?

Det var ikke det jeg mente, bare at mange ofte faktisk er usikre og har små mistanker i forkant.

Min eks var utro en stund før jeg fikk slike mistanker, så takk, men jeg vet alt om at man ikke behøver å skjønne noe. Men disse tegnene dukket likevel opp etterhvert!

Det er selvsagt sunt å være skeptisk og påpasselig, men man behøver da ikke se spøkelser på høylys dag, eller tippe over hver gang partneren gjør noe uten en selv.

Det er der du tar feil. Det behøver IKKE være noe galt i forholdet, tilsynelatende. Partene kan elske hverandre og ha det fint. Alikevel kan den ene få lyst på en annen, og i noen tilfeller ikke greie å si nei.

Det betyr nødvendigvis ikke at man ikke elsker og vil ha sin partner.

Selvsagt er det ikke et forhold man vil være i om den ene er utro, men ofte vet man jo ikke at den andre har vært det engang, og da vet man jo heller ikke at det er "blitt noe galt" med forholdet. Utroskap er ALLTID galt.

Ja, som du sa man trenger ikke skjønne at partneren er utro. I ditt tilfelle vil jeg tro det dreide seg om et forhold til en annen, og det er nok vanskeligere å skjule en et tilfeldig knulle ett eller annet sted.

Mener ikke man skal tippe hver gang partneren gjør noe alene, men noen jenter prøver jo å få frem at de gladelig sender ham på syden tur med gutta, dytter ham inn på strippeklubb osv, for de VET at han bare vil ha dem..

lilleva skrev (På 15.3.2005 den 11.27):

Det har jeg!

Og det synes jeg at jeg fortjener, etter å ha rota rundt i drittforhold før!:)

Nå er jeg så fornøyd at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.. Det må være noen der ute i kosmos som syntes det var på tide å gjenopprette balansen og rettferdigheten, hehe!:)

Å, nå ble jeg litt varm om hjertet her :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...